Toon posts:

[Apache] mod_rewrite

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een "probleempje" dat volgens mij opgelost kan worden met mod_rewrite, maar ik raak er niet aan uit.

Ik heb een domain *op een dedicated server* www.domain.com, met veel users.
Nu zou ik willen dat als men www.domain.com/knud intypt je automatisch geredirected wordt naar www.domain.com/member.php?username=knud.
Dit valt echter niet op te lossen met een gewone html redirect omdat dit voor een dikke 4000 users...

Enig idee hoe dit op te lossen valt met mod_rewrite, of zijn er anderen manieren

een dikke merci

Verwijderd

Dit is één van de eenvoudigere rules, bijna letterlijk over te nemen uit de URL Rewriting Guide, in de Apache documentatie:

code:
1
2
RewriteEngine On
RewriteRule ^/(...)$ /member.php?username=$1

Op de plaats van de drie puntjes zet jij een expressie die alle mogelijke namen omschrijft. Zorg in ieder geval ervoor dat "member.php?username=bla" geen geldige naam is.

Verwijderd

Topicstarter
Er staan ook bestanden en bestaande mappen op die server die bereikbaar moeten zijn.
Worden bvb www.domain.com/login dan ook omgeleid? *niet de bedoeling bij bestaande namen dus*?

Is dit iets met ergens een -f flag ofzo?

• nescafe
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:49

* Barca zweert ook bij fixedsys... althans bij mIRC de rest is comic sans

Verwijderd

Topicstarter
nescafe: ferm bedankt!

cheatah ook :)

• maartenvdv737
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-08 15:34
Als je hulp nodig hebt -->ICQ

Ben er net ook dagen mee bezig geweest

Ik blijf er iig vrij nuchter onder....

Verwijderd

Topicstarter
heb ik gezien, ik heb vrij schaamteloos uw code gebruikt die ik gevonden heb op [php] Subdomeinen maken. Is vreed handig en verdomd makkelijker dan mod_rewrite uit te vissenn *heb je redirect.php gebruikt.*

nog ff uitvissen of je users.cs.net/naam kan laten staan... ipv de redirect te zien.

de headers die ik *opnieuw van u* gevonden heb blijken niet te werken... toch niet als ik die in redirect plak.

de zoekactie gaat verder, na een nachtje pitten.
Pagina: 1