Toon posts:

Buffergroottes

Pagina: 1
Acties:
  • 108 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik zal wel blind wezen, maar in de laatste versie van DNETC kan ik geen optie vinden om de buffergrootte in te stellen.. Ik wil ipv constant 10 blocks te sturen pas sturen als ik er 1000 ofzo heb.

Waar o waar kan ik dit instellen? Of moet ik dan mn eigen compie als keyserver instellen ofzo? En dan een soort persoonlijke "megaflush" doen :P

Verwijderd

Het zit nog steeds in optie 2 (buffer and buffer update options)
maar het kan zijn dat je het niet ziet omdat optie (5) Disable buffer updates from/to a keyserver ==> op yes staat
want dan verdwijnt optie
11) Fetch:flush work threshold ==> RC5=2000:2000,DES=-1:-1,OGR=-1:-1,CSC=-1:-1
en daar kan je het dus instellen bij optie 11

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Nu online
Verder geef je het nu niet meer aan in aantal blokjes, maar in het aantal uren dat je client met de blokjes kan doen. Dus als je b.v. 24 invult haalt ie zat blokjes op voor 1 dag.

[removed]

Verwijderd

Volgens de FAQ kun je de buff-in niet groter maken dan 500 blokjes.

En je kunt kiezen bij de threshold : Uren of aantal blokjes.

• blimmel
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

blimmel

Matched: TeamBVD

zit er ook een limiet aan het aantal uren? of is dat 500blocks/hoeveelheid blocks/uur?

Join TeamBVD!

Verwijderd

Topicstarter
Maar dan stopt ie toch na 24 uur of 500 blokjes?

Verwijderd

Topicstarter
Tis die fetch/flush threshold.. haalt ie ze ipv de standaard waarde per zoveel blokjes op en verstuurd ze dan pas naar de keyserver..

perfect.. komt ik tenminste ook af en toe nog eens in die top 10 ;)

Verwijderd

Tsja, die FAQ is brak :)

Als je als fetch-limiet 501 geeft wil de client niet meer fetchen (error -1,68..)
Dus ik neem aan dat als je als limiet bv. 24 uur opgeeft en dat is meer dan 500 blokjes dattie dan niet meer dan 500 blokjes fetched.
Flushen maakt niet uit (duh ... dan zou de mMF geen optie zijn).

Verder wordt er nog geblaat over het gevaar van een buff-in en buff-out van verschillende grootte, maar dat is koeiendump (NEEE geen blokkies ;) ) volgens mij, tenzij je met remote buffers werkt.

SalNt : De tijd dat 500 blokjes een top10 positie gaf is (gelukkig ?) long gone.
edit:
maar dan voor buff-in <GEEUW> hmmz tijd voor weekend gloof ik

Zeg Blimmel, alvast gefeliciteerd BTW, maar was het wel verstandig het heug'lijk feit op dit forum te posten i.v.m. de onvermijdelijke graas/melk/droppings/Klara grappen ?

• blimmel
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

blimmel

Matched: TeamBVD

ach who cares....
valt toch nog wel mee?

Join TeamBVD!

Pagina: 1