Asus 8420 tv out en svhs

Pagina: 1
Acties:

• Ice
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 24-01-2022

Ice

Resistance is Futile

Topicstarter
Dit stond in de oude post:

Laat ik eerst vertellen wat wel werkt Als ik de tv out aansluit met een composite kabel dan zijn er geen problemen. Alles werkt perfect en aan de instellingen is niks fout. De problemen beginnen zodra ik mijn tv out wil aansluiten via svhs. (Als je nou denkt waarom doe je dat dan? De composite kabel is eenvoudig te kort, en wil graag mijn nieuwe 5m svhs kabel gebruiken.) Anyway, het probleem is ik krijg wel beeld, maar het beeld "trilt"met diagonalen strepen. En ik krijg dit op geen enkele manier opgelost. Heb ondertussen alles al geprobeerd, tig faqs, search, googles, tv tool, 300 driver versies maar niks werkt. Ik ben ondertussen ook al iedere instelling afgaan, maar niks dat het oplost op 1 na. Als ik kies voor ntsc dan is het trillen weg, raar maar waar. (voor de duidelijkheid, op composite werkt pal gewoon) Ik snap er echt helemaal niks meer van, dit doet ie dus allemaal niet met de composite kabel.

Specs:

Asus 8420 en een sony breedbeeld tv. 5m SVHS kabel

Dingen die al gedaan zijn:

Alle detonater drivers, incl. 40.08
Orginele asus drivers.
Iedere mogelijke instelling.
Tv tool op iedere mogelijke instelling.

Niks werkt dus, iemand een oplossing voor de strepen? Of zit er dan echt niets anders op dan terug te gaan naar composite wat dus inhoudt dat ik weer een kabel erbij moet kopen.

Alvast bedankt!

Greetz Ice

En mod, nou graag niet meteen sluiten, zodat ik geen reactie meer kan geven. Zoals al in mijn post staat heb ik de faq gelezen, en ja mijn tv ondersteunt svhs, dat weet ik zeker ;).

Verwijderd

Goed....

Gebruik je een SCART blok ? Zo ja, dan geeft deze misschien geen s-video signaal door.
Wat voor kabel heb je ? Goed afgeschermd ?

• Ice

Ice

Resistance is Futile

Topicstarter
svhs - svhs dus geen converters. Kabel is een standaard kabeltje van 10 euro gekocht bij de plaatselijke electro boer.

• Ice

Ice

Resistance is Futile

Topicstarter
Nog effe ter info, ik had er zelf idd ook al aan gedacht dat er eventueel storing door de kabel zou kunnen zijn, maar dan zou hij via ntsc hetzelfde probleem moeten geven nietwaar?

Gebruik voortaan de edit-knop (Afbeeldingslocatie: http://images.tweakers.net/forum/templates/got/images/icons/edit.gif) ipv een nieuwe post te plaatsen ajb :)

[ Voor 0% gewijzigd door Pollewob op 22-10-2002 23:33 ]

• -Mous-
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08-08 22:10
Ik zou als ik jou was ff een ander kabeltje proberen.... Ik heb dezelfde kaart en bij mij werkt alles goed, bahalve dat mijn sony TV geen svhs ondersteunt en ik dus zwart-wit beeld krijg :P. Dit heb ik opgelost door een composite kabel aan te sluiten.
offtopic:
Je kan je post ook editten

[ Voor 0% gewijzigd door -Mous- op 22-10-2002 23:34 . Reden: typo's ]