Toon posts:

E-tech wireless router wachtwoord

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik wil in het handige config maar mijn wachtwoord is niet goed zegt dat apparaat. Ik heb alles gereset, alles een nacht stroomloos gezet. Alles ontkoppeld maar nog kom ik er niet in terwijl de helpdesk het ook niet meer weet.

Verwijderd

En welk type e-pech is dat precies?

Verwijderd

Topicstarter
het gaat om de type wireless

• Lars The 18th
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Je kan proberen om de weer even de fabrieks instellingen terug te zetten

[ Voor 182% gewijzigd door Lars The 18th op 09-05-2004 21:30 ]

Verwijderd

Topicstarter
ja klopt na reset staat wachtwoord op admin, weet ik maar de router schijnt het niet te begrijpen.

ik ga eens proberen met :
1. Voer een reset uit op de achterkant van de router. Daarna staat het adres van de router op 192.168.1.1
2. Zet uw pc tijdelijk op een vast ip adres, bijv. 192.168.1.200
3. Controleer of het link lampje van bijvoorbeeld LAN poort 1 op de router brandt.
4. Zet uw netwerkkaart tijdelijk op '10Mbps half duplex': ga naar configuratie scherm -> netwerk -> eigenschappen van uw netwerk kaart -> geavanceerd -> 'Type verbinding' of 'snelheid' = '10Mbs half duplex' of '10Base-T half duplex'
(Het komt regelmatig voor dat zelfgemaakte netwerk kabels niet correct zijn gemaakt. De kabel werkt toevallig nog wel met uw kabelmodem of adsl modem op 10Mbps, maar op 100Mbps snelheid met de router treden er problemen op.)
5. Controleer of u antwoord krijgt van de router door in een ms-dos prompt in te typen: PING 192.168.1.1

hoop maar dat deze tip ook voor draadloos werkt, de router werkt overigens prima, maar toen ik de firmware wou upgraden kende hij het wachtwoord niet (meer) en na reset was er met admin ook niet in te komen.

Verwijderd

Topicstarter
btw ook het oude wachtwoord kent ie niet meer, of althans geeft geen toegang tot config

Verwijderd

Topicstarter
Helaas werkt ook niet, de wachtwoorden heb ik nog steeds niet, ik krijg dus wel verbinding en de router werkt verder ook naar behoren is nooit wat mee geweest, maar ik kom niet in config.

• Lars The 18th
  • Niet online
Hmm erg vreemd , het standaard wachtwoord is toch admin ?

[ Voor 185% gewijzigd door Lars The 18th op 09-05-2004 21:32 ]

• Lars The 18th
  • Niet online
Whoops double post

[ Voor 182% gewijzigd door Lars The 18th op 09-05-2004 21:32 ]

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ja ik houd de reset meer dan 3 seconden in gedrukt, ook heb ik hem hierna eens een nacht uitgezet, maar helaas??

• Lars The 18th
  • Niet online
Anders laat je hem ff een weekje uit

[ Voor 174% gewijzigd door Lars The 18th op 09-05-2004 21:35 ]

Verwijderd

Topicstarter
is misschien wel een goed idee, maar zouden er ook andere manieren zijn??

• Lars The 18th
  • Niet online
En anders kijk je of je hem mag ruilen ?

[ Voor 183% gewijzigd door Lars The 18th op 09-05-2004 21:35 ]

Verwijderd

Topicstarter
ja een beetje lastig is dat omruilen wel. Ik had dus nog niet eerder een update voor de firmware besteld. Ik zal nog eens bij Etech informeren, is in ieder geval een goede wachtwoordbeveiliging, je kunt er niet in, ook niet als je reset, alles uitzet, nachtje uitlaat, maar ik ben helemaal met je eens dat er zo een lastig probleem is als niemand er uitkomt.

Thanx

• dôh
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 11:28
Bij mijn e-tech was t passord: password...eventuele login admin... :) Suc6
Pagina: 1