Toon posts:

Geen piepjes, boot niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn PC werkte redelijk OK, maar cpu temp (CPU: 1Ghz TB) was wat hoog. tussen de 69 en 72. En ik had redelijk vaak last van reboots en vastloper. Een tijd geleden was mijn temp nog tussen de 52 en 58. Dat was perfect. De laatste keer dat ik mijn cpu eraf had gehaald was toen ik een nieuw mobo kocht (asus A7V333).
Nu heb ik net mijn cpu eraf gehaald, schoon gemaakt, er wat nieuwe koelprut erop gedaan (wat er niet zo lekker meer uitzag) systeem laten booten, en hij geeft geen piep meer.

Nou vind ik wel wat de verschillende piepjes zijn. Maar ik kan ook hier niet vinden, wat nou precies "geen piepjes" zijn.

Daarna heb ik de cpu er nog een keer afgehaald, weer schoongemaakt, zorgen dat er geen rommel bij de contactjes zit. Opnieuw noppes.

Wat zijn geen piepjes???? :'(
Ik wil mn normale piepje terug

Voor de rest heb ik niks veranderd. :? Dus het kan alleen de cpu zijn, die ziet er overgens nog prima uit. niks verbrand.

• The Bad Seed
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-08 08:42

The Bad Seed

Chaotic since 1983

Toen ik een keer mijn geheugen was vergeten terug te monteren in mijn a7v333( :D ), kreeg ik ook geen piepjes. Dat zou het eerste zijn waar ik aan denk.
Probeer ook eens een koptelefoon/speakers aan te sluiten om te kijken of de speech reporter niks aangeeft.

Hail to the guardians of the watchtowers of the north

Verwijderd

Duracell schreef op 22 oktober 2002 @ 22:39:
Probeer ook eens een koptelefoon/speakers aan te sluiten om te kijken of de speech reporter niks aangeeft.
Speech reporter? Is dat nieuw?

• The Bad Seed
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-08 08:42

The Bad Seed

Chaotic since 1983

Verwijderd schreef op 22 oktober 2002 @ 22:40:
[...]

Speech reporter? Is dat nieuw?
Dat is een feature van de a7v333, kweet niet of dat standaard aanstaat, maar je hoort dan zoiets als "power on self test completed succesfully, now booting from operating system" of "booting failed because of excessive overclocking" oid

Hail to the guardians of the watchtowers of the north

Verwijderd

Topicstarter
redelijk. Zat niet op mijn vorig moederbord A7V133. Vertelt als je te ver hebt overgeclockt, cpu temp too high enzo. Best geinig, kan je meer info geven dan die piepjes.

Ik heb nog wat zitten rommelen aan het geheugen, wat overgens perfect erin zat. En prompt daarna boot ie weer. In de bios gaf ie aan dat ie last had van inproper cpu settings

Mogelijk heeft ie de snelheid te hoog gezet. op 1333Mhz of 1667 Mhz??? zou heel erg vaag zijn.

Thnx Duracel. (ik weet niet of het daaraan lag, maar hij werkt dus weer ) :*) BTW industrieel ontwerpen een beetje leuke studie. Doe ik namelijk ook Industrieel product ontwerpen.

• Xtremer
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17-02 19:39
Ik wil ook de asus a7v333 : booting sucsesfull because of excessive overclocking
Pagina: 1