Toon posts:

Celly 566 wil niet op 100MHz FSB :(

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds kort een celly II 566 incl 1GHz Coolermaster PPGA cooler op mijn soyo 6IZA mobo gezet (Eigenlijk een celly PPGA ZX mobo, maar omdat hij het voltage "autosensed" kan hij toch celly 2's aan. Een nieuwe bios release is uitgekomen om ervoor te zorgen dat de celly 2 draait op dit mobo en dat doet hij ook perfect met een 66 en 75 MHz FSB)

Mijn mobo laat mij met een jumper kiezen tussen AGP divider van 1 en 1.5, als hij op 1 staat kan ik in de bios voor 66, 75 en 83 MHz kiezen, staat hij op 1.5 kan ik voor 100, 103, 105, 112 etc tm 150 MHz kiezen.

Als ik de jumper op 1.5 zet boot de machine up met 66MHz, in het biosmenu staat echter dat ik 100MHz heb geselecteerd, helaas wil hij deze instelling maar niet onthouden, tijdens het booten zegt hij gewoon 66MHz en roept dan "CPU speed changed, enter bios and correct bladiebla".

Als ik de FSB op 103MHz gooi dan snapt hij het blijkbaar wel, maar dan komen alleen de fans up na een reset en geen beeld (teken dat de hele CPU niet werkt dacht ik ergens gelezen te hebben). Ik krijg mijn mobo dus maar niet op de 100MHz FSB!!!

De cpu wil wel draaien op 75MHz en dan wordt de celly zo'n 35 graden, niet echt heet dus. Ik heb ook even met softFSB geprobeerd de bussnelheid op 100MHz te zetten, terwijl ik de jumper op 1.5 had staan en hij bootte op 66MHz FSB... De computer flitst uit en komt na een reset gewoon weer up met 66MHz FSB.

Ik had er 128MB PC100 inzitten en deze ook op cas3 gezet. De core voltage is 1.5V en kan niet handmatig veranderd worden.

Weet iemand wat ik nog kan proberen of testen om te weten of mijn celly de 100MHz FSB haalt?? Het zou zonde zijn om dat ding op 75MHz te laten draaien...

• InterCC
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 30-08 11:47
sorry verkeerd gelezen.. maar dat voltage moet echt omhoog wil je verder overclocken..

Verwijderd

Controleer de S code eens.. De mijne is SL46T en die loopt perfect op 100 mhz fsb... :)

Verwijderd

Topicstarter
heeft iemand het voormekaar gekregen om de celly 566 over te klokken zonder het voltage op te krikken?

Verwijderd

Dat lukt denk ik nooit, tenminste niet als je op 100mhz gaat draaien. Dan moet het voltage omhoog, anders draait ie nooit stabiel genoeg.

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 04-09 14:14
Ik denk dat het voltage je enige uitweg is.

Anders moet je extreem gaan koelen (peltier-koeling).

Mijn celly 300@464 was niet stabiel op 450 met 2.2V (normaal 2.0V)
Later peltier geinstalleerd en toen was ie wel stabiel op 450 met 2.0V

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

Verwijderd

Topicstarter
tja, het probleem is dat mijn mobo geen voltage tweaking heeft... Ik hoorde dat er mogelijkheden waren om voltage tweaking op je mobo te solderen... iemand links of zo iets??
Pagina: 1