speakers bouwen welk merk

Pagina: 1
Acties:

• stimpies
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 06-04 11:20
-Ik zoek zelf speakers te bouwen die goed moeten klinken, maar ook luid en diep moeten kunnen gaan.
Mijn vader heeft ooit de bassen van zijn jbl jubals vervangen door visaton TIW360's (zelfde gevoelighd, zelfde frequentiebereik etc). Deze klinken wel strak en zijn voor mij nog wel betaalbaar (279,36 EURO/stuk).
Tweeters dacht ik van visaton ook te nemen de magnetostatische MHT12 (151,24 EURO /stuk)
Echter van midrange heb ik nog geen idee, en van de crossovers van visaton heb ik niet zo'n goede dingen gehoord (of is dit alleen ivm de goedkope).
Vriendelijke groeten.

• DBA907
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14-10-2025
magnetostaten kunnen niet zo heel hard spelen... trouwens heb je wel een kastberekening oid al gedaan?

• Dioot
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 01-02 15:39
Kijk bijvoorbeeld eens op www.visaton.com, www.speakerland.com of www.zelfbouwluidsprekers.nl. Daar staan veel complete ontwerpen voor zelfbouw luidsprekers en er zijn hele mooie bij :)

• stimpies
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 06-04 11:20
Ja, de kast zou ik zelf willen bouwen maar ik zou dan wel een plan of berekeningen nemen van visaton ivm de speakers.
Die magnetostaten van visaton zijn toch 91dbSPL/1w/1m en 150watt/3000hz lijkt me genoeg (de pijngrens bereiken is nu ook niet de bedoeling :) )
Ik had deze gewoon in gedachten omdat ik ze gezien heb ik een paar echte high end boxen en omdat ik ze wel mooi vindt.
Heeft iemand nog ervaring met de woofers van visaton en nog een idee voor een goede midrange?
Groeten

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-06 12:06

Wekkel

De downloadkoning

Ik heb goedkope Visatons meegemaakt, de WS130S en de WS170S. Goedkope instappers met een serieuze klank. Ben ik wel tevreden over...