Goedkoop Dual Xeon mobo bij Alternate.de

Pagina: 1
Acties:

• AlPha.BeYoNdeR
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-05 16:07
Het betreft hiero dit moederbord

http://www2.alternate.de/html/nodes_info/gret09.html

Afbeeldingslocatie: http://www.xtreme-gaming.net/senciner/tg.gif

Vond deze wel opvallend, een normaal Xeon moederbord is rond de 600 euro..
En ook omdat deze geen speciale voeding nodig heeft, en geen duur Rimm geheugen is het toch wel zo dat je op deze manier een vet snel workstation/server kan bouwen..

Tyan Tiger i7500 € 399
2x Intel XEON 1.8 € 233
2x 256 Reg. PC266 € 190

b.t.w.

Ben ik zelf de enige met een Dual Xeon systeem op GoT? :?

Zo ja, dan zou het wel tof zijn om misschien een speciaal topic hiervover te hebben ofzo.. Ook m.b.t. mensen die een Dual AMD hebben.. en dan alleen High End.. Een professioneel topic, zonder geblaat van mensen die een normaal intel/amd systeem hebben en dat helemaal de lucht in prijzen en zeggen dat de ander slecht is..

ff kijken wat er van komt.. :)

[ Voor 0% gewijzigd door AlPha.BeYoNdeR op 22-10-2002 22:15 . Reden: pic url veranderd ]

Verwijderd

Lees dit eens dan:
Dieses Xeon Mainboard unterstützt ausschließlich "registered" SDRAM-DDR und hat einen speziellen WTX Netzteilanschluss, der eine ideale Stromversorgung für Dual Mainboards gewährleistet und nicht kompatibel zu ATX Netzteilen ist. Ein WTX-Netzteil mit 460 Watt oder mehr wird benötigt!
Daar staat toch echt dat je een speciale voeding nodig heb, een voor dual moederboarden die niet compatible is met ATX. Je moet een WTX voeding hebben minimaal 460 Watt...

Verder zit er op je mobo ook geen AGP slot dus echt game word het ook niet, verder wel aardig ding...

edit:

Als je 8GB mem koopt, een snelle SCSI 320U (ofzo) kaart erop gooi (in snelle PCI sloten) met snelle SCSI HD eraan en een 100Mbit lijntje kan je er wel een leuke Game server van maken (COUNTER-STRIKE!! :D)...

Verwijderd

een workstation kun je er niet van bouwen. zit namelijk geen AGP slot op.
En een knappe grafische kaart is toch AGP

• AlPha.BeYoNdeR
Hoor ik daar een Radeon 9000 PCI :P Er zullen altijd wel kaarten voor de PCI markt uitkomen..

• AlPha.BeYoNdeR
Verwijderd schreef op 22 oktober 2002 @ 22:20:
Lees dit eens dan:

[...]

Daar staat toch echt dat je een speciale voeding nodig heb, een voor dual moederboarden die niet compatible is met ATX. Je moet een WTX voeding hebben minimaal 460 Watt...

Verder zit er op je mobo ook geen AGP slot dus echt game word het ook niet, verder wel aardig ding...
Maar waarom staat er dan op de Tyan site dat ie compatible is met alle bestaande 12V PSU's :?

Verwijderd

Voor een beetje grafisch werken heb je toch wel een snellere bus nodig dan die trage pci-bus hoor. AGP is vaak al te traag.

• AlPha.BeYoNdeR
Verwijderd schreef op 22 oktober 2002 @ 22:23:
Voor een beetje grafisch werken heb je toch wel een snellere bus nodig dan die trage pci-bus hoor. AGP is vaak al te traag.
PCI-X 133 MHz te traag.. vette humor heb jij ;)

Verwijderd

of er moeten videokaarten uitkomen voor PCI-X die zijn wel sneller dan AGP
PCI-X = 133Mhz/64bit

Verwijderd

Moeten er ook nog eens kaartjes zijn die op zulke PCI sloten passen....

Ik zou er trouwens maar niet op vertrouwen dat het gaat lukken met een gewone voeding, trekt natuurlijk best veel watt 2 CPU's

• iets
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:06
C399 Goedkoop? 8)7

tvw

• AlPha.BeYoNdeR
Trekt inderdaad best veel watt, het zou mij toffer lijken om hier een ander topic over te openen.. als er belangstellling voor is.. dat ik dan wat pics online gooi van me mobo.. en benchmarks.. gewoon voor mensen die nieuwsgierig zijn :P

• Big4SMK
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-08 12:08
Benchmarks??? Ik ben daar wel in geinteresseerd!!! Altijd leuk om te zien hoeveel het nou scheelt, dual of niet.

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Een dual is maar zozo te benchmarken, je moet wel benchmarks die multithreaded zijn hebben. Het is ook het "gevoel" als je er op werkt en hem (een dual) zwaar belast, het werkt gewoon "gladder" :)

specs

• GA!S
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Wat gladiool al zegt, benchmarks zijn helemaal niet interessant voor een dual workstation. Het werken ermee, dat is de lol. Vind het allemaal wel leuk hoor, dual Xeon, maar voor een fatsoenlijk workstation is het toch wel ERG aan de dure kant. Persoonlijk baal ik er flink van dat de "normale" P4 niet in een dual opstelling te krijgen is. Zaken als SCSI en ECC RAM vind ik persoonlijk niet eens zo gek belangrijk (heb een dubbele Ultra 160 controller on-board en die staat uit om IRQ's vrij te maken voor mijn Boomslang muis :+ (woei, I suck!)). Met de aanschaf van een dual Xeon zijn net ff wat meer kosten gemoeid dan een dual P4 en ook de (betaalbare) kloksnelheid ligt een stuk hoger van de normale P4.

* GA!S hoopt dat Abit weer met een stunt als de BP6 komt!

de betaler vervuilt

• Hyphen
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-05 22:49

Hyphen

Snap je het wel?

Benchmarks lijken mij ook wel leuk om te zien. IK heb zelf een Abit VP6 met dual PIII 1Ghz en dat bevalt met toch echt wel erg goed. Ik denk echter dat de meeste benchmarks niet echt een groot voordeel laten zien. Al is het natuurlijk wel erg leuk als iedereen weer zn Sandra plaatjes gaat posten :D

//ugly hack

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:47

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Mwah .. dual xeon vind ik persoonlijk een beetje te overkill (en stiekum way to duur).
Wel draai ik als server thuis een quad-Ppro.
Deze draait fantastisch (zit dan overigens ook een zeer zware 400W voeding in), maar is dan ook een echte server.
Dat is ook meteen het enige waar ik het voor zou gebruiken.

Tenzij je zulke applicatie's gebruikt dat een dual setup het rechtvaardigt t.o.v. de kosten die het met zich meebrengt.

Ik heb ook nog een andere HP server staan met dual P2-400 dit is dan ook een server, en meteen eentje die er echt gebruik van maken (W2KS met Citrix).

Nogmaals; voor werkstations moet je toch echt wel een goede reden hebben om zo'n setup in huis te halen.

Braaikamer - Smoke&BBQ

• FastBunny
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 31-07 20:55

FastBunny

Give it the Works !

Dat er weinig tweakers een dual xeon hebben ligt denk ik aan de prijs, aangezien een dual athlon vele malen goedkoper is, en dat voor veel tweakers wel belangrijk is :)

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 22:30

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Voor een (zelfbouw/knutsel) workstation ben je ook veel beter uit met een dual Athlon. De mobo'low-en s zijn goedkoper, hebben geen overbodige serverfeatures (onboard video en dergelijke), maar wel AGP en er kunnen met enige aanpassingen goedkope Athlon XP's op.

Die Tiger i7500 is duidelijk een serverbord: geen AGP, weinig PCI slots en onboard video. Voor een workstation is-ie niet aantrekkelijk.

• AlPha.BeYoNdeR
Goed, ik ga ff een review bouwen vandaag dan, de 2x 1.7ghz xeons die ik nu heb gaan volgende week weg.. Ze gaan plaats maken voor 1x een 2.4 ghz Xeon met HTT enabled.. Eind dit jaar komt er dan nog een 2.4 ghz op..

Mijn 3dmark is om te janken.. maar dat zal ik wel laten zien dan.. ik begrijp nu waarom dat mensen als b.v. Abaddon mij aangeraden hebben om er echt 1 gb aan Rimm in te zetten... M'n windows swapt als een gek :P

• FastBunny
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 31-07 20:55

FastBunny

Give it the Works !

AlPha.BeYoNdeR schreef op 23 oktober 2002 @ 11:26:
Goed, ik ga ff een review bouwen vandaag dan, de 2x 1.7ghz xeons die ik nu heb gaan volgende week weg.. Ze gaan plaats maken voor 1x een 2.4 ghz Xeon met HTT enabled.. Eind dit jaar komt er dan nog een 2.4 ghz op..

Mijn 3dmark is om te janken.. maar dat zal ik wel laten zien dan.. ik begrijp nu waarom dat mensen als b.v. Abaddon mij aangeraden hebben om er echt 1 gb aan Rimm in te zetten... M'n windows swapt als een gek :P
Ja zeker voor een dual setup is 256MB toch wat laag. Een ferrari op Skelterwieler gaat ook niet echt hard he :+

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08:24

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Femme schreef op 23 oktober 2002 @ 10:48:
Voor een (zelfbouw/knutsel) workstation ben je ook veel beter uit met een dual Athlon. De mobo'low-en s zijn goedkoper, hebben geen overbodige serverfeatures (onboard video en dergelijke), maar wel AGP en er kunnen met enige aanpassingen goedkope Athlon XP's op.

Die Tiger i7500 is duidelijk een serverbord: geen AGP, weinig PCI slots en onboard video. Voor een workstation is-ie niet aantrekkelijk.
Yup. Als je dan liever een Intel-based solution hebt, is het een idee om uit te kijken naar de E7502 Granite Bay, dual channel DDR, AGP(Pro) en (dua)l Xeon ondersteuning. Enig minpunt is dat er nog steeds geen verheldering is mbt de Intel PCI problemen (zo zou de E7500 3.2GB/s aan I/O moeten kunnen trekken maar heeft het IRL nooit meer dan een tiende daarvan kunnen neerzetten). Dat is voor een workstation niet zo relevant (320MB/s is nog altijd zat voor een Gb NIC en een SCSI array), maar als je wilt gaan serveren kom je vanzelf met Intel CPUs bij de Serverworks Grand Champion uit (maar daar betaal je dan ook voor je astronomische I/O...)

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1