Een kennis van me heeft laatst een router gekocht. Het wil alleen niet lukken het apparaat aan de praat te krijgen. Ik heb echt alles geprobeerd. In de setup geeft ie wel aan de de verbinding OK is. De ISP is Chello met een COM21 (static ip). Ik kan ook alle sites etc gewoon pingen. Het werkt niet vanaf een pc met Windows XP, niet vanaf een laptop (win98) en ook niet vanaf een oude bak (win98). Het vreemde is dat in de browser (IE6 en Opera geprobeerd) wel de melding verschijnt "website gevonden" maar dat er vervolgens niks gebeurd. Althans, bij de meeste sites. Vreemd genoeg doen alleen sites van Microsoft het wél
, zoals www.microsoft.com, www.microsoft.nl en www.xbox.com. De router is zelf niet kapot aangezien ik hem hier thuis (ook chello com21) heb geprobeerd en hier werkt ie perfect. De sitecom helpdesk heeft ook geen oplossing. Wie kan mij met dit probleem helpen want ik snap er niks meer van...
hmmm ik lees nu wel allemaal dingen over MTU size aanpassen en dat t dan wel zou werken, maar dat geldt alleen voor ADSL verbindingen? zou dus niet moeten uitmaken voor chello?
hmmm het probleem is opgelost door de MTU size te verlagen naar 576. Dit is volgens mij niet normaal omdat zonder de router wel gewoon geinternet kan worden met een default size van 1500. Ook de handleiding van sitecom geeft aan dat bij direct connections (zoals kabel) de MTU gewoon op 1500 moet blijven staan. Nu dit probleem is opgelost is er dus eigenlijk weer een nieuw probleem? Waarom moet de MTU size naar 576? Iemand tips?
Hmmmm.... Ff denken....
Heb je al geprobeerd om 'm van Direct Connection af te halen etc.?
Dus handmatig instellen enz. want bij bepaalde connections werkt dat beter
En ik had de MTU size gewooon eerst laten staan....
Heb je al geprobeerd om 'm van Direct Connection af te halen etc.?
Dus handmatig instellen enz. want bij bepaalde connections werkt dat beter
En ik had de MTU size gewooon eerst laten staan....
"Some day, I hope to find the nuggets on a chicken."
hmm idd ik heb ook kwello en MTU zise 1500 en doet et prima.
You can take a picture of something you see. In the future, where will I be?
oh ik heb de MTU size in de router niet aangepast (want dat werkt alleen voor PPPoE en PPTP verbindingen). Ik heb in windows zelf de MTU verandert en dat werkte.
Pagina: 1