[Kabel, @home] Ip adressen conflict, blijft maar zeuren

Pagina: 1
Acties:

• Kwartjuh
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10-08 14:14
Hey mensen, ik had een vraagje....

Ik had een paar dagen geleden ineens een IP-adressen conflict. Nou, ja, je kent dat wel, en eventjes naar CMD, Ipconfig renew, blabla... maar het hielp niet... en ik zat zonder i-net...

Heb toen ff kennis gevraagd oftie mijn IP kon achterhalen, doormiddel van de naam die ik heb bij @Home... was gelukt, IP gekregen... die gozer probeert mij in een gekke bui te pingen... en... Hij kan mij gewoon bereiken :?
Ik probeer hem te pingen.... niks. dood. NOP! :(

Super vaag... maar goed, ik het IP, Subnetmask, standaart Gateway en DNS-server handmatig invullen... en hij deed het weer... gelukkig...

Krijg ik vandaag WEER hetzelfde :( Ik naar @Home bellen of de Gateway soms gemold was ofzow... 'nee hoor, meneer, niks aan de hand'.... ik zit echt met de handen in het haar... ik heb het IP enzow weer handmatig ingevuld (het het tijdens het klooien om het I-Net weer aan de gang te krijgen weer op Automatisch gezet), en hij doet het nu weer..... voor hoelang? Wie zal het zeggen?

IIG, om een lang verhaal kort te maken.... wie weet hier iets van, en kan mij helpen? Alvast bedankt...

-[ Het Kwartjuh Valt... ]-

• Mark_640
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10-08 22:55

Mark_640

In my memory

Denk dat je daar toch @home voor moet gaan bellen... Als er nml. nog iemand zo slim is geweest om handmatig een ip-adres in te voeren, kan hij wel eens hetzelfde adres gebruiken, en dan krijg je dus dit soort lastige problemen...

• AdLentis
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 27-10-2025

AdLentis

Gadget Inspector

Misschien iemand die probeert om een 2 ip-adressen te gebruiken voor een 2 PC's die via een hubje aan het kabelmodem hangen. Dan kan er iemand de klos zijn...

Ik ben tenminste niet altijd hypocriet!

Verwijderd

AdLentis schreef op 22 oktober 2002 @ 22:45:
Misschien iemand die probeert om een 2 ip-adressen te gebruiken voor een 2 PC's die via een hubje aan het kabelmodem hangen. Dan kan er iemand de klos zijn...
kan dat zomaar dan :?

• Kwartjuh
Hm, @Home had ik al gebeld... (stom om niet te zeggen)... Maarja, die lui daar zijn niet al te slim, dus dat was geen oplossing...

Adlentis: Zat ik ook al aan te denken.... maarja, hoe kom ik er vanaf :? :(

• Dionysus
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Vrees toch echt dat je bij @home moet zijn. Het lijkt er namelijk heel erg op dat je ip ook door iemand anders wordt gebruikt. Dat de helpdesk nou niet echt een flexibel en meewerkend orgaan is, is een bekend verschijnsel. Maar toch probeer je daar doorheen te worstellen en ze te overtuigen dat ze op hun netwerk gaan kijken en niet alleen je eigen pc de schuld te geven.

• Timrek
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01-08 13:58

Timrek

Lid van de "Patatgeneratie"

Bel @home maar eens, wij hadden ook problemen met @home, hadden ze blijkbaar ons CC nummer veranderd zonder dat door te geven waardiir wij niet goed konden connecten met @home.

• Kwartjuh
Ja, zal nog wel een keer bellen.... thx anyway :)

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 00:38

Wildfire

Joy to the world!

Duidelijk geval van IP-diefstal. Een andere @Home-abonnee heeft zijn PC statisch ingesteld en heeft een IP-adres ingesteld dat eigenlijk voor jou is.

@Home bellen en vragen om een nieuw IP.

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

• serkoon
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

serkoon

mekker.

Wildfire schreef op 22 oktober 2002 @ 23:22:
Duidelijk geval van IP-diefstal. Een andere @Home-abonnee heeft zijn PC statisch ingesteld en heeft een IP-adres ingesteld dat eigenlijk voor jou is.

@Home bellen en vragen om een nieuw IP.
Da's wel heel kort door de bocht. Ikzelf heb bijv. bij @home 3 ip-adressen. Mijn -a ccXXXX-a resolved naar mijn eerste ip-adres. Dat ip-adres reverse resolved NIET. Mijn ccXXXX-b resolved naar mijn tweede ip-adres. Dat ip-adres reverse resolved naar andermans ccXXXX-X hostname. Die hostname resolved naar MIJN (nahjah, dus ook zijn/haar) tweede ip-adres. Mijn ccXXXX-c resolved naar mijn derde ip-adres, dat adres reverse resolved gelukkig ook nog naar mijn ccXXXX-c hostname.

Oftewel: mijn tweede ip-adres wordt ook door iemand anders gebruikt. Wanneer hij/zij namelijk een ip-adres aanvraagt bij zijn hostname krijg hij dezelfde als die ik krijg met mijn ccXXXX-b hostname.
Er is hier dus geen sprake van IP-diefstal of statisch configureren, simpelweg een brak provisioning-systeem van @home. Maarjah.. dat is altijd al zo geweest en @home doet daar gewoon niks aan..

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 00:38

Wildfire

Joy to the world!

Serkoon: dat natuurlijk ook nog, ze moeten hun DNS-servers uiteindelijk ook eens fatsoenlijk laten draaien.

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

• maontje
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 03-08 12:59

maontje

better off Playing

Maakt allemaal niet veel uit is en blijft gewoon een kwestie van die gasten bellen. En dat andere ip tracen en die gast eraf mikken.... Hebben ze vaker gedaan hoor..

Wie kalm blijft in een panieksituatie................ is traag van begrip

Pagina: 1