Toon posts:

[debian] McAfee voor Linux --> einde verhaal. En nu?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Jongens,

Op de site van McAfee is te lezen dat de versies voor Linux niet meer te downloaden zijn... ('vroeger' nog wel). Punt is, dat de oude engine nog wel werkt, maar steeds vaker problemen heeft met nieuwe virussen en ook onjuiste viruswaarschuwingen geeft.

Nu gebruik ik amavis icm met uvscan (mcafee dus). Dat moet dus weg. Wat raden jullie me aan? Openantivirus zag ik staan, is dat goed? Vaak updates? Advies graag! Ik blijf namelijk graag virusvrij ;) en aangezien Outlook nou niet echt bulletproof is, moet Linux dat maar voor me regelen ;)

Verwijderd

ik werd ook een beetje dol van die mcafee [uvscan for linux commandline] jongens.... geen ftp-downloads, veel te complex, geen bootsector/mbr scans...

daarom over op antivir! zeer snel, correct, gratis voor personal use, super!

http://www.hbedv.com/

als goede tweede f-prot ; wel lekker via ftp te updaten, goede detectie.

Verwijderd

Hoezo geen FTP downloads bij McAfee? Mijn script doet gewoon een wget vanaf hun ftp server om te updaten hoor.

Verwijderd

jawel voor updates, maar de linux-engine lijkt bijna nooit te veranderen, en de beta's krijg je alleen na een non-disclosure agreement enzo...

• Jordi
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Jordi

#1#1

Mijn mailserver wordt al een aardige tijd bewaakt door RAV ( www.rav.ro ), zeker niet de beste die er is, maar wel een uitstekende Linuxversie. Ook makkelijk te updaten enzo.
Onder Windows gebruik ik al jaren NVC, die hebben (na een aantal beta's) nu RC1 van hun linuxclient uitgebracht, kan je misschien ook es naar kijken, ik heb er wel hoge verwachtingen van iig :)
Ai, ik zie dat ze het ding nu achter een login hebben gezet en de beta page noemt ineens 'no current beta products' dus... zal wel klaar voor release zijn ofzo.

Het zal wel niet, maar het zou maar wel.

Verwijderd

Ik ben trouwens wel benieuwd waar de topic starter dit heeft gelezen. Ik kan nog steeds gewoon de try before you buy versie van McAfee voor linux aanklikken.

Verwijderd

Topicstarter
Hieronymus: WAAR??? Ik kan het echt niet vinden en het zou me zo erg helpen! Zelf ben ik altijd tevreden geweest met McAfee dus het doet me al 'pijn' dat ik moet overstappen... Bovendien moet ik Amavis opnieuw compilen met die nieuwe scanners, dus het liefst zou ik bij (een nieuwe) mcafee blijven!

• riotrick
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 07:27
we gebruiken hier sophos antivirus op alle windows clients en de *nix versie van sophos icm met amavis op de mailserver. Werkt perfect, veel en snell updates van antivirus datfiles en maandelijks een upgrade van het antivirus progje. Is (met wat scriptwerk) allemaal automagish binnen te halen en te installeren. Helaas is sophos alleen niet gratis.

Verwijderd

http://www.nai.com/naicom...products-evals.asp#McAfee

Overigens heb ik zelf net even naast McAfee F-Prot geinstalleerd, welke gratis is voor thuis gebruik :) En die werkt zo te zien ook goed. Amavis recompilen is nou ook niet bepaald de moeite.

Verwijderd

Topicstarter
En ik maar zoeken op www.mcafee.com (mcafee is toch niet meer van nai, of nou weer wel?)... Maargoed, het lijkt erop dat Antivir ook het werk goed doet. Tnx all!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Zoals riotrick zegt: sophos antivirus.

Voordelen sophos:
- snel met updates (iig sneller dan die 2 weken wachttijd op een DAT bij McAfee, de reden waarom ik sophos nu draai ipv McAfee)
- daemonized te draaien met sophie (geldt ook voor AVPDaemon en Trophie (voor Trend))
- Makkelijk te updaten: je krijgt een mail van sophos, die voer je op aan je update programma en zodra er een update is heb je em ook :)

Mijn config op dit moment:

qmail -> qmail-scanner-queue.pl -> sophie -> qmail-queue -> qmail-alias (vpopmail)

voor updaten:
elke dag updatescript vanuit cron, zoals boven vermeld: pipe naar updatescript zodra ik mail van sophos krijg een nieuwe IDE erbij. Maandelijks vanuit cron een nieuwe engine

Heb ff getest hoe snel Sophie is en hoe traag McAfee is:
P75 met 32MB en 850MB harddisk, sophie + Mcafee aan in qmail-scanner: 16s scantijd voor een simpel mailtje gezonden met het mailcommando (to: mijnmail, subject: hoi, content: lll).
zelfde P75 met alleen sophie: 0.5s :)
Pagina: 1