Asus A7N266-C r1.03 weerstandje kwijt.. Welke?

Pagina: 1
Acties:

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-08 15:39
Tijdens het monteren van een amd boxed cooler, is het mijn neefje gelukt om een weerstandje van zijn moederbord te stoten :'( Drie maal raden wie dat mag fixen.

Probleem is alleen dat het weerstandje (smd) finaal door midden is, waardoor ik de waarde ervan niet meer kan achterhalen.

Momenteel meet ik 130 ohm over de contactpuntjes, dus als iemand met hetzelfde mobo zo vriendelijk wil zijn me te vertellen hoeveel hij meet, dan kan ik dmv
code:
1
1/130 + 1/x = 1/waarde r57
uitrekenen wat ik neer moet planten.

Het gaat om R57, deze zit, als het mobo in de kast zit, boven de socket, vlak boven het eerste nokje om je koeler om te hangen. Er zitten 6 componentjes of ruimte daarvoor, het is de onderste middelste (er staat ook in wit opgeschreven hoe elk component heet). Ik heb jammer genoeg momenteel geen digicam om handen, maar ik zal kijken of ik een foto kan maken.

Nou vraag je je af, waarom heb ik dan asus niet gemaild / gebeld, maar op mail reageren ze al een maand niet (buiten dat het nl-mailadres niet werkt (undeliverable)), en ze hebben geen nl telefoonnummer.

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

hmm, moet je eens een loep pakken en het weerstandje goed bekijken, er staat vast wel een weerstandswaarde op.
dan ga je naar de dichtsbijzijnde elektroboer en koop je een weerstandje met dezelfde waarde en soldeer je die op het mobo.

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

• Paul
FireWurX schreef op 23 oktober 2002 @ 00:54:
hmm, moet je eens een loep pakken en het weerstandje goed bekijken, er staat vast wel een weerstandswaarde op.
dan ga je naar de dichtsbijzijnde elektroboer en koop je een weerstandje met dezelfde waarde en soldeer je die op het mobo.
Paul Nieuwkamp schreef op 22 oktober 2002 @ 21:48:
Probleem is alleen dat het weerstandje (smd) finaal door midden is, waardoor ik de waarde ervan niet meer kan achterhalen.
:X

Daarbij ben ik hem kwijt :o dat kleine rotding (1 bij 2 mm) :)
Maar zodra dat bovenste (de waarde bepalen) is gelukt, was je 2e suggestie idd precies wat ik in gedachten had :P

Rhàshan - Aditu Sunlock

• Paul
Kom op zeg, heeft niemand zo een zelfde moederbord en een multimeter? :'( :P

Rhàshan - Aditu Sunlock

• Paul
Zou een mod aub de titel willen veranderen in iets dat minder informatief is maar meer bezoekers trekt?

Ik kan me nl NIET voorstellen dat niemand zo'n mobo heeft en die waarde voor mij wil nakijken :'(

Bijvoorbeeld: '[MOBO] Hulp nodig, weerstandje kwijt' of zo.
Dan zal ik hier wel vertellen dat het een Asus A7N266-C r1.03 is en dat het weerstand R57 betreft :P

[ Voor 0% gewijzigd door Paul op 31-10-2002 19:42 . Reden: Weersantje? Wasda :P ]

Rhàshan - Aditu Sunlock

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Titel fixed :)

Overigens zou je requests voor titelchanges eigenlijk in SM moeten doen.. Dat valt meer/sneller op ;)

• Paul
BalusC schreef op 31 oktober 2002 @ 22:07:
Titel fixed :)

Overigens zou je requests voor titelchanges eigenlijk in SM moeten doen.. Dat valt meer/sneller op ;)
Weet ik, was ook maar half serieus :) Ging me namenlijk meer om de 2e alinea.

[ Voor 0% gewijzigd door Paul op 31-10-2002 23:44 . Reden: small -> sub ]

Rhàshan - Aditu Sunlock

• DaOverclocker
  • Laatst online: 17-08 08:31

DaOverclocker

Overclocker for life...

Of niemand heeft dit mobo, of niemand heeft zin om het smd-tje op te zoeken en door te meten.....
Ik vrees het laatste..Terwijl we hier toch wel op GoT zitten.

systeem specs

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Sja, eerlijk gezegd ben je de eerste Tweaker met een A7N266-C die ik in mijn hele GoT carrière ben tegengekomen en dat terwijl ik best wel regelmatig in de PC Specs van de medetweakers lurk..

Je zou eens kunnen proberen bij een welwillend computerboer. Misschien dat hij/zij eens een A7N266-C uit de schappen kan halen en het e.e.a. voor jou kan uitchecken :)

Of natuurlijk een mailtje richting Asus NL. Het schijnt dat ze puike support verlenen.

• Paul
BalusC schreef op 01 november 2002 @ 08:36:
Sja, eerlijk gezegd ben je de eerste Tweaker met een A7N266-C die ik in mijn hele GoT carrière ben tegengekomen en dat terwijl ik best wel regelmatig in de PC Specs van de medetweakers lurk..
Was het enige nForce mobo wat MyCom toen had, en nForce kwam goed uit de test, dus die heeft hij toen gekocht.
Je zou eens kunnen proberen bij een welwillend computerboer. Misschien dat hij/zij eens een A7N266-C uit de schappen kan halen en het e.e.a. voor jou kan uitchecken :)
Yep, ook al mee bezig :)
Of natuurlijk een mailtje richting Asus NL. Het schijnt dat ze puike support verlenen.
Alle links op de contact pagina van asus.com.tw lopen dood. USA reageert niet, het webform werkt niet of wordt ook niet op gereageerd, en een mailtje naar NL word intern geforward naar motherboard2 (dus ik stuur naar het adres zonder de 2) en dan zegt die mailserver: Tja, sorry, maaruh, die ken ik niet...

Momenteel is zelfs heel asus.com.tw niet te bereiken, op index.[html,htm,asp,php] krijg je een 404 en op http://www.asus.com.tw/ een 403 :?
Asustek.com.tw wordt niet gevonden, asus.nl verwijst naar MyCom en op asustek.nl moet ik inloggen op een exchange server?
Nee, lekker geregeld daar.

Rhàshan - Aditu Sunlock

Verwijderd

Je zou eens een berichtje in kunnen schieten op het Asus-forum op www.amdmb.com. Wellicht krijg je daar wel een reactie. Suk6

• Paul
Ik ben langs MyCom Ehv gegaan, en daar hebben we de weerstand over beide punten gemeten.

Die was 60 ohm. Zonder weerstandje was het 130 ohm, en na wat rekenen kwam ik uit op 110 Ohm voor het weerstandje :)

Problem solved. Nou nog langs de electroboer en kijken of dat weerstandje de enige schade is.

Rhàshan - Aditu Sunlock

Pagina: 1