Toon posts:

mem probs met epox 4bear

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey,

Ik heb een heel raar probleem, ik heb een epox 4bear moederbord met daarin 2x 3 x twinmos 512mbddr333 pc2700 cl2,5 samsung chips
ik d8 leuk te zijn en zet er nog een bij :) .

niet dus :( zodra die geheugen module erin zit blijft mijn scherm uit en krijg ik een lange piep en mijn diag led geeft F5 aan wat dat ok moge betekenen :?

maar nu dus hoe krijg ik 1,5 GB ram in mijn bak ipv 1 gb???

alvast bedankt :)

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Wélke geheugenreepje heb je precies gekocht? Intel chipsets accepteren geen cheap-ass "VIA-only" 512MB reepjes met 64Mx4 chipjes.. Je hebt een reep met 32Mx8 chips nodig.

Verwijderd

Volgens mij kan dat ook niet. Ik heb zelf een Epox 4BEA en daar zit het als volgt;

Je hebt 3 slots. Max mem is 2 Gb.

Die 2 Gb kun je bereiken door bv in bank 1 en 3 een 1 GB reepje te stoppen. Wil je echter alle drie de banken gebruiken dan mag in bank 1 alles tussen 128 en 1 Gb. In bank 2 en 3 mag dan echter UITSLUITEND SINGLESIDED geheugen (tussen 128 en 512 Mb.

Ik denk dat jij nu probeerde drie reepjes doublesided erin te stoppen en dat doet ie dus niet. Weliswaar hen jij een 4BEAR maat het verschil is RAID en ik ga er dus vanuit dat de mem hetzelfde geregeld is.

• Big4SMK
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-08 12:08
Is er nog geen nieuwe bios uit voor dit grapje? zou IMO toch gewoon moeten kunnen.