Asus 8420 tv out en svhs.

Pagina: 1
Acties:
  • 39 views sinds 30-01-2008

• Ice
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 24-01-2022

Ice

Resistance is Futile

Topicstarter
Laat ik eerst vertellen wat wel werkt ;) Als ik de tv out aansluit met een composite kabel dan zijn er geen problemen. Alles werkt perfect en aan de instellingen is niks fout. De problemen beginnen zodra ik mijn tv out wil aansluiten via svhs. (Als je nou denkt waarom doe je dat dan? De composite kabel is eenvoudig te kort, en wil graag mijn nieuwe 5m svhs kabel gebruiken.) Anyway, het probleem is ik krijg wel beeld, maar het beeld "trilt"met diagonalen strepen. En ik krijg dit op geen enkele manier opgelost. Heb ondertussen alles al geprobeerd, tig faqs, search, googles, tv tool, 300 driver versies maar niks werkt. Ik ben ondertussen ook al iedere instelling afgaan, maar niks dat het oplost op 1 na. Als ik kies voor ntsc dan is het trillen weg, raar maar waar. (voor de duidelijkheid, op composite werkt pal gewoon) Dus ik denk nou probleem opgelost, divxje aanzetten en kijken maar. Not, op de een of andere manier heb ik dan geen beeld in de mediaplayer. Divx mpegs maakt allemaal niet uit, het beeld blijft op de tv zwart. Ook als ik hem op pal zet, met strepen dus, blijft het beeld zwart. Ik snap er echt helemaal niks meer van, dit doet ie dus allemaal niet met de composite kabel.

Specs:

Asus 8420 en een sony breedbeeld tv. 5m SVHS kabel

Dingen die al gedaan zijn:

Alle detonater drivers, incl. 40.08
Orginele asus drivers.
Iedere mogelijke instelling.
Tv tool op iedere mogelijke instelling.

Niks werkt dus, iemand een oplossing voor de strepen of op zijn minst voor het zwarte beeld? Of zit er dan echt niets anders op dan terug te gaan naar composite wat dus inhoudt dat ik weer een kabel erbij moet kopen.

Alvast bedankt!

Greetz Ice

• Rick2001
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-08 01:10

Rick2001

9950X delidded en direct die

Ik heb mijn kaart nog niet via svhs getest, maar ik mag aannemen dat dit gewoon goed is.

Om met mediaplayer beeld te krijgen moet je in de instellingen van de detonator naar overlay control gaan en daar instellen op welk scherm hij FULL SCREEN moet weergeven.
Stel je hierbij bijv. secundair in, als je dan een filmpje opent krijg je dit in het klein (standaard) op je monitor en full screen op je tv te zien. Zo kun je dus een film kijken op de tv en tegenlijkertijd internetten op je monitor.

MESHIFY 2XL - MSI X670E CARBON - 9950X - 32GB DDR5 LEXAR 6400 - RX 9070 - GIGABYTE M32UC 4K 160HZ - ALPHACOOL UT60 420 & 360 & 1080 - LAING DDC1+ - TECHN CPU - CORSAIR AX850 - 3x9100PRO 4TB - 2x850PRO 2TB - U.2 7.68TB + OPTANE P5800X + KINGSTON G5 8TB

• Ice
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 24-01-2022

Ice

Resistance is Futile

Topicstarter
Heb het effe ingesteld, je hebt gelijk, zo krijg ik idd het filmbeeld op de tv. Helaas wel nog steeds met die rotstoring erdoor. Snap alleen absoluut niet waarom dit opeens moet. Ik heb deze instelling nog nooit gebruikt, maarja het werkt ;) Nou nog iemand voor de strepen?

Verwijderd

De grote tv-out FAQ overheen gelezen dan ?
Sommige tv's ondersteunen geen SCART (RGB) en/of S-Video (S-VHS), maar alleen compositesignaal. In de handleiding van je televisie vind je hier informatie over, als je geen handleiding (meer) hebt kun je in de meeste gevallen de specificaties van je tv wel op het internet vinden

Dit topic is gesloten.