• robenroute
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 04-12-2025

robenroute

VuurDraad was fijn...

Topicstarter
Hee Hallo,

Binnenkort ga ik voor langere tijd (meer dan 'n jaar 8) ) naar Zuidoost-Azië. Ik heb circa 300 (orginele) CDs waarvan ik de muziek heel graag zou willen meenemen. Nu wil ik het volgende doen en daarbij van jullie horen of ik handig bezig ben. Suggesties, op- en/of aanmerkingen zijn erg welkom!

Ik wil een goede (reisbestendig) portable MP3/CD-speler aanschaffen en al mijn muziek uiteraard in MP3-formaat op CDs branden. Op deze manier kan ik al mijn muziek op ca. 50 CDs kwijt (ik weet het kan allemaal nog compacter (met gemak meer dan 6 à 7 CDs in MP3-formaat op een CDR) maar ik wil graag kwalitatief goede muziek, dus niet te veel comprimeren). 50 CDs zijn nog wel mee te slepen en een tasje met een MP3/CD-speler ook nog wel. Ook kan ik op deze manier gewone CDs afspelen die ik eventueel van anderen leen of zelf daar ter plekke aanschaf.

Qua portable MP3/CD-spelers zit ik te denken aan de RioVolt SP250, de iRiver iMP250, de Grundig CDP9100 en de hagelnieuwe Philips EXP-511. Grote voordeel van deze spelers t.o.v. de rest is dat de batterijen (NiMHs) in de speler opgeladen kunnen worden. Uiteraard zou ik ook een losse lader en NiMHs kunnen aanschaffen maar wat ik niet hoef mee te slepen is mooi meegenomen (ehhh, niet meegenomen dus). Ik heb (geloof ik) liever geen spelers die gebruik maken van speciale typen (oplaadbare) batterijen. Die iRiver iMP350 ziet er mooi uit maar als er iets is met die speciale platte batterijen ben ik in de aap gelogeerd.

Ook de bediening en het display zijn belangrijk. Ook hier scoort de iRiver iMP350 in mijn ogen niet zo goed: alles gaat via dat kleine remootje. Als dat dingetje de geest geeft of kwijtraakt, zit ik mooi te kijken (en niet te luisteren).

Ik heb al een tijdje lopen zoeken naar ervaringen van mensen met voornoemde spelers maar over de betrouwbaarheid (voor mij het belangrijkste, samen met goede geluidskwaliteit) kan ik niets vinden. Dus ook daarover graag jullie ervaringen.

Oh ja, het maakt me niet zo veel uit of zo'n speler nou €150 of €250 kost.

Dus, een heel verhaal. Ik hoor graag van jullie of ik wellicht iets over het hoofd gezien heb. Alvast erg bedankt voor de moeite!

Rob

• Arnold
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 04-03 10:42
is het niet slim om voor bijv. een Ipod te gaan met 20GB harddisc?
(of als die al uit is de Creative Zen?)

hoef je alleen dat apparaat mee te zeulen en niet eens cd's meer.

• Mooody
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-02 21:14

Mooody

elmoody

het maakt niet uit hoeveel het kost?
dan zou ik voor een harddisk mp3-speler zoals de iPod gaan...

50 cd's branden kost al aardig wat en het lijkt me onhandig om zo'n stapel mee te nemen...

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

Verwijderd

Waarom is da verhaal zo lang, valt nie te lezen voor iemand met een lange lul.

• Scatman_II
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23:00

Scatman_II

R9500 Pro >:)

G-Spotter schreef op 22 oktober 2002 @ 21:03:
is het niet slim om voor bijv. een Ipod te gaan met 20GB harddisc?
(of als die al uit is de Creative Zen?)

hoef je alleen dat apparaat mee te zeulen en niet eens cd's meer.
Idd, er zijn genoeg apparaten met een gewone Laptop schijf erin [of kleiner]..

Kijk daar ook es naar...

OC / CM - Begint eer ge Bezint

• Scatman_II
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23:00

Scatman_II

R9500 Pro >:)

Verwijderd schreef op 22 oktober 2002 @ 21:18:
;(

OC / CM - Begint eer ge Bezint

• Mooody

Mooody

elmoody

typisch geval iemand die de 100 posts niet gaat halen :)

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

• robenroute

robenroute

VuurDraad was fijn...

Topicstarter
Tja, die apparaten met harde schijf (iPod's e.d.) zijn wel handig maar daar kan ik geen nieuwe CD-tjes (die ik toch wel van plan ben te kopen daarzo ter plaatse) op afspelen. Overigens, voor m'n gevoel zijn die iPod's e.d. toch wel erg kwetsbaar: als het apparaat sneuvelt, verdwijnt (grijpgrage handjes zijn overal) of anderzins niet toegankelijk is, is echt alles weg, dus ook m'n muziek!

Wel bedankt voor de reacties uiteraard!

• Mooody

Mooody

elmoody

robenroute schreef op 22 oktober 2002 @ 21:59:
Tja, die apparaten met harde schijf (iPod's e.d.) zijn wel handig maar daar kan ik geen nieuwe CD-tjes (die ik toch wel van plan ben te kopen daarzo ter plaatse) op afspelen. Overigens, voor m'n gevoel zijn die iPod's e.d. toch wel erg kwetsbaar: als het apparaat sneuvelt, verdwijnt (grijpgrage handjes zijn overal) of anderzins niet toegankelijk is, is echt alles weg, dus ook m'n muziek!

Wel bedankt voor de reacties uiteraard!
dan raad ik een iRiver aan...weet er verder niet veel van, maar hij moet wel goed zijn :Y)

• robenroute

robenroute

VuurDraad was fijn...

Topicstarter
En waarom is ie dan wel goed? Ik lees hier toch regelmatig wat negatieve berichten over: de robuustheid valt een tikkeltje tegen.

Verwijderd

robenroute schreef op 22 oktober 2002 @ 22:11:
En waarom is ie dan wel goed? Ik lees hier toch regelmatig wat negatieve berichten over: de robuustheid valt een tikkeltje tegen.
Een vriend van mij heeft een Iriver 350 (de SlimX), hij is er heel tevreden over, ding is echt robuust en afstandsbediening is mooi enzo (en je krijgt er een draagtasje bij). Overigens kun je er ook nog een soort batterijpak op aansluiten voor AA batterijen (weet niet of je dat erbij krijgt). B)
Maar zelf zou ik in jouw geval een Ipod kopen, en misschien een cheape discman mee te nemen (als je die nog hebt, voor die cheape cd-tjes daar).
Want 50 CD's meenemen is wel heel veel gedoe ;)

• MaDLiVe
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 04-03 12:19

MaDLiVe

.-Observer-.

De batterijen die in de iriver gaan (staaf niMH batterijen d8 ik zo) zijn in Azie in elke hoofdstad wel te krijgen hoor. Daarbij levert Iriver ook een batterypack waar je gewone penlites in kan doen (al niet oplaadbaar).

[ Voor 0% gewijzigd door MaDLiVe op 23-10-2002 18:22 . Reden: typo ]

{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 07:52
ipod definetely... heb er lang over getwijfeld maar nu ik hem heb kan ik niet meer zonder...
besides discmans... die gaan nooit lang mee, een jaartje hooguit, heb er immers al 4 versleten...

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

• Aidix
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 05:57

Aidix

Geluidspietlut

Misschien tijd om een beter merk discmans te kopen dan ;)
Welk merk had je???

Ik heb mijn Technics als sinds ehhh... 2/3havo ofzo. ergens rond 94. Doet het nog steeds goed, en geluid is beter zelfs dan een nieuwe :7

Ik had 3 jaar terug een nieuwe Filips gekocht. Ik heb samen met een (eveneens geluidsgekke vriend) ff heel smakelijk om het inferieure productontwerp gelachen en ehh sindsdien is ie zijn doossie niet meer uitgekomen behalve als CDspeler voor 'risicovolle omstandigheden' zoals verbouwingen.

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 07:52
Aidix schreef op 23 oktober 2002 @ 09:11:
Misschien tijd om een beter merk discmans te kopen dan ;)
Welk merk had je???

Ik heb mijn Technics als sinds ehhh... 2/3havo ofzo. ergens rond 94. Doet het nog steeds goed, en geluid is beter zelfs dan een nieuwe :7

Ik had 3 jaar terug een nieuwe Filips gekocht. Ik heb samen met een (eveneens geluidsgekke vriend) ff heel smakelijk om het inferieure productontwerp gelachen en ehh sindsdien is ie zijn doossie niet meer uitgekomen behalve als CDspeler voor 'risicovolle omstandigheden' zoals verbouwingen.
Sony, Sony, Sony, Sony... allemaal destijds de duurste modellen, allemaal net buiten de garantie kapot gegaan
conclusie: ik koop NOOIT meer iets van sony

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

• _WgV_
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23-02 16:08

_WgV_

It's a magical world!

Zoals anderen ook al zeiden is een hd-mp3speler de beste oplossing!

#StopBurningStuff

• blackangel
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19-02 12:08
Koop een I-Pod en een 2e hands discman welke NiHM kan afspelen. Heb je altijd nog iets :) Als je IPod weg is heb je nog je discman en als je discman weg is moet je blij zijn dat je minder bagage mee terug hebt :Y).
Dit zou ik doen

Hint. Neem toch wat cd-tjes mee van thuis. Stuk of 10 maximaal, zodat je altijd nog 24 uur kan verder leven >:)

Verwijderd

Als je info over die Grundig zoekt wordt je niet echt blij met wat je vindt. Schijnt een ruis in te zitten en de batterijen zijn snel leeg. Dus die zou ik snel wegstrepen als ik jou was.

Tis dat je niet een jaartje de ontberingen van een wat mindere geluiskwaliteit kan verdragen, anders was je idee zeer goed te realiseren. Een stuk of 20 CDtjes kun je makkelijk in zo'n wallet ding doen, neemt amper plaats in beslag, maar 50...vind ik toch wel wat veel.

Over de batterijen van de imp-350. Dat moet toch geen probleem zijn. Neem een extra setje mee. Altijd handig want dan zit je nooit zonder stroom en als 1 setje kapot gaat heb je het andere nog. Het probleem met de AB kan ik me wel wat bij voorstellen.

Verwijderd

Ik heb al een tijdje die Iriver 250 en ik moet zeggen dat hij uitstekend bevalt! Zit ook nog een radio op, al moet je daar natuurlijk niet ál te veel van verwachten. Handigste aan dat ding is het LCD op de afstandsbediening: ik wil nooit meer anders!
Er wordt verder standaard een tasje van Iriver bijgeleverd dat m.i. erg goed beschermt voor stoten en/of vallen en je kunt er nog 5 CD's of zo extra in meenemen. Als ik het goed gezien heb, dan is het in feite de eenvoudige, minder mooie versie van de 350, maar dan ook met normale batterijen die je gewoon in dat ding kunt opladen! (en ze gaan nog lang mee ook!)
Ik zou dus zeggen, kijk eens naar die 250! :)
Enige nadeel is die koptelefoon, daarvoor kun je beter iets pakken (van bijvoorbeeld Sony, die in-ears) dat wat "voller" geluid geeft.

• MenaceD
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Kijken ze je niet raar aan bij de douane als je 50 gekopieerde cd's meeneemt trouwens?
Misschein handig om over te informeren voor je gaat

Of je moet laten zien dat je thuis de originele cd's heb, maarja dan heb je ook weer een paar honderd bonnetjes bij je

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp

Gemeld in SeM.

• Fairy
  • Niet online

Fairy

13kWp

_WgV_ schreef op 23 oktober 2002 @ 14:47:
Zoals anderen ook al zeiden is een hd-mp3speler de beste oplossing!
De eerste portable speler met HD (min 30 gb) en OGG VORBIS ondersteuning en goed geluid koop ik direkt, ongeacht de prijs !

Op dit moment is ogg nog nergens in apparaten te vinden :(

• robenroute

robenroute

VuurDraad was fijn...

Topicstarter
Erg bedankt voor de reacties allemaal. Ik heb nog e.e.a. even op een rijtje gezet en ben na wat denkwerk op een ander spoor gekomen: aanschaf van een notebook. Ik weet het, appels met peren vergelijken en zo. Maar toch: alle muziek kan erop (in MP3-formaat), nieuwe CDs kan ik gewoon beluisteren, leuek andere CDs "gewoon" kopuleren en ik kan tevens mijn schrijflusten botvieren (reisverslagen, dagboek, etc.). Ik heb m'n agenda, contacten, e-mail en wat dies meer zij ook bij de hand.

Tja, alleen zit ik nog even tegen die prijs aan te hikken....;)

• Fairy
  • Niet online

Fairy

13kWp

robenroute schreef op 24 oktober 2002 @ 20:43:
Erg bedankt voor de reacties allemaal. Ik heb nog e.e.a. even op een rijtje gezet en ben na wat denkwerk op een ander spoor gekomen: aanschaf van een notebook. Ik weet het, appels met peren vergelijken en zo. Maar toch: alle muziek kan erop (in MP3-formaat), nieuwe CDs kan ik gewoon beluisteren, leuek andere CDs "gewoon" kopuleren en ik kan tevens mijn schrijflusten botvieren (reisverslagen, dagboek, etc.). Ik heb m'n agenda, contacten, e-mail en wat dies meer zij ook bij de hand.

Tja, alleen zit ik nog even tegen die prijs aan te hikken....;)
Aldi desknote P4 2.4 GHz voor 1500euro niet wat voor jou :? *D
Pagina: 1