Toon posts:

PDC's Trusten via Internet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik en mij vrienden proberen onze PDC's te trusten naar mekaar. steeds naar beide kanten. Wij hebben geen ide hoe we dit moeten voor mekaar krijgen en hopen dat iemand hier is die dat wel weet :)

we zijn al wel zo ver gekomen dat we een server naam moeten opgeven.
dit is geprobeerd door het ip adres in te voeren maar gaf een fout melding dat de server niet gevonden was.

Iemand die iets meer weet van trusten via internet en ons kan helpen?....

• reddog33hummer
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 24-08 18:08

reddog33hummer

Dat schept mogelijkheden

Als je trusts via het internet laat lopen dan is het slim om er een vpn tussen te laten lopen.
Heb je ze in het zelfde forest zitten ?

Backup not found (R)etry (A)bort (P)anic<br\>AMD 3400+ 64, 2 GB DDR, 1,5 TB Raid5

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10:46

Predator

Suffers from split brain

PNS -> WOS

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

Verwijderd

Topicstarter
Dat vpn is toch via inbel modem? ik kan het fout hebben ;) maar voor de duidelijkheid we hebben allemaal kabel :)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 22 oktober 2002 @ 20:58:
Hallo,

Ik en mij vrienden proberen onze PDC's te trusten naar mekaar. steeds naar beide kanten. Wij hebben geen ide hoe we dit moeten voor mekaar krijgen en hopen dat iemand hier is die dat wel weet :)

we zijn al wel zo ver gekomen dat we een server naam moeten opgeven.
dit is geprobeerd door het ip adres in te voeren maar gaf een fout melding dat de server niet gevonden was.

Iemand die iets meer weet van trusten via internet en ons kan helpen?....
je moet het idd met VPN's doen, ivm security.
reddog33hummer schreef op 22 oktober 2002 @ 21:08:
Als je trusts via het internet laat lopen dan is het slim om er een vpn tussen te laten lopen.
Heb je ze in het zelfde forest zitten ?
PDC is een NT4.0 term, en daar hadden ze nog geen forrests.
Verwijderd schreef op 22 oktober 2002 @ 22:19:
Dat vpn is toch via inbel modem? ik kan het fout hebben ;) maar voor de duidelijkheid we hebben allemaal kabel :)
VPN betekent dat je een publiek netwerk (het internet) gebruikt om een secure tunnel op te zetten, zie www.whatis.com
A VPN (virtual private network) is a way to use a public telecommunication infrastructure, such as the Internet, to provide remote offices or individual users with secure access to their organization's network. A virtual private network can be contrasted with an expensive system of owned or leased lines that can only be used by one organization. The goal of a VPN is to provide the organization with the same capabilities, but at a much lower cost.
A VPN works by using the shared public infrastructure while maintaining privacy through security procedures and tunneling protocols such as the Layer Two Tunneling Protocol (L2TP). In effect, the protocols, by encrypting data at the sending end and decrypting it at the receiving end, send the data through a "tunnel" that cannot be "entered" by data that is not properly encrypted. An additional level of security involves encrypting not only the data, but also the originating and receiving network addresses.