nu ook XP² workstation --> xp2200² = 3600MHz computing power bp6 (stof-vanger)
soort van movix die je van je zip drive (of CDrom laat) booten en je cdrom speler mount zou mooier zijn
ik moet beter leren lezen
Verwijderd
BeOS is speciaal ontwikkeld voor multimedia. De processor wordt echt minimaal belast en je kunt de vensters zonder moeite traploos vergroten, verkleinen en verschuiven tijdens het afspelen.
Verwijderd
Precies, Movix2. Maar ik heb het uitgeprobeerd en ik vind het dus zwaar irritant om een filmpje van cdrom af te spelen. Ik hoor de hele tijd het zoeken van de speler. Liever dat ik eerst dat filmpje naar harde schijf kopieer.jedel schreef op 26 oktober 2002 @ 21:43:
ja beide optie's zijn miner intressant dan ze lijken; freevo kan (volgens mij) geen divx afspelen, en het nadeel van movix is dat je al divx cd's 5 mb extra movix betanden moeten hebben (dit is vaak niet mogelijk + ik heb al veel divx cd's en geen zin in reburn-en)
soort van movix die je van je zip drive (of CDrom laat) booten en je cdrom speler mount zou mooier zijn
edit:
ik moet beter leren lezen; movix^2 bied wat ik wil alleen die is nog erg beta en niet in iso vorm
Ik snap niet zo goed waarom je nu met BeOS op de proppen komt, dat gaat toch voorbij het vraagstuk?Verwijderd schreef op 26 oktober 2002 @ 23:54:
Probeer BeOS R5 eens icm Video LAN Client
BeOS is speciaal ontwikkeld voor multimedia. De processor wordt echt minimaal belast en je kunt de vensters zonder moeite traploos vergroten, verkleinen en verschuiven tijdens het afspelen.
Verwijderd
Omdat het er 'speciaal' voor video en audio ontwikkeld is. Als je het minimaal installeert heb je een mooi OS om video mee af te spelen.Ik snap niet zo goed waarom je nu met BeOS op de proppen komt, dat gaat toch voorbij het vraagstuk?
Everyone complains of his memory, no one of his judgement.
ik heb dat probleem ook....steve_jacks schreef op 27 oktober 2002 @ 17:50:
Ik heb net MoviX geprobeerd, maar als ik in Nero vervolgens via multisession de AVI's erbij probeer te branden...laat ie me de track niet selecteren(ik zie Track 1 wel, maar als ik erop klik selecteert hij 'm niet)
je kan met movix (1) ook gewone divx cd spelen door de cd-rom te mouten en mpalyer op te starten
welk algemeen topic?Verwijderd schreef op 27 oktober 2002 @ 16:46:
hoort dit niet in dat algemene topic thuis?
Die kun je dus ook als MP3 OS gebruiken. Hij is niet bootable of wel? Dus je moet eerst een andere linux distro geinstalleerd hebben
Verwijderd
jajoRDzz schreef op 27 oktober 2002 @ 18:47:
[...]
Die kun je dus ook als MP3 OS gebruiken. Hij is niet bootable of wel? Dus je moet eerst een andere linux distro geinstalleerd hebben
Het is gewoon een frontend voor allemaal andere dingen, die je apart moet installeren. Maar je zou een minimaal systeem kunnen installeren met autologin en freevo automatisch laten opstarten (lijkt me).
Verwijderd
Je hebt gelijk. Maar 'minimaal' is nog altijd meer dan wat de topicstarter wil...Verwijderd schreef op 27 oktober 2002 @ 16:16:
[...]
Omdat het er 'speciaal' voor video en audio ontwikkeld is. Als je het minimaal installeert heb je een mooi OS om video mee af te spelen.
ja dat knoppix werk echt super!!sebas schreef op 27 oktober 2002 @ 16:42:
knoppix doet dit ook prima, gewoon cd downloaden, branden. Daarna kun je met de cd booten, een eventueel aanwezige disk mounten, een nfs of smbdrive kan natuurlijk ook. Knoppix bevat Xine, hiermee kun je prima divxjes afspelen.
ben het nu aan het proberen en het werkt super het is veel meer dan ik noddig had maar dat is alleen maar mooi mee genomen (gewoon hele linux met X), nadeel is dat je geen instellingen ed. kan opslaan
BeOS was ook niet verkeerd....beetje groot....en ik moet dan ook de pro versie hebben (ivm. smp)
Ik ben namelijk meer opzoek naar een mini-os die alleen media kan afspelen...
ik doe precies de aanwijzingen in de README, maar krijg een error :
cannot find te bootcatalog directory /isolinux
wat is de precies methode voor het maken van de iso?
cd /pub && more beer
oke vanaf dat ie gaat booten van cd is het 1,5 minuutsteve_jacks schreef op 27 oktober 2002 @ 22:15:
Kan je misschien timen hoe snel Knoppix compleet boot op jouw systeem?
Ik ben namelijk meer opzoek naar een mini-os die alleen media kan afspelen...
ben er net achter gekomen dat je bepaalde instelingen (lan ed.) kan opslaan op diskette
LOL hij bedoelt niet Div XboX maar DivX box
Als ik zoek op DivXbox, dan krijg ik een paar vage sites, waarvan de meeste gaan over Divx op de Xbox...vandaar.
jedel:
1,5 minuut?? Kan ik net zo goed gewoon Windows installeren... (desnoods een oudere versie)
kommmaar met je linkVerwijderd schreef op 27 oktober 2002 @ 22:21:
Echte tweakers gebruiken DivXbox.
nadeel is dat deze nog niet als bootble iso uit is (en lukt mij ook niet echt om deze te maken)
er is nu ook een iso
Volg de discussie hier:
Steun het idee om MoviX2 op de HDD te kunnen installeren
PS: ja, m'n Engels is niet fantastisch
O ja, heb je trouwens een screenshot van Movix? ben wel benieuwd hoe het eruit ziet.
Ignorance is bliss!! (- The Matrix)
En het voordeel hiervan is dat het HEEL snel opstart (15 tot 30 seconden ongeveer)...dat doen andere bestaande distro's niet.
Screens van Movix heb ik niet, maar ik kan je vertellen dat het NU voor het grootste deel commandline based is. Maar dat is niet raar, want het bestaat pas een paar weken geloof ik...
volgens mij is het een kwestie van movix^2steve_jacks schreef op 31 oktober 2002 @ 17:52:
Ja, maar MoviX IS een minimale Linux distro!
En het voordeel hiervan is dat het HEEL snel opstart (15 tot 30 seconden ongeveer)...dat doen andere bestaande distro's niet.
Screens van Movix heb ik niet, maar ik kan je vertellen dat het NU voor het grootste deel commandline based is. Maar dat is niet raar, want het bestaat pas een paar weken geloof ik...
zie aleen niet waarom je perse een HD wil (is helemaal niet noddig) gewoon booten disk er uit; cd mounten en gaan.
ik vind het allemaal erg mooi, maar moet nog wel verder ontwikkeld worden
- je kan instellingen opslaan die na rebooten er nog steeds zijn...
- situatie: je boot, je haalt de cd eruit, stopt de film cd erin. je bent klaar met kijken naar de film en zet de pc uit...nu start je de pc opnieuw op...OEPSIE vergeten de Movix2 cd erin te doen
- het scheelt een paar seconden opstart tijd (je bent tweaker of je bent het niet)
Ohja, ik ben trouwens tamelijk actief op hun forum want ik vind het een prachtig project
edit - zo makkelijk als jij het zegt kan je het dus niet op de hdd krijgen...dat heeft ie zelf ook al bevestigd. Maar er wordt aan gewerkt...
Dat kon niet met nero en bootable cds, wel bij de laatste nero, dus even downloaden :-)...steve_jacks schreef op 27 oktober 2002 @ 17:50:
Ik heb net MoviX geprobeerd, maar als ik in Nero vervolgens via multisession de AVI's erbij probeer te branden...laat ie me de track niet selecteren(ik zie Track 1 wel, maar als ik erop klik selecteert hij 'm niet)
Flamethrower linux:
Nog alpha, maar wel interessant.This is the home of Flamethrower Linux. It aspires to be an OS for media centric use. Main display will most likely be a TV, but any sort of display supported by Evas or Evas2 should work, when Evas2 support is added. This includes hand-helds and framebuffers. In the long run, it will be a full-fledged Linux distribution, probably running on an embedded kernel, either booted from Flash memory or disk.