zoek Sun Solaris ?

Pagina: 1
Acties:

• MrCaBLeGuY
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

MrCaBLeGuY

powered by yellow bird

Topicstarter
Ik heb een SPARCstation 5 met 64 MB en ben op zoek naar Sun Solaris 7 of hoger. Kan iemand mij daaraan helpen, is er wellicht ergens een image te vinden of moet ik deze bestellen en zo ja waar. Iemand nog tips voor eventuele andere besturingssystemen en heeft iemand een link SPARCEN voor beginnners :) Ik heb wel ervaring met SPARCS alleen het installeren ervan niet.

alvast bedankt ..

Verwijderd

Ik zou zeggen.... zoek een BSD.... NetBSD, OpenBSD (of FreeBSD).... stukje flexibeler... hoewel Solaris wel erg robuust is.... kzou toch voor een BSD gaan.... kun je meer aan knutselen... www.nedbsd.nl

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:37
'k zie dat je nieuw bent, welkom op GoT. Er zijn een paar dingen die je hier beter niet kunt doen, een ervan is (zij het op subtiele wijze verkapt) om warez vragen.

Voor zover ik weet is Sun Solaris 7 geen vrij (als in gratis) verkrijgbaar OS, correct me if I'm wrong...dus kun je hier niet om een isootje gaan vragen.

Daarnaast....waar denk je dat je moet zijn om Sun Solaris te kopen....bijvoorbeeld bij Sun ofzo? Als die het niet meer verkopen, mail ze dan even ofzo :)

Edit: zie nu dat versie 8 en 9 gratis te downloaden zijn...maar met 7 was dat niet zo dacht ik.

Ah well, als je het niet meer kunt kopen, tja...je moet wat he dan ;)

• deadinspace
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-05 14:06

deadinspace

The what goes where now?

MrCaBLeGuY schreef op 22 oktober 2002 @ 20:35:
Iemand nog tips voor eventuele andere besturingssystemen...

Welk OS (bv. Linux distro) moet ik nemen? Part 2

• VlasBaard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-02 23:24
Wilke schreef op 22 oktober 2002 @ 20:47:
'k zie dat je nieuw bent, welkom op GoT. Er zijn een paar dingen die je hier beter niet kunt doen, een ervan is (zij het op subtiele wijze verkapt) om warez vragen.

Voor zover ik weet is Sun Solaris 7 geen vrij (als in gratis) verkrijgbaar OS, correct me if I'm wrong...dus kun je hier niet om een isootje gaan vragen.
Ehm. Jawel hoor. (Nou ja, Solaris 9 dan, zie ook de link van Desecrator)

Niet meer voor x86 jammer genoeg... ach die heb ik nog liggen van toen ze wel gratis waren. Beetje vreemd toch, dingen die eerst gratis waren, later geld voor gaan vragen.

Greetings and felicitations, children of technology - Icon in het groot

• SvMp
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Wilke schreef op 22 oktober 2002 @ 20:47:

Daarnaast....waar denk je dat je moet zijn om Sun Solaris te kopen....bijvoorbeeld bij Sun ofzo? Als die het niet meer verkopen, mail ze dan even ofzo :)

Edit: zie nu dat versie 8 en 9 gratis te downloaden zijn...maar met 7 was dat niet zo dacht ik.

Ah well, als je het niet meer kunt kopen, tja...je moet wat he dan ;)
Ik vind jouw terechtwijzing wel erg voorbarig.

Onterecht om de volgende redenen:
- Solaris is wel degelijk gratis te downloaden voor non-commerciëel gebruik, al weet ik niet hoe dat zit met 7 maar dat is nou juist de vraag hier.
- De topicstarter zegt: "is er wellicht ergens een image te vinden of moet ik deze bestellen en zo ja waar." en geeft daarmee duidelijk aan geen warez request te doen.

• deadinspace
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-05 14:06

deadinspace

The what goes where now?

Mja, en bovendien vroeg hij om "Solaris 7 of hoger". Tis wel goed zo hoor.
Pagina: 1