ADSL netwerk probleem

Pagina: 1
Acties:

• Lightah
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12-06 20:57

Lightah

Strikes Again

Topicstarter
Ik heb me rot gezocht naar de goede instellingen maar ik kon het niet vinden. Ook niet in de tweaking guide etc. dus ik doe hier een poging

Ik heb hier 2 pc's dmv een 8 poort switch met elkaar verbonden. Via de Uplink van de Switch heb ik het modem verbonden met een crossed kabel. En in poort 2 en 3 heb ik Pc1 en Pc2 gedaan met een normale (straight) kabel. Waarom niet in poort 1? Omdat daar een rondje om heen stond en ik wist niet wat dat betekende.

Het modem is een Alcatel Speed Touch Home modem getweakt naar de PRO versie, zodat hetzelf de verbinding maakt. Dus dacht ik, dat kan en ik heb een aantal bevestigingen van mensen gehad dat het kon.
code:
1
2
Internet --> getweakt modem --> Switch --> PC1
                                       --> PC2

Nu kunnen de pc's elkaar zien en pingen, maar het internet werkt niet..... Wat is hier het probleem?

edit:
Ik heb het modem nu zo ingesteld dat hij DHCP server is. En zelf internet verbinding maakt.

edit 2:
Ok het werkt nu. Er moest dus een straight kabel van de switch uplink naar het modem? Iedereen zegt van niet, maar het moet bij mij toch zo. VAAG.

The Unpredictable Striker!

• jipenjanneke
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 19-08 22:31
Er moet normaal ook een straight-kabel tussen.

Sommige switches hebben een uplink-poort zodat je de switch zonder het gebruik van een cross-kabel toch aan een andere switch kunt hangen, waar je normaal een cross-kabel voor nodig hebt.

Met die speciale poort hoef je dus niet op zoek te gaan naar een cross-kabel en kun je een gewone kabel gebruiken.

Jij draait het precies om: je had een straight-kabel nodig, maar omdat jij de uplink-poort gebruikt, moet je dat weer "compenseren" met een cross-kabel

• jw
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 18-08 09:55

jw

jipenjanneke > volgens mij ga je het zelf weer in de war schoppen! hij zegt zelf dat hij met een speciale uplink-poort GEEN cross-kabel nodig heeft maar een straight-kabel!

ik vindt het zelf ook behoorlijk vaag wanneer je nu een straight of een cross kabel nodig hebt, ik heb zelf een switch zonder uplink poort, volgens mij heb ik (wanneer ik adsl krijg) een cross kabel nodig!

• jipenjanneke
  • Laatst online: 19-08 22:31
hmmm...
ik moet je gelijk geven...

• t3q
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16-08 13:51

t3q

Say yes to teq

mooi dat dit topic er is. Ik ben op dit moment ook bezig een netwerk te maken. En dan echt NU. Ik heb ook getweakt modem. Ook een 8 poort switch. Normal cable van modem naar poort 1 en normal cable van port 2 naar mijn pc en normal cable naar laptop op port 3. Maar het werkt niet :( Ik heb nu ff alleen me modem aan me pc hangen. Plz help me

Life goes as it goes.

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11-08 11:45
ik heb precies dezelfde opstelling, maar dan met het kabeltje tussen modem en switch die bij mn modem zat (straight d8 ik)

let verder op 3 dingen:
zet de DNS adressen in je modem EN op de pc's goed
zet de gateway op de pc's op 10.0.0.138
zet de ip's op je pc in de range 10.0.0.1/255 muv 138 met subnet 255.255.255.0

ps. als je geen uplink poort hebt moet je d8 ik een ander kabeltje hebben

TheS4ndm4n#1919

• t3q

t3q

Say yes to teq

ok dus ff naar me modem surfen en daar dns van xs4all invullen en op allebei de pc's?

Life goes as it goes.

Verwijderd

Tussen switches en hubs moet je een crossed-cable gebruiken.
Van het getweakte modem, eigenlijk een 1-poorts switch, moet een crossed-cable naar een normale aansluiting van de volgende switch of hub.
Als je de uplink aansluiting gebruikt, deze aansluiting maakt een normale kabel gekruisd, moet je een normale kabel gebruiken.

• t3q

t3q

Say yes to teq

maar 1 ding begrijp ik niet? Ik krijg van me modem nu een ip adres. dit is dus niet 10.0.0.1 ofzo. Hoe werkt dat dan?

Life goes as it goes.

• t3q

t3q

Say yes to teq

Verwijderd schreef op 22 oktober 2002 @ 22:37:
Tussen switches en hubs moet je een crossed-cable gebruiken.
Van het getweakte modem, eigenlijk een 1-poorts switch, moet een crossed-cable naar een normale aansluiting van de volgende switch of hub.
Als je de uplink aansluiting gebruikt, deze aansluiting maakt een normale kabel gekruisd, moet je een normale kabel gebruiken.
Me switch zeg dat er een valid link is. Maar ik ga ff een crossed cable proberen je weet maar nooit brb

Life goes as it goes.

• t3q

t3q

Say yes to teq

ok met de instellingen van rocket koen gebeurd er niks :(

Life goes as it goes.

• Lightah

Lightah

Strikes Again

Topicstarter
Brilson666 schreef op 22 oktober 2002 @ 22:38:
maar 1 ding begrijp ik niet? Ik krijg van me modem nu een ip adres. dit is dus niet 10.0.0.1 ofzo. Hoe werkt dat dan?
Probeer is naar http://10.0.0.138 te gaan met je browser.
Dan naar DHCP in de linker navigatie balk
En dan je modem op DHCP server te zetten

dan deelt je modem de netwerk adressen uit, en moet je de pc's verder op automatisch zetten (dit is wat ik heb gedaan)

En nu geeft de adressen

1e pc 10.0.0.150
2e pc 10.0.0.1
3e pc 10.0.0.2
4e pc 10.0.0.3 (maar deze had ik eraan gehangen om te testen, dus zit er normaal niet aan)

Open dan met je 1e pc een Command Prompt scherm en type in: ipconfig/renew

Als het goed is gaat hij dan een ip adres aan het modem vragen.
Doe dit ook met je andere pc's, of herstart ze simpelweg.
Om te kijken of het ip goed is type je in de dos box: ipconfig of ipconfig/all anders kan je nog gewoon bij status van je verbinding kijken

• t3q

t3q

Say yes to teq

Me modem is al dhcp server. Die optie moet je aanzetten als je em tweakt. Maar ik krijg geen ip op dit moment. Ben ff iets proberen brb

Life goes as it goes.

Verwijderd

Modem met een rechtstreekse aansluiting programmeren, als dit werkt dan netwerk opbouwen.

• Lightah

Lightah

Strikes Again

Topicstarter
Brilson666 schreef op 22 oktober 2002 @ 22:53:
Me modem is al dhcp server. Die optie moet je aanzetten als je em tweakt. Maar ik krijg geen ip op dit moment. Ben ff iets proberen brb
Nee die optie zet je met de standaard home naar pro tweak niet aan.

• Lightah

Lightah

Strikes Again

Topicstarter
Verwijderd schreef op 22 oktober 2002 @ 22:53:
Modem met een rechtstreekse aansluiting programmeren, als dit werkt dan netwerk opbouwen.
Dit heb ik dus ook gedaan en het werkt perfect. Ben totaal een uur bezig geweest.

• super-saiyan749
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 31-10-2025
Probeer eens een gateway en een DNS in te vullen:

Gateway : IP van de server ( router, modem )
DNS: Host: de naam van de computer ( let op = Case sensitive )
DNS IP: IP van de server ( router, modem )

bij allebei de PC's natuurlijk! give it a try!

• t3q

t3q

Say yes to teq

Lightah schreef op 22 oktober 2002 @ 22:55:
[...]

Nee die optie zet je met de standaard home naar pro tweak niet aan.
w8 ik kijk ff . Dit is egt heel irri, ben dus de hele tijd bezig met et switchen van de kabels zodat ik wel weer internet heb om jullie hulp te kunne lezen en terug doen om te proberen:S

Life goes as it goes.

• t3q

t3q

Say yes to teq

maar die optie staat wel aan. En ik kan me herinneren dat ik dat wel aan moest zetten toen.

Life goes as it goes.

• t3q

t3q

Say yes to teq

Ik heb net een crossed kabel geprobeerd tusse modem en switch maar dat werkt ook niet.

Life goes as it goes.

Verwijderd

Uitgang van Alcatelmodem is 10 Mbit, geeft jouw switch dit ook aan ?

• LoBbY_1
  • Laatst online: 18-07 21:03
kijk!! dat is dus het enige juiste andwoord......ik had het zelfde probleem, zet je nic op 10 full duplex! dan gaat het geheid beter (beina zeker)

oh, en kijk gelijk eens of je netjes iptje krijgt als je dan dhcp draait

Een echte golver is nooit uitgeput

• t3q

t3q

Say yes to teq

Als er een 100mbit conn is brand er een geel lampie, bij 10mbit geen lampie. Dit is zo bij mij. en hijs auto sensing. Port 1 lampie is uit > modem hangt eraan . Dus dit zou goed moeten zijn. port 2 en 3 worden geel 100mbit. Maar deze heb ik in de pc's op 10mbit gezet voor et geval dat.

Life goes as it goes.

• LoBbY_1
hmm, force je nic eens naar 10 full duplex dan, heb je gateway enz inesteld? dnsssen enz?

• t3q

t3q

Say yes to teq

ja allemaal al gedaan maar no effect. Kreeg net wel een netwerk conflict dat er een ip adres in gebruik was. De laptop benee had ook 10.0.0.1 en toen ik boven dit ook deed zei ie dat. dus er is wel een netwerk imo. correct me if i am wrong.

Life goes as it goes.

Verwijderd

Bij de bij mij bekende switches moet er altijd een ledje aangaan bij een verbinding, of de kleur verandert of er gaat een ander ledje aan om de snelheid aan te geven.

• LoBbY_1
das ook niet t probleem...als je dan slim bent laat je je alkatel dhcp draaien, heb je ook nooit die problemen :P kijk eens of je uberhoubt een ip krijgt als je dhcp draait?

• t3q

t3q

Say yes to teq

Verwijderd schreef op 22 oktober 2002 @ 23:30:
Bij de bij mij bekende switches moet er altijd een ledje aangaan bij een verbinding, of de kleur verandert of er gaat een ander ledje aan om de snelheid aan te geven.
Op mijn switch gaat een geel lampie branden als er een 100mbit conn is. Brand dat lampie nie is et 10mbit. Daaronder branden 3 groene , die betekenen dat er een valid link is op die poort.

Life goes as it goes.

• t3q

t3q

Say yes to teq

LoBbY_1 schreef op 22 oktober 2002 @ 23:31:
das ook niet t probleem...als je dan slim bent laat je je alkatel dhcp draaien, heb je ook nooit die problemen :P kijk eens of je uberhoubt een ip krijgt als je dhcp draait?
Me modem is al dhcp. Met 1 pc aan alleem me modem krijg ik netjes me statische ip adres. Dies in de range 213.xxx.xx.xx maar als ik em aan de switch hang krijg ik et ip adres van me nic. btw nu pas ff me os vermelden > win xp pro uk

Life goes as it goes.

• Lightah

Lightah

Strikes Again

Topicstarter
Brilson666 schreef op 22 oktober 2002 @ 23:46:
[...]

Op mijn switch gaat een geel lampie branden als er een 100mbit conn is. Brand dat lampie nie is et 10mbit. Daaronder branden 3 groene , die betekenen dat er een valid link is op die poort.
Zo heb ik het dus ook, en ik had ook het probleem dat ik kabels moest switchen voordat ik weer op internet kon, maar dit ging gemakkelijk ondanks het in een kleine hoek staat.

Ik heb het ook zo gedaan met die switch. Probeer allebei de kabels gewoon en kijk wanneer er een lampje gaat branden van: Connection of valid link etc. De andere lampjes zijn voor snelheid en nog iets. Het klopt dat het modem 10 mbit is dus het lampje van speed uitstaat.

• Vliegvlug
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08:09

Vliegvlug

Flight Simple

Brilson666 schreef op 22 oktober 2002 @ 22:23:
Ik heb ook getweakt modem. Ook een 8 poort switch. Normal cable van modem naar poort 1 en normal cable van port 2 naar mijn pc en normal cable naar laptop op port 3. Maar het werkt niet :(
Brilson666 schreef op 22 oktober 2002 @ 23:11:
Ik heb net een crossed kabel geprobeerd tusse modem en switch maar dat werkt ook niet.
Met "werkt niet" bedoel je neem ik aan dat je geen verbinding krijgt met de modem?
Er dus niet naar kan pingen of telnetten.
Bij zowel cross als straight dus?

Sluit de modem met een straight kabel aan op de uplink poort van je switch.
Heb je geen uplink poort of normale poort die je met een schakelaartje kan omzetten dan ben ik bang dat je een auto MDI/MDI-X switch hebt

En daarop gaat een alcatel modem niet werken. (lampje op switch gaat overigens wel netjes branden maar toch werkt het dan niet)

En het IP adres wat je krijg als je je compu op DHCP zet is een nummer dat XP toewijst als hij geen DHCP server kan vinden

edit: typo's

• Lightah

Lightah

Strikes Again

Topicstarter
Brilson666 schreef op 22 oktober 2002 @ 23:49:
[...]

Me modem is al dhcp. Met 1 pc aan alleem me modem krijg ik netjes me statische ip adres. Dies in de range 213.xxx.xx.xx maar als ik em aan de switch hang krijg ik et ip adres van me nic. btw nu pas ff me os vermelden > win xp pro uk
Je moet je netwerk kaarten instellen op: automatisch verkrijgen.

start -> control panel -> network connections -> Properties van je netwerk kaart die in verbinding staat met de switch -> properties van Internet Protocol (TCP/IP)

normaal krijg je van je alcatel modem een ip adres in je netwerk in de range van 10.0.0.xxx. Stel eerst dus alles in met direct je modem, hang dan je switch ertussen. En probeer 10.0.0.138 te pingen (het adres van je modem).

Test daarna even in Command Prompt scherm of je ipconfig/renew kan uitvoeren. Want dan zoekt hij naar een DHCP bron die ip's uitdeelt.

• t3q

t3q

Say yes to teq

vliegvlug thank you. Dit is een stap in de goede richting. Je hebt gelijk. Me switch is auto mdi-x dinges.

Life goes as it goes.

• t3q

t3q

Say yes to teq

Brilson666 schreef op 22 oktober 2002 @ 23:56:
vliegvlug thank you. Dit is een stap in de goede richting. Je hebt gelijk. Me switch is auto mdi-x dinges. Wat moet ik dan nemen?

Life goes as it goes.

• Vliegvlug

Vliegvlug

Flight Simple

Edimax toevallig? Heb ik ook fijn een hele avond mee gestoeid icm modem voor ik erachter kwam dat het niet ging werken.

edit: erbij;
Wat je dan moet nemen? Een switch met een aparte uplink poort of een poort die je met een schakelaartje kan switchen.

Misschien dat een 3Com auto MDI/MDI-X switch (misschien gebruikt 3com een betere implementatie?) wel zou kunnen gaan werken, maar daar heb ik nog steeds geen uitsluitsel over

• t3q

t3q

Say yes to teq

Ja damn. edimax ja. :( plz zeg wat ik moet nemen. Ik kan em tot de 24e ruilen.

Ok thnx men. Ik d8 al dit word hopeloos. Ik zal ff kijken wat die winkel waar ik em vandaan heb nog meer heeft.

Life goes as it goes.

• Vliegvlug

Vliegvlug

Flight Simple

Er zijn ook edimaxen met aparte uplink poort, misschien dat ze die ook wel hebben bij de winkel waar je het ding gehaalt hebt.

• t3q

t3q

Say yes to teq

Oh ja, ik vond et al raar want ik keek op de site van edimax en daar is het model wat ik heb ook 8 ports maar wel met uplink port. Maar das een ander schema dan die ik heb. die ik heb is 8 ports auto mdi/mdi-x. Dit is dus nie goed imo. Moet dus minimaal 1 up bij zitte en 7 auto mdi/mdi-x ?

Life goes as it goes.

• Vliegvlug

Vliegvlug

Flight Simple

Dat is inderdaad het model wat ze nu weer produceren, die auto mdi/mdix dingen zijn naar ik begreep een tussentijds experiment geweest maar blijkbaar nog steeds op voorraad bij winkels. (had de mijne van de mycom een tijd terug)

En die versie met uplink heeft 1 uplink (mdi-II) poort en 8 (of 7?) mdi-x poorten. Dat hele auto verhaal is weggelaten

edit erbij:
Modem zou dus ook goed moeten werken op de niet uplink poorten zolang je dan maar een cross kabel gebruikt

• t3q

t3q

Say yes to teq

Ok kheb wat anders gevonden. Een switch van unex 5 ports. Ook auto mdi gedoejte maar wel met uplink port. Zou die wel moeten werken?

Life goes as it goes.

• t3q

t3q

Say yes to teq

Vliegvlug schreef op 23 oktober 2002 @ 00:12:
Dat is inderdaad het model wat ze nu weer produceren, die auto mdi/mdix dingen zijn naar ik begreep een tussentijds experiment geweest maar blijkbaar nog steeds op voorraad bij winkels. (had de mijne van de mycom een tijd terug)

En die versie met uplink heeft 1 uplink (mdi-II) poort en 8 (of 7?) mdi-x poorten. Dat hele auto verhaal is weggelaten
Die versie die op de site heb 8 poorten waarvan 1 uplink is. In de manual stata heel goed op et plaatje aangegeven dat die apart is van de andere 7. Bij de mijne zitte ze gewoon alle 8 naast elkaar.

Life goes as it goes.

• t3q

t3q

Say yes to teq

Vliegvlug schreef op 23 oktober 2002 @ 00:12:

edit erbij:
Modem zou dus ook goed moeten werken op de niet uplink poorten zolang je dan maar een cross kabel gebruikt
Ja ok, dus je wil zegge dat bij mij port 1 de uplink is? Ik heb die beide geprobeerd met crossed en straight of moet ik een andere poort proberen. ?

Life goes as it goes.

Verwijderd

Die DHCP werkte bij mij soms wel en soms niet, dus heb ik besloten om maar gewoon alles met de hand in te stellen.

de modem heeft twee IP-adressen waar je kontact mee kan maken. Een interne adres : 172.16.xx.xx
En een externe adres/gateway: 10.0.0.138

Wat ik gedaan heb: Voor internet moet je je IP adres routen naar dit adres: 10.0.0.138
Voor interne verkeer naar dit adres: 172.16.xx.xx
De router en al die grappen zijn te bereiken op de gebruikelijke manier.(telnet, http). Maar alles met de hand instellen werk opzich stabieler en "makkelijker" dan DHCP.(mijn mening >:) )

Als je niks van snapt, dat kan! Ik heb ook maar wat geixpirimenteerd! :P

• Vliegvlug

Vliegvlug

Flight Simple

Brilson666 schreef op 23 oktober 2002 @ 00:19:
[...]
Ja ok, dus je wil zegge dat bij mij port 1 de uplink is? Ik heb die beide geprobeerd met crossed en straight of moet ik een andere poort proberen. ?
Nee, die edimax versie met 8 naast elkaar liggende poorten met auto mdi/mdi-x heeft geen uplink

Met "Modem zou dus ook goed moeten werken op de niet uplink poorten zolang je dan maar een cross kabel gebruikt" bedoel ik dus de variant met een uplink, dat je dus niet perse die uplink hoeft te gebruiken zolang de normale poorten maar geen auto mdi/mdi-x (hij zit al onder de ctrl-v :)) hebben

Die umax is zeker deze
En het lijkt inderdaad een aparte uplink poort te zijn dus dan zou het moeten werken, maar er staat ook dat die geshared is met de 8ste poort dus dat zou misschien weer problemen kunnen opleveren aangezien die poort 8 wel weer auto mdi/mdi-x is.
Kortom ik durf het niet te zeggen.

• t3q

t3q

Say yes to teq

Telefoongids. Ik surf net naar me modem. Dit staat er > eth0 10.0.0.138 255.0.0.0 Extra none

en dit > cip0 172.16.x.x 255.255.255.0 CIP none

Bedoel je dit?

Life goes as it goes.

• t3q

t3q

Say yes to teq

Vliegvlug schreef op 23 oktober 2002 @ 00:24:
[...]

Nee, die edimax versie met 8 naast elkaar liggende poorten met auto mdi/mdi-x heeft geen uplink

Die umax is zeker deze
En het lijkt inderdaad een aparte uplink poort te zijn dus dan zou het moeten werken, maar er staat ook dat die geshared is met de 8ste poort dus dat zou misschien weer problemen kunnen opleveren aangezien die poort 8 wel weer auto mdi/mdi-x is.
Kortom ik durf het niet te zeggen.
Nee ok, ja dat is em. Maar ik gebruik die 8e port toch niet dus dat zou dan geen probleem moeten zijn imo?

Life goes as it goes.

• Vliegvlug

Vliegvlug

Flight Simple

Vindt het woord "shared" wat ze bij unex gebruiken een beetje vaag, als ze bedoelen dat de poort 8 simpelweg wordt uitgeschakeld zou het geen probleem moeten zijn. Als het iets anders is durf ik het niet te zeggen.

Vraag anders aan de winkel gewoon of je het ding even mag proberen thuis, kwestie van modem eraan, pingen en je weet het.

edit:
Er van uitgaande dat de winkel in de buurt is, anders ff je modem meenemen :P

• t3q

t3q

Say yes to teq

Aha me modem meenemen. 1 probleem. Ik heb een isdn modem voor adsl. Gaat dus nie werken daaro. Pingen ja in winxp gaat beetje moeilijk.

Hoe ping ik eigenlijk in win xp?

Life goes as it goes.

• Mr.Wop
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14-07 13:17
Als er bij 10mbit geen lampje brand... wat doet i dan als er geen kabel in zit? En hoe weel je dan dat hij goed zit?

iig... Als je je modem op een hub of switch zet moet je een cross-kabel gebruiken!! Tenzij je dus de uplink gebruikt, dan moet het een standaard kable zijn.

Ik neem aan dat het met 1 direct op het modem verbonden pc wel werkt?

Dan kan je als je alles via de switch heb aangesloten op de pc's en ip instellen bv. 10.0.0.150 of 10.0.0.151 enz.... (als het maar niet die 138 is :) )

voor je gateway en dns moet je dan 10.0.0.138 invullen.

Zou moeten werken(bij mij gaat het prima).

Als je DHCP wil gebruiken kan je op http://www.weethet.nl/dutch/adsl_mxstream_alcatelhack.asp stapje 6 zien hoe dat moet.

• t3q

t3q

Say yes to teq

Mr.Wop. Ik heb ff die site bekeken en de instellingen die daar staan gebruikt maar das pas drama. Dan werkt me internet niet eens meer. Ik krijg dan als ip 10.0.0.150 en dan werkt er niks meer. Ik krijg nu gelijk me statische ip van me modem. Das dus niet 10.0.0.150. En ik heb ook al een crossed cable gebruikt tussen modem en switch maar dan gebeurd er net zo weinig. IK ga nu slapen en morgen eerst maar is die switch ruilen voor een andere.

Life goes as it goes.

• Vliegvlug

Vliegvlug

Flight Simple

Brilson666 schreef op 23 oktober 2002 @ 00:38:
Aha me modem meenemen. 1 probleem. Ik heb een isdn modem voor adsl. Gaat dus nie werken daaro.
Maakt niet uit of je een ISDN of POTS modem hebt, hij hoeft geen verbinding te hebben met internet om er naar te kunnen pingen.
Het enige wat je nodig hebt is de modem, de switch, een compu en 2 straight utp kabels.
Sluit modem en compu beiden op de switch aan, modem op uplink poort, en zorg ervoor dat ze beiden een vast IP hebben in dezelfde range.
Ping vanaf compu naar IP modem en als je antwoord krijgt weet je dat de switch en modem samen kunnen werken.

Dan is het alleen nog thuis een kwestie van de modem en clients goed instellen.
Pingen ja in winxp gaat beetje moeilijk.
Hoe ping ik eigenlijk in win xp?
Hoezo moeilijk? :?
startmenu -> run (of windowstoets +r) -> cmd -> enter -> ping [ip-modem]

• Lightah

Lightah

Strikes Again

Topicstarter
Mr.Wop schreef op 23 oktober 2002 @ 00:56:
Als er bij 10mbit geen lampje brand... wat doet i dan als er geen kabel in zit? En hoe weel je dan dat hij goed zit?
Als de kabel goed zit gaat het valid link of connection lampje branden. Als de snelheid 10 mbit is is het snelheids lampje uit, en bij 100 mbit brandt ie.

• t3q

t3q

Say yes to teq

OK kheb ff de instellingen van me modem veranderd. Ik heb nu volgens de site van byteripper me modem geconfigged. Ik had dus eerst dhcp spoofing aanstaan maar volgens byteripper werkt dat alleen met 1 pc. Ik kreeg dus gelijk me echte ip. nu niet meer. Ben ik nu meer in de goede richting?

Life goes as it goes.

• t3q

t3q

Say yes to teq

Ok ik heb nu ene hub met uplink. En het werkt gelijk. Maar nu heb ik op de 2e pc als ip 10.0.0.151 en die heb gene internet :( hij wil ook niet op full duplex.

Ok irc werkt op de 1e pc, internet ook, msn ook. Maar de laptop benee heeft geen internet? Was de oorzaak?

Life goes as it goes.

• t3q

t3q

Say yes to teq

Plz niemand?

Life goes as it goes.

• Lightah

Lightah

Strikes Again

Topicstarter
Brilson666 schreef op 23 oktober 2002 @ 13:55:
OK kheb ff de instellingen van me modem veranderd. Ik heb nu volgens de site van byteripper me modem geconfigged. Ik had dus eerst dhcp spoofing aanstaan maar volgens byteripper werkt dat alleen met 1 pc. Ik kreeg dus gelijk me echte ip. nu niet meer. Ben ik nu meer in de goede richting?
Ja dat is het probleem bij jou denk ik. Ik kon me al niet herinneren dat je bij de NAT tweak iets met DHCP instelt (niet dus). DHCP spoof instellingen gebruik je dus alleen voor 1 pc, en kan niet met meerdere, wat ook vermeld staat.
Brilson666 schreef op 23 oktober 2002 @ 17:02:
Ok ik heb nu ene hub met uplink. En het werkt gelijk. Maar nu heb ik op de 2e pc als ip 10.0.0.151 en die heb gene internet :( hij wil ook niet op full duplex.

Ok irc werkt op de 1e pc, internet ook, msn ook. Maar de laptop benee heeft geen internet? Was de oorzaak?
Dan zou ik kijken naar de instellingen van de laptop en de 2e pc. En alles zo in te stellen als de 1e pc. Anders bij de 2e pc ander netwerk kaartje proberen misschien? Bij mij geeft hij de pc's de 1e pc 10.0.0.150 en de rest 10.0.0.1 en verder (10.0.0.2 --> 10.0.0.3 etc.) Maar dat maakt niet uit.

• t3q

t3q

Say yes to teq

ok ik kan dus wel op die laptop msn enzo doen hij dl ook opeens updates voor winxp maar IE doet et niet :S

ik heb 1 pc en 1 laptop. Alles doet et op de 1e pc behalve dingen versturen. OP laptop alleen geen IE :(

Life goes as it goes.

• t3q

t3q

Say yes to teq

Ok hoe krijg ik op die laptop internet?

irc doet et maar het is een kloon op mijn ip? Moet ik in me modem et ip forwarden ofzo?

Life goes as it goes.

Pagina: 1