Toon posts:

@home via hub, dan router

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

heb al het een en ander in de search gezocht, maar niet deze mogelijkheid (weet uberhaupt niet of het een mogelijkheid is, maar daar gaat ie).

Ik heb mijn kabelmodem in mijn kamer, met een vrij korte coax kabel. Meteen hieraan mijn pc met 2 netwerkkaarten welke weer teruggaat naar de hub. Ik zou nu het liefst een server bouwen in mijn gangkast (ongeveer 15 meter verder, waar al netwerkaansluitingen zitten) zodat mijn pc het geheel niet meer hoeft te delen en 's nachts gewoon uit kan.

Kan dit? Ik zat namelijk zo te denken:
van het kabelmodem direct in de hub.
-gangkastserver dan het CP#####-A adres en dus ook DHCP voor het kabelmodem. Hierin dan weer een 2e netwerkkaart welke met zijn eigen DHCP ip-adressen uitdeelt in een ander subnet. Ook Winroute met NAT op deze server.
Aan de rest van het netwerk pc's met DHCP-leases krijgen van Winroute.

kan dit of maak ik hier ergens een domme fout?

• Wolfensteijn
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14:24
Dus je wilt zowel je internet verkeer als je gewonen netwerk verkeer via de hub laten gaan? Of snap ik nu totaal niet wat je getypt hebt?

Verwijderd

Topicstarter
ja precies, ik wil dus eigenlijk om niet nog een utp kabel te hoeven trekken naar de router/serverpc het kabelmodem op de hub aansluiten.

haha bedenk me net dat ik voor de 2e kaart toch een kabel moet trekken dus echt heel handig is het uberhaupt al niet, dom dom dom en deze kan op slot.

Al is de vraag wel interessant of het kan (lijkt me van wel). Iemand die dit weet? In principe moet ik toch gewoon een hub tussen die PC en het kabelmodem kunnen proppen?

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 22-10-2002 20:48 . Reden: toch nieuwsgierig naar antwoord op de vraag ookal heb ik al besloten er vanaf te zien ]

Verwijderd

Dat moet gewoon werken ....bij mij teminste ...
Internet kwam bij mij eerst binnen op me server die het naar 2 andere pc's in huis verdeelde ...met een intern ip adres dan wel ....
ik heb toen cp123456-b en -c aan gevraagd en nu komt internet gewoon binnen op de kabel modem, dan naar de hub, maar dat kan dus ook andersom .
Inet op kabelmodem ....naar servertje toe en van server naar bv een hub ...die als dhcp zn ip adressen uitdeeld en internet verkeer deelt en meteen als firewall zou kunnen werken ....en dan zou je niet eens winroute hoeven draaien want je kan op de server inet gewoon delen .

• spoon
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 06-08 16:05
kabelmodem op de Router aansluiten en dan het signaal van de router naar de hub toe laten lopen en dan pas splitten met de hub!! Voer bij iedere pc het cc nummer in en zet ip op automatisch.

• Kippenijzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-08 09:43

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

Als je toch al een tweede kabel trekt (wat idd wel zal moeten um het signaal uberhaupt terug te krijgen naar je lokale netwerk) is het wel zo veilig om de Kabelmodem direct op je server aan te sluiten, en alleen de 2e netwerkkaart om de hub, voor het interne netwerk. Verder _is_ het wel mogelijk om beide via dezelfde hub te laten lopen (onder linux zelfs met 1 netwerkkaart, door er gewoon 2 verschillende IP/subnets aan te hangen...) Maar er zijn dan, afhankelijk van hoe exotisch je je subnet kiest, wel meer mogelijkheden om je server te omzeilen en gewoon met semi-gespoofde IP/subnets over je kabelserver op je lokale netwerk te komen (Is ook wel weer handig, want het zou zelf mogelijk moeten zijn om somehow die 16K upload te omzeilen door een "directe" verbinding te maken met iemand op je eigen node)
Pagina: 1