Ik heb bij salland een reepje 256 MB pc 2700 Dane-Elec geheugen gekocht, maar nu het er eindelijk (na 16 dagen terwijl het rembours was) is, zit er een nanya stickertje op het geheugen, en zijn de chippies zelf ook van nanya. Ik heb al een boze mail naar salland gestuurd, maar ik wil wel zeker weten of ik hier goed aan gedaan heb.
wat had je besteld dan? toch gewoon dane-elec
dane-elec maakt namelijk niet zijn eigen geheugen.
maar besteld chips bij verschillende fabrikanten.
ligt er maar net aan, bij welke ze ze goedkoop kunnen krijgen.
nanya geheugen doet het prima.
je moet er niet te ver mee gaan overklokken.
wil je echt overklokken. dan moet je samsung chips kopen.
dane-elec maakt namelijk niet zijn eigen geheugen.
maar besteld chips bij verschillende fabrikanten.
ligt er maar net aan, bij welke ze ze goedkoop kunnen krijgen.
nanya geheugen doet het prima.
je moet er niet te ver mee gaan overklokken.
wil je echt overklokken. dan moet je samsung chips kopen.
Dane-Elec maakt alleen maar geheugen modules met chips van andere merken, ze maken zelf geen chips. Dit zou dus mogelijk kunnen zijn. Zaten ze wel in een dane-elec verpakking
Net te laat!
Net te laat!
Powered by Solarfrontier 3060 Wp
nee, zat helemaal geen verpakking omheen, en een nanya stickertje.
Dan kan je erover twijfelen of dit wel dane-elec is. Bij mijn weten is dane-elec altijd verpakt in een speciale doos. Lijkt een beetje op een cd doosje.
Powered by Solarfrontier 3060 Wp
ja dane-elec heeft cd hoesjes waarin je 2 modules kunt leggen.
Anders kijk je wat cpu-Z aangeeft (te vinden op : http://www.cpuid.com/cpuz.php)
Laatst ook een dane-elec module gekocht en daar zat wel een sticker op.
Anders kijk je wat cpu-Z aangeeft (te vinden op : http://www.cpuid.com/cpuz.php)
Laatst ook een dane-elec module gekocht en daar zat wel een sticker op.
edit:
linkje ff aangepast...
linkje ff aangepast...
🎮 Steam
💻AMD 9800X3D
📱 Samsung Galaxy S25+

Niks speciaals aan te zien denk ik
edit: das meestal zo als het plaatje niet werkt
Nanya is toch IBM, of niet? Ik heb er iig geen slechte ervaringen mee ofzo. Kijk gewoon of het aan je verwachtingen voldoet en stuur het anders terug.
jah.. ik vind het alleen ZOO slecht dat ik bij salland pas na een week het bericht krijg: Het wordt vandaag opgestuurd. (en dat was al omdat ik ze had gemaild daarover)
en vervolgens krijg ik 3 dagen later pas het bericht dat het ook werkelijk weg is, en uiteindelijk zaten 16 dagen tussen bestelling en aflevering. En dan krijg ik vervolgens ook nog eens het verkeerde mem
en ik had dane-elec besteld omdat ik HOOPTE op samsung chippies erop.
en vervolgens krijg ik 3 dagen later pas het bericht dat het ook werkelijk weg is, en uiteindelijk zaten 16 dagen tussen bestelling en aflevering. En dan krijg ik vervolgens ook nog eens het verkeerde mem
en ik had dane-elec besteld omdat ik HOOPTE op samsung chippies erop.
Wees blij, uit een geheugentest die op t.net nieuws staat blijkt dat Nanya het juist heel goed doen. Wellicht niet zo goed als Samsung maar toch.
Verwijderd
Leuk progje... kende ik nog niet. Alleen krijg ik de timings van m'n geheugen niet te zien. Weet iemand waarom?thettes schreef op 22 oktober 2002 @ 20:49:
[afbeelding]
Niks speciaals aan te zien denk ik
edit: das meestal zo als het plaatje niet werkt
Weet het al... Mijn KT400 chipset wordt niet ondersteund... helaas.
die test geeft weinig relevante informatie, het is alleen maar een oc test.Kaap schreef op 22 oktober 2002 @ 22:52:
Wees blij, uit een geheugentest die op t.net nieuws staat blijkt dat Nanya het juist heel goed doen. Wellicht niet zo goed als Samsung maar toch.
ik heb ook Dane-Elec geheugen gekocht waar Nanya op stond. De verkoper zei dat het wel Dane-elec was maar dat het er niet op stond. Ik vertrouw die winkel wel dus neem ik aan dat het wel dane-elec is.
tja dat is ook misschien wel zo, ik heb dan alleen het gevoel dat ik net zo goed nanya geheugen had kunnen bestellen, wat weer ietsjepietsje goedkoper is (ik blijf nederlander he!_GoldStrike_ schreef op 22 oktober 2002 @ 23:23:
ik heb ook Dane-Elec geheugen gekocht waar Nanya op stond. De verkoper zei dat het wel Dane-elec was maar dat het er niet op stond. Ik vertrouw die winkel wel dus neem ik aan dat het wel dane-elec is.
Maar had je bij dat geheugen dan ook wel de garantie die Dane-Elec ook geeft? Want dat zit dus ook bij die prijs in begrepen.thettes schreef op 23 oktober 2002 @ 00:41:
[...]
tja dat is ook misschien wel zo, ik heb dan alleen het gevoel dat ik net zo goed nanya geheugen had kunnen bestellen, wat weer ietsjepietsje goedkoper is (ik blijf nederlander he!)
Ik heb zelf ook Nanya chipjes op mijn KingSton reepje (wel met een ValueRam sticker d'r op), met nanya geheugen is dus niks mis. Je hebt dus iig. geen een of ander budget reepje gekregen van je leverancier.
Ik heb ook wel 'ns wat geheugen bij Salland gekocht, Dane-elec, ik kreeg ook nanya modules, maar dan wel in zo'n Dane-elec cd-doosje.
Al zat het doosje er niet bij, maakt me weinig uit, het geheugen werkt prima..
Al zat het doosje er niet bij, maakt me weinig uit, het geheugen werkt prima..
Verstuurd vanaf mijn Computer®
Klopt wel hoor, Dane-Elec gebruitk heel veel Nanya's op hun modules. Zit er wel een zo'n wit stickertje op dat begint met 'IRL DEM bla bla' ?
Pagina: 1