Toon posts:

Radeon 8500LE + Gigabyte 845PE667 = PIEP!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik heb net een Radeon 8500LE van Hercules geinstaleerd. :)
Als eerste had ik de drivers van mijn oude kaart weggehaald (Windows XP SP1)
Daarna de kaart eruit gehaald, en de nieuwe kaart erin gestoken.
Net na het opstarten krijg ik een constante piep die wat onhelder klinkt (net distortion) uit mijn PC speakertje. :O
Daarna krijg ik wel gewoon de normale "Bios OK" piep en start de PC normaal op en installeerd de kaart (nog steeds de piep). Windows detecteerd de kaart perfect, en ik heb daarna de drivers geinstalleerd. Alleen nu hoor ik nog steeds die piep (zelfs de neiging om het PC speakertje los te gooien)
Voor de duidelijkheid, het is GEEN heldere piep. :'(

Kan iemand mij helpen?

Gigabyte 845PE667
P4 - 2Ghz
2x256DDR
WD800JB
Liteon 32X/12X/48X

Grtz
Worldofkorn

Verwijderd

Probeer is je onboardsound uit te zetten !

Heb gehoord dat er straling tussen de grafische kaart en de onboardgeluidskaart kan zijn en dat dat het gepiep veroorzaakt

Ik heb ongeveer hetzelfde probleem
Zit hier met een Radeon 9500 Pro en ASUS A7N8X maar bij komt het gepiep uit de voeding :?
Heb al verschillende dingen geprobeerd zoals 4 verschillende voedingen maar bij alle 4 een irri piep die dus wel erg helder en aanwezig is
Doe ik me radeon op een ander moederbord is de piep weg
Zet ik een ander kaartje op me ASUS bord heb ik ook geen piep

btw me onboardsound uitzetten heb niks geholpen :(

Verwijderd

dit heb ik ook met de pc "beneden".
ik heb er ook geen verklaring voor, maar ff goed aandrukken en ff schoon blazen het agp slot, en na een paar keer doet ie het dan wel weer.. en er dan voorla niet meer aankomen :)

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:52

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Hoe heb je de bios ingesteld? Probeer top performance eens uit te zetten en inderdaad de onboard sound.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum