Toon posts:

Anno 1602 - Multiplayer over het internet

Pagina: 1
Acties:
  • 352 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb gister na lange tijd Anno 1602 weer uit de kast getrokken, en omdat ik nu inmiddels internet heb wil ik een multiplayer game spelen met een vriend.

Probleem is, dat dat dus niet lukt. Sinds het over internet is kiezen we het TCP/IP protocol en een van ons start een nieuwe groep. Die is voor de andere echter niet bereikbaar / te vinden.

We hebben bij de Nederlandse originele (niet Gold) versie en de patch geïnstalleerd.

Ik heb WinXP en ADSL, hij Win98 en ADSL.

Heeft er iemand enig idee waarom we geen contact kunnen maken?

Als er iemand zich aanbied om het eens te testen met hem/haar zou ik daar ook erg blij mee zijn.

• White Dust
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 02-02 15:59

White Dust

PlaneScape: Torment

Is er een firewall geinstaleert/actief :?

Verwijderd

op allebei de pc's ipx protocol geinstalleerd? en duidelijk aangegeven welke pc de server is?? kijk daar eens naar

Verwijderd

Topicstarter
White Dust schreef op 22 oktober 2002 @ 19:56:
Is er een firewall geinstaleert/actief :?
Nee, heb ik uitgezet en heeft hij niet.
Verwijderd schreef op 22 oktober 2002 @ 20:06:
op allebei de pc's ipx protocol geinstalleerd? en duidelijk aangegeven welke pc de server is?? kijk daar eens naar
Ik heb IPX hier speciaal voor geïnstalleerd, en die staat nu ook in de lijst. Die vriend heeft dat ook gedaan (adhv mijn aanwijzingen), maar bij hem staat het protocol nog steeds niet genoemd in Anno.
Hij heeft het protocol toegevoegd bij Netwerk in het configuratiescherm. Ik kan het vanaf hier nu niet checken, want ik heb zelf geen Windows 98.
Wat betreft wie de server is: Dat hebben wie iedere keer duidelijk van te voren afgesproken via MSN, en een tijdje gewacht voor de zekerheid. We hebben zowel geprobeert dat Anno automatisch naar groepen zoekt alswel het intypen van andermans IP adres of de computernaam.

Verwijderd

pffff wordt lastig dan,,,, dit is een wile gok maar jullie hebben wel allebei dezelfde versie van anno ook dezelfde patches?!? misschien kan dat het zijn en anders zou ik het nie weten sorry

Verwijderd

Topicstarter
We hebben allebij die 'oude' Anno, dus niet de nieuwere Gold edition, en ook allebij in het Nederlands. Ik heb hem de patch gestuurd die ik heb gebruikt, dus die zijn ook identiek.

Waar ik nu alleen aan denk is dat ik Anno op een handmatige manier heb moeten installeren omdat het WinXP is, en zodoende een regbestandje heb gebruikt dat ik van het internet heb. Misschien dat er iets niet klopt in dat regbestandje.
Dat bestandje plakte data ik de volgende sleutel:
HKEY_CURRENT_USER\Software\ANNO1602
Daar moest ik slechts twee dingen in aanpassen. Als ik nu nog eens goed in die sleutel kijk zie ik ook de variabele "Version". Die heeft de waarde "EDIT". Ik zal eens aan die vriend vragen wat hij daar voor waarde heeft. Hij zit/gaat echter voetbal (te) kijken, dus het antwoord op deze vraag laat nog even op zich wachten.
Pagina: 1