Toon posts:

[mandrake] desktop veranderen

Pagina: 1
Acties:
  • 20 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben een newby op het gebied van mandrake . Ik draai nu mandrake 9.0 en ik heb alle desktops geinstallerd (kde,gnome,enz) Maar nu wil ik weten waar/hoe ik mijn "look" van mijn desktop kan veranderen (bv een transperante menu's of een vet transparant start-menuutje)Ik heb er zelf al een beetje mee ge-experimenteerd, maar het is helemaal nieuw voor mij (er zullen nog wel meer vragen volgen denk ik :) )

Wie kan mij vertellen waar ik dit allemaal kan veranderen en zijn er ook goede wegwijzers van mandrake (behalve die van de mandrake site zelf, die vind ik maar minimaal).

• Alarmnummer
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-07-2024

Alarmnummer

-= Tja =-

Je moet even naar je control center toegaan en daar kan je wat rommelen met stylen. En verder moet je hier even kijken: http://www.kde-look.org/

Verwijderd

Topicstarter
ja ok dat is wel een handig siteje, maar nog iets: ik kan niet internetten, dus ik moet mijn instellingen wijzigen!; maar waar? volgend de tutorial op linux-mandrake.com moet het hier staan: "Your Mandrake Linux system contains a tool which allows easy Internet services configuration. It also helps you connect to the Internet in a few different ways. To launch it, first open Mandrake Control Center and click on Network & Internet, then on Connection."

Maar in mijn control centrum staat alleen network en niks over internet of connection! (ik heb mandrake wel volledig geinstald)

• Alarmnummer
  • Laatst online: 09-07-2024

Alarmnummer

-= Tja =-

eigelijk probeer ik zo weinig mogelijk te doen via de dingen die bij mandrake meegeleverd zijn en andere grafische tools, maar probeer gewoon de config files onder de knie te krijgen. Je krijgt dat veel beter inzicht wat er draait en anders kan je net zo goed windows draaien (tenzij je een goeie andere reden hebt om linux te draaien).

Het enigste wat ik via de control center doe (als ik in kde zit, dan staat ie in je start menu) is fonts/styles en kleuren ed aanpassen.

*is ook nog maar noob

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 07:37
In Mandrake is bijna alles te regelen in het control center, mocht je er nog niet uitkomen Mandrake had volgens mij een zeer goede guide of in ieder geval help functie op hun site als ik me niet vergis :)
Beetje onderzoek kan nooit kwaad natuurlijk :)

Verwijderd

Topicstarter
ja okee, dat internet heb ik nu ad gang mmv config files (Daar heb ik ervaring mee ja). Maar nu iets anders: als ik met mijn linux bak op mijn windows 2000 bak ga kijken mbv smb (Samba) dan zie ik wel de gesharede directories en wat exe en txt filetjes enz, maar geen mp3- files!!!
En hoe zorg ik ervoor dat ik vanaf mijn windows 2000 bak mijn linux mandrake bak kan zien via netwerk?

Verwijderd

uhmmmmmmmmm andersom weet ik dat je je partitie moet mounten in linux ???

Verwijderd

probeer eens te googlen en te lezen wat je kunt; linux is niet in 1 dag te leren. je moet vooral veel geduld hebben om een nieuw operating system zo complex als linux onder de knie te krijgen. lezen lezen lezen dus!

eh *woei* 2002? 8)7

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 15-01-2004 16:11 ]

• blaataaps
  • Niet online
Verwijderd schreef op 15 januari 2004 @ 16:04:
uhmmmmmmmmm andersom weet ik dat je je partitie moet mounten in linux ???
En dat draagt wat precies bij een het topic? :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.