Toon posts:

[experiment] programeren in mnesonic

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
voor een experiment op school zoek ik informatie hoe ik systeem instructies kan programeren in mnemonic dat is een assembler taal die instructies omzet in machine instructies...

mnemonic zit dus zeg maar net boven de processor en kent alleen instructies als laden, optellen, bewaren vergelijken etc....

het is dus niet de bedoeling om het in c++ te doen (das hogere programeertaal) maar in iets van soort machineinstructies...

wie weet hoe ik dit aanpak onder windows..?!! hoe maak je een programma dat kan werken met deze instructies en ze ook uitvoert... zonder dat ze gecompileerd moeten worden... Iemand een id..?!

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 22-10-2002 19:17 . Reden: lees faud... ]

• LegacyCode
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23-08 14:55

LegacyCode

De crack van de division

K vermoed dat je mnemonic bedoelt ?
er is zo'n commando DEBUG, waarmee je kunt programmeren ahv assembler mnemonics.

legacycode.net

Verwijderd

Topicstarter
JUNKIE_XL schreef op 22 oktober 2002 @ 19:17:
K vermoed dat je mnemonic bedoelt ?
er is zo'n commando DEBUG, waarmee je kunt programmeren ahv assembler mnemonics.
bedoel ik idd... staat alleen fout in de topic title... }:O ffies niet goed gelezen...

welk debug commando bedoel je..?! kan er nog niet echt veel nuttigs over vinden..

• LegacyCode
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23-08 14:55

LegacyCode

De crack van de division

Euhm keb dat gad vorig schooljaar.
-a 100 om assembler te starten op adres 100
typ je instructies
twee keer enteren op te stoppen met ingeven
(vergeet wel nooit je int 21 als laatste instructie anders crasht je pc)
-g 100 start proggel op adres 100

legacycode.net

• madwizard
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 26-10-2024

madwizard

Missionary to the word of ska

Assembler hoef je niet te compilen maar moet toch wel op z'n minst door een assembler gehaald worden. Debug kan simpele DOS programma's wel maken maar als je een echt windows programma wilt kan dat ook.
Op de masm32 homepage staat een heel pakket gebaseerd op Microsoft's assembler MASM (macro assembler), inclusief includes & libraries voor de windows API, voorbeelden, tools etc. om assembler programma's te schrijven voor windows (win32asm).
Kijk ook eens op m'n eigen site voor tutorials e.d. Win32asm is een stuk simpeler dan assembler in DOS omdat je gewoon de API kan gebruiken, geen last hebt van segments (je gebruikt het 4GB flat memory model), 32-bits registers hebt en niet hoeft te klooien met interrupts.
Als je toch DOS wilt kan je beter ook masm gebruiken in combinatie met een oude linker (te vinden bij downloads op deze site), debug is wel erg spartaans :)

www.madwizard.org