Toon posts:

PC herstart zichzelf als de kast dicht zit

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Sinds enkele maanden heb ik problemen met mijn PC. Het probleem is als volgt:
Als ik de pc opstart met dichte behuizing en een programma opstart (meestal bij Everquest) dan start de PC automatisch op. 8)7 Ik dacht dat het probleem te maken heeft met de koeling, aangezien de hardeschrijf erg warm wordt. Maar na het installeren van een nieuwe powersuply blijft dit probleem zicht voor doen. :?

Dit is de configuratie van mijn PC:

AMD Thunderbird 1800
AMD thunderbird / duron ADDA b53 tot 1.8 AMD koeler
Asus a7a266 5x pci socket a Ali1647 266 fsb DDR
Geforce 2 GTS pro 64mb AGP DDR
40gb maxtor u/133 7200 rpm
Soundblaster live 5.1
Windows XP home edition

Wie kan mij helpen????

• sarlo
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10-08 18:37
Zet er eens een andere cpu koeler op en kijk eens wat er gebeurt.
Meestalwil dit wel eens helpen ;)

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 25-07 20:08

job

het probleem bestaat pas enkele maanden?
misschien is het eens nodig om de boel eens schoon te maken.
wat stof verwijderen.
en ik denk dat een casefan ook wel wat kan helpen.

maar als je cpu echt te warm wordt.
kijk eens naar je cpu koeler? zit hij er wel recht op. draait de fan wel rond.

• lo3k
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08-05-2024
rightclick 'Deze Computer' -> Geavanceerd -> 'Opstart- en herstelinstellingen' click op 'Instellingen' -> 'De computer automatisch opnieuw opstarten' uitvinken.

Nu zul je een BSOD met de foutmelding krijgen ipv een reboot...
Laat ons dan ff weten welke foutmelding :)

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
CroitiX schreef op 22 oktober 2002 @ 19:29:
rightclick 'Deze Computer' -> Geavanceerd -> 'Opstart- en herstelinstellingen' click op 'Instellingen' -> 'De computer automatisch opnieuw opstarten' uitvinken.

Nu zul je een BSOD met de foutmelding krijgen ipv een reboot...
Laat ons dan ff weten welke foutmelding :)
Wie zegt dat de reboot ontstaat door een fout die in Windows optreed? Wellicht ligt het dus toch aan de koeling van het systeem.

Controleer toch de temperatuur maar van je CPU als er wee reen reboot plaats vindt, een nieuwe PSU maakt de temp. van een CPU echt niet kouder hoor. ik zie trouwnes ook een T-bird 1800 bij je specs... volgens mij zijn deze d'r toch echt niet hoor :?
De T-birds gaan maar t/m 1400MHz, volgens mij bedoel je een Athlon XP 1800+.

Hoe staat 't eik emt de airflow in je kast? En hoe warm wordt je HD?

• SonyEricsson
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-08 12:28
ik had eerst ook dat in me case teveel warmte
pc liep vast als ik me cpu 100% gebruikte
(3d games dus en andere zware proggies)

ff ide kabels en andere meuknetjes oprollen en de airflow verbeteren .
probleem was zo bij mij opgelost

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het advies van Croitix opgevolgt, en op een zeker manier met succes. Maar nu maakt de PC zo nu en dan een scherp trillend geluid. Volgens mij in de buurt van de Processor / moederbord. Via de Bios heb ik gekeken wat de temeratuur was van het geheugen en processor.

De temperatuur van het geheugen was 39 celcius, en de processor was 69 graden celsius. Volgens mij is daar niks mis mee, toch?

Verwijderd

Een beetje warm is dat wel (is dat full load of idle die 69 grad C.?)
En verder een bios update helpt ook vaak spontane reboots verhelpen. Dat was bij mij iig zo :)

• bart1234
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 25-11-2014
Verwijderd schreef op 22 oktober 2002 @ 22:27:
Ik heb het advies van Croitix opgevolgt, en op een zeker manier met succes. Maar nu maakt de PC zo nu en dan een scherp trillend geluid. Volgens mij in de buurt van de Processor / moederbord. Via de Bios heb ik gekeken wat de temeratuur was van het geheugen en processor.

De temperatuur van het geheugen was 39 celcius, en de processor was 69 graden celsius. Volgens mij is daar niks mis mee, toch?
Vriend, 69 graden is echt te veel voor dagelijks gebruik :D Ze kunnen wel tot een graadje of 90 hebben, maar stabiel is anders.
Moraal van het verhaal: koop een kast met fatsoenlijke koelmogelijkheden. Als je die al hebt: hang er eens wat fans in. Als je die ook al hebt: doe eens wat aan je airflow (dus kabels netjes wegwerken enzo, en controleer voor de gein de blaasrichting van de fans. Voor in de kast = in, Achter = uit)
Pagina: 1