Toon posts:

TNT2 en Geforce 2 Niet, en Intel I740 wel.... Raar probleem.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo.

Ik heb een Bioteq M6tba moederbord beetje oud, maar hij doet het nog.
Nu heb ik een TNT2 liggen, een Geforce 2 MX, maar die doen het allebei niet.
Een hele oude Videokaart "Intel I740" werkt wel, heeft iemand enig idee hoe dit kan.

Ik heb alle oude drivers van de Computer afgeflikkerd, en dan gewoon opnieuw geiinstald.
Ik wil graag de Geforce draaiende hebben, maar zo te zien gaat dat niet lukken, ik hoop dat jullie een antwoord hebben.
Dit probleem bevindt zich in alles OS..... Win98 WinME win2000, en winXp Home, en WinXP PRO.

Cheerzzz.......................

Verwijderd

Zijn waarschijnlijk allemaal agp kaarten. Dan zal je moederbord geen 2x of 4x agp ondersteunen. Wat je kunt doen is de laatste pinnetjes op je videokaart kunnen afplakken, welke precies moet je even checken. Zo heb ik een gf2 op een asus p2b-f werkend gekregen. Ik heb nog wel ergens een plaatje liggen hoe het moet, mocht je het nodig hebben: wouter_p@hotmail.com

Ajb niet meer 'groeten' onder je post zetten, lees Begroeting onder posts & replies

[ Voor 0% gewijzigd door Pollewob op 22-10-2002 21:43 ]

• Vorlon
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 06-08 15:10
Hmm, da's wel vaag. Dat bord heeft een BX chipset en die doet agp 2x. Dat zou in principe gewoon moeten werken.

misschien een te lichte voeding?? kan je wat meer specs posten?

"You are not ready for immortality yet" - Kosh Nararek

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Geef eens een wat duidelijkere omschrijving van het probleem, alleen 'doet het niet' schiet niet zo op :)

Krijg je wel/geen/verkeerd beeld en vanaf wanneer krijg je geen/verkeerd beeld (dus al gelijk vanaf het booten of pas in Windows) en doen de kaarten het in safe-mode wel goed? Als je wil uitsluiten dat de kaarten kapot zijn moet je ze even in een ander systeem testen. Heb je trouwens de BIOS van je mobo al geupdate, dat is ook een mogelijke oplossing :)

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb alles in de Reply hierboven gedaan, maar Ik heb dus helemaal geen beeld, op de 32Mb kaarten, dus dat zijn de TNT en de Geforce.... De Intel I740 8Mb die doed het wel goed.
SafeMode werkt ook niet.
Voeding is 300 Watt...
En in een Ander systeem werken de Kaarten wel allemaal.

Verwijderd

Ik heb ook een keer een tnt2 gehad die niet wilde werken op een BX chipset, dus dat zegt niet zoveel. Ik zou iig even het plaatje proberen... (dat ik gemaild heb), it's worth at least a shot...

• Sebastian
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Ik heb een zelfde soort probleem...
Mijn broertje heeft een compaq pressario van mijn oom gekregen en daar zit ook die Intel 1740 in. Ook op AGP, terwijl ik hoorde dat bij Compag de videokaarten op PCI zitten. Daar heb ik dan ook dom genoeg een Geforce 2 voor gekocht...

Moet op zich geen probleem zijn, heb de overige slots niet nodig, maar zodra de kaart geinstalleerd is, blijft de monitor op standby staan.

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-06 12:06

Wekkel

De downloadkoning

Lijkt me in eerste instantie een voedingsprobleem. Daar helpt een dikke voeding niet aan, het is dan je AGP poort die niet voldoende aan kan leveren. Misschien heb je nog een jumper op je mobo waarmee je je I/O spanning nog wat kan boosten? OOk de truuk met afplakken zou je gewoon eens moeten proberen.

Verwijderd

Is het nog gelukt om die geforce op je bord werkend te krijgen?

En ik zal nu niet de groeten doen :P

Verwijderd

Topicstarter
Neeuj, het is nog niet gelukt, ik heb hm afgeplakt zoals gezegd, is, maar het mocht niet baarten.... Dus als jullie nog andere ideeen hebben, I'LL GET THEM WITH MY OPEN ARMS...

Zou je mij misschien nog een keer die tekening kunnen sturen?

Verwijderd

Topicstarter
Zou ik misschien een biosupdate kunnen proberen?
Ik weet dat ik een oude Topic omhoog haal, maar het probleem is nog steeds niet opgelost.
Drom hoop ik dat jullie nog iets weten.

Verwijderd

Topicstarter
Iemand nog enig idee wat het kan zijn...

Verwijderd

Topicstarter
Iemand nog enig idee wat het kan zijn, want ik kom er nog steeds niet uit. K'heb van alles geprobeerd, en toch zijn alle videokaarten GOED...'Getest in ander pc'
Ik hoop dat ik het toch klaar krijg, ik ben nou al ongeveer 4 maand hier mee bezig, maar ik kom er niet uit....
Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.

• Eindbaas
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09-08 09:34
Heeft een bios-update iets geholpen?
Pagina: 1