dit las ik op nu.nl( http://www.nu.nl/news.jsp?n=69271&c=20 )
Ik ben benieuwd hoe jullie er over denken.
Verder vind ik het raar want jezus had nooit een broer mari werd niks voor niks de maagdelijke maria genoemd en al was jezus een zoon van god was jcobus ook een zoon van god
Ik zelf vind dat een raar bewijs. Ik kijk liever naar de geschriften van josepus flavius en een papayrus die in egypte is gevonden en de griekse schrijver die schreef dat in 36 jaar na christus de wereld donker werd dat vind ik zelf betere bewijzen.Mogelijk bewijs voor historische Jezus
Uitgegeven: 22 oktober 2002 16:42
Laatst gewijzigd: 22 oktober 2002 16:42
WASHINGTON/JERUZALEM - In Israël is misschien het eerste archeologische bewijs voor het bestaan van Jezus van Nazareth ontdekt. Een inscriptie op een ossuarium, een kalkstenen huisje waarin beenderen werden bewaard, zou een van de eerste historische en buitenbijbelse verwijzingen naar Jezus zijn.
Dat blijkt uit een artikel in het Amerikaanse tijdschrift Biblical Archaeology Review, dat dinsdag verschijnt.
Broer van
De inscriptie 'Jacobus, zoon van Jozef, broer van Jezus' is in het Aramees op het ossuarium gegraveerd. Het Aramees is een oude, aan het Hebreeuws verwante taal die ongeveer 2000 jaar geleden werd gesproken.
Jacobus, een jongere broer van Jezus, komt in het Nieuwe Testament voor als leider van de eerste christelijke gemeente in Jeruzalem. Het inmiddels lege ossuarium, dat in handen is van een anonieme verzamelaar in Jeruzalem, dateert uit de eerste eeuw na Christus (ongeveer het jaar 63). De Franse paleograaf André Lemaire van de Sorbonne-universiteit in Parijs, die het object van vijftig centimeter voor het eerst heeft bestudeerd, schrijft in het artikel dat hij gelooft dat de inscriptie verwijst naar de bijbelse Jezus.
Opvallend
De namen Jozef, Jacobus en Jezus kwamen in de tijd van Jezus veelvuldig voor. De combinatie van de drie namen is statistisch gezien echter opvallend, aldus het tijdschrift. Ook de aanduiding 'broer van' is volgens Lemaire ongewoon op een ossuarium. Het is volgens hem een indicatie dat Jezus een bekend persoon was.
Ik ben benieuwd hoe jullie er over denken.
Verder vind ik het raar want jezus had nooit een broer mari werd niks voor niks de maagdelijke maria genoemd en al was jezus een zoon van god was jcobus ook een zoon van god