Toon posts:

thuis netwerk / @home kabel internet

Pagina: 1
Acties:
  • 46 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
wij krijgen binnenkort kabel internet, nu hebben wij een thuisnetwerkje met een realtek 8029 kaartje, kan ik deze netwerkkaart gebruiken ipv de @home netwerkkaart, en kan ik dan ook gewoon internet sharing op het netwerk doen.
Als het kan, welk soort kabel moet er vanaf het kabelmodem naar de netwerkkaart?

• Hu9o
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 18:18

Hu9o

Schokkend

welke netwerk kaart je gebruikt maakt niks uit. Wij hebben dezelfde opstelling met 50% kans dat we de andere netwerk kaart aan het modem hebben hangen.

Tussen modem en netwerk kaart hebben we straight utp, geloof ik. Dacht niet dat het crossed was.

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>Vertel Microsoft over dit probleem <<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<

Verwijderd

kan ik deze netwerkkaart gebruiken ipv de @home netwerkkaart, en kan ik dan ook gewoon internet sharing op het netwerk doen.
De netwerkkaart die je krijgt is een Realtek RTL8029
Als het kan, welk soort kabel moet er vanaf het kabelmodem naar de netwerkkaart?
Een gewone, NIET crossed

Als je trouwens een aansluiting wilt, kan je net zo goed een starterspakket nemen, dan krijg je alleen de kabelmodem (aangesloten) voor € 22,24 :) Scheelt vet geld! Wij hebben nu dus een thuisnetwerk met 1 router en 2 PC's met RTL8139's, en dat loopt als een geile hond! Doordat je kabelinternet direct op je netwerk hebt hangen, wordt je netwerk ook vertraagd, je kan net zo goed die 8029 gebruiken om je kabelinternetten op aan te rousen en dan een 8139 kopen en die op je switch inrammen met al je andere PC's.

Verwijderd

Topicstarter
dus ik kan gewoon onze eigen netwerkkaart gebruiken, het is zo netwerkkaart voor gamers netwerk

• Fludizz
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
modem naar pc moet idd straight zijn.
en met die netwerkkaart moet het kunnen... staat ook in de faq iets daarover...

Verwijderd

Topicstarter
zal ik daar eens kijken

• reskobon
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14-08 22:26
Fludizz schreef op 22 oktober 2002 @ 18:32:
modem naar pc moet idd straight zijn.
en met die netwerkkaart moet het kunnen... staat ook in de faq iets daarover...
Iets? Volgens mij alles over zijn vraag dus kijk daar even liever :)

Leeg

• Fludizz
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
reskobon schreef op 22 oktober 2002 @ 18:35:
[...]

Iets? Volgens mij alles over zijn vraag dus kijk daar even liever :)
i like understatements ;)

• ThaHandy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-08 22:18

ThaHandy

Discovery Channel

/anti mod/lite mod mode
UTFF

alles straight UTP (1op1)

• FitNiX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 19-08 10:46
Ik geef dit topic nog drie minuten :X :X
Verwijderd schreef op 22 oktober 2002 @ 18:24:
wij krijgen binnenkort kabel internet, nu hebben wij een thuisnetwerkje met een realtek 8029 kaartje, kan ik deze netwerkkaart gebruiken ipv de @home netwerkkaart, en kan ik dan ook gewoon internet sharing op het netwerk doen.
• Ja die kan je daarvoor gebruiken.
• Internet sharing kan mits je een router of een tweede netwerk kaart in de internet computer hebt
• Kabel die van het kabelmodem naar de netwerkkaart gaat, is gewone straight UTP geloof ik, maar die wordt toch meegeleverd :?

[edit]
Kabel wordt meegeleverd indien je doe-het-zelf kit hebt, was ik ff vergeten :)
[/edit]

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15:33

Predator

Suffers from split brain

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.