Autostart van KDE 3.0 werkt niet

Pagina: 1
Acties:

• F-I-X
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 14-05 15:16
<newbie mode on>

Hallo,

Na een update naar Xfree86 4.2.0 (en 4.2.1) werkt het automatisch opstarten van KDE 3.0 niet meer.
Na de update naar 4.2.0 de XConfigurator gedraaid en aangevenen dat deze X automatisch moet starten.
X start wel het login scherm op maar na inloggen start X enkel twm+xterm+smproxy op maar geen kde 3.0. Tevens is het beeld kwaliteit( horiz. lijnen) erg slecht.
Als ik echter deze automatisch opstart van X uitzet (via Xconfigurator) en via een normale console login een startx geeft, start deze wel de KDE desktop op met de goede beeldkwaliteit.

Ik heb verschillende files bekeken of ik ergens kon zien welke verantwoordelijk was voor het opstarten van X maar heb geen file/script kunnen vinden die hiervoor verantwoordelijk is. Wel staat in /etc/X11/xsm/ de config file system.xsm waar twm+xterm+smproxy worden aangeroepen maar wijzigingen hadden geen effect ( was ook een R-O file dus..)
Tevens heb ik de xinitrc file bekeken maar ook hier stond geen bijzonderheid of heeft het toevoegen van exec startkde (?) geen zin.

Iemand een idee waar ik dit kan zoeken ?

Marc.

Verwijderd

wil je KDE opstarten...dan moet je switchdesk gebruiken :)

• odysseus
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:40

odysseus

Debian GNU/Linux Sid

Waarom moet je dan switchdesk gebruiken? Dat is ook gewoon binnen X zelf te regelen...kijk eerst eens in je logbestanden (/var/log/messages, /var/log/XFree86.0.log en de KDE-logs) wat er zoal mis zou kunnen zijn. Ik gok dat X om de een of andere reden je KDE niet kan starten, waarna teruggevallen wordt op TWM. Dat KDE wel vanuit de console kan worden gestart zegt niet alles...eerst even de logbestanden uitpluizen dus :).

Leven is het meervoud van lef | In order to make an apple pie from scratch, you must first create the universe.