Asus V7700 Koeling !!

Pagina: 1
Acties:
  • 41 views sinds 30-01-2008

• DannyL
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 09-06 06:20

DannyL

Geen ondertiteling..

Topicstarter
Kan ik een Asus V7700 32 MB DDR (= Geforce 2 GTS) koelen met een blok van een Proc? Tis een Pentium 3 koeler :) Ik heb geen fan er op zitten op dat koelblok. En nu zit er op de kaart een Crystal Orb... die maakte een klote herrie.... en de originele liep niet goed. De pc was beetje traag, haperde onder spellen. Toen heb ik die Crystal Orb er op gezet, maar die maakt teveel herrie... nu wil ik em dus passief koelen, maar kan dat wel met dat koelblok ? Of moet ik er dan nog een 80x80mm fan bij hangen.

Ps. Ik doe dit zodat me pc weer iets stiller word.. 8)

Alvast bedankt voor het lezen en hopend op goeie reacties... please geen flames ofzo...

Verwijderd

Als je hem er goed op weet te krijgen, is het denk ik al genoeg als je gewoon een beetje van je airflow langs het blok kunt krijgen.

Verder is het voordeel aan die asus kaart dat je je temp kan monitoren, dus kun je het gewoon testen, zorg wel dat dat nieuwe blok van je er goed op zit, want anders kon het nog wel eens fout gaan.

• DannyL

DannyL

Geen ondertiteling..

Topicstarter
En als het fout gaat, is dan me vga kaart kapot :( want dat heb ik liever niet natuurlijk... zoals bij Zalman die fan wil ik er misschien ook wel een Enermax tussen hangen zodat zowel voor- als 8erkant gekoeld worden op 1500 toeren. Toch stil, maar koelt het genoeg ???

En hoe zou ik dat blok vast kunnen zetten? Want ik denk met tiewraps ofzo... maar is er nog iets van koelpasta die kleeft ofzo ???

En nu ik goed kijk zie ik dat ik 2 soorten blokken heb van Pentium 3 koelers, een Slot A blok, en een andere.. weet niet wat voor een... maar tis een vierkant blok.

• ExcaliburDexter
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07-06-2025
Dat gaat. draait al een jaar zo bij mij (200--> 215 | 333--> 380)(asus GeForce2 GTS 32MB revision 1.0)

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/egonheidendal/edwin/inside2.jpg

koelblok was een fop32 socket 370 vastgemaakt met artic silver cohesive :)
(alpha mem sinks)

Verwijderd

Hoe heb je hem bevestigt aan de kaart.

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
ExcaliburDexter schreef op 22 oktober 2002 @ 19:34:
vastgemaakt met artic silver cohesive :)
Dat is een soort warmtegeleidende lijm :)

Verwijderd

Ik zit hier namelijk met een Athlon koeler wil ik op een tnt2 kaartje zetten (toch niks te verliezen) maar weet niet precies hoe ik hem vast moet zetten.

En euhhhhhhhh die verrote ouwe koelertje krijg ik er nie eens af dat schiet oook niet echt op.

• Pollewob
  • Niet online
Zit die oude heatsink niet met een soort pinnetjes door de kaart heen vast? Dan moet je ff goed kijken hoe het precies vastzit en kan je het makkelijk loskrijgen. Als het gelijmt zit dan werkt een tijdje in de vriezer (met een plastic zak eromheen!) en dan voorzichtig met een schroevendraaien los wrikken meestal wel (natuurlijk geheel op eigen risico).

Verwijderd

Zit een gare passieve koler op met 2 pootjes bevestigt aan de kaart die 2 heb ik eraf gehaald maar volgens mij zit hij vastgeplakt vollepower eraan gezeten nog niet eraf ik zal hem is ff in de vriezer zetten maybe dat het helpt.

• ExcaliburDexter
die passieve tnt2 kaartjes worden zo heet dat het koelblok (dat vast zit doormiddel van een warmtegeleidende stikker) heel vast gaat plakken aan de core. Gewoon een beetje heen en weer bewegen met het koelblok (in een draai beweging) na een tijdje komt hij vanzelf los.
En wees maar gerust een core van een videokaart is veel sterker dan die van een TB/Duron/XP die gaat niet zo makkelijk stuk

Verwijderd

Ja ze worden wel heet ja ik klokte hem 25 mhz verder 3dmark se gedraaid even gevoeld aan het kaartje oei! oei! snel weer op originele snelheid gezet.

• loodgieter
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12-06 16:18

loodgieter

Mars Vs. zie hieronder :)

ooit gehoord van de Zalman ZM-80HP of van de zijn iets kleinere broodje Zalman ZM-50HP

dit is een zeer goede koeling en volledig passief.

• Pollewob
  • Niet online
Hele leuke passieve koeler idd. Alleen jammer dat die bijna net zo duur is als de hele videokaart (GeForce2/TNT2) :)

Verwijderd

Twix schreef op 22 oktober 2002 @ 23:35:
ooit gehoord van de Zalman ZM-80HP of van de zijn iets kleinere broodje Zalman ZM-50HP

dit is een zeer goede koeling en volledig passief.
idd maar dan moet je je bak niet vol hebben hangen met PCI kaartjes zo als ik :(

offtopic:
iemand met bijna de zelfde nick :>

• DannyL

DannyL

Geen ondertiteling..

Topicstarter
Neej ok, daar zat ik eerst ook aan te denken... maar ik heb hier nog een koperen 462 XP heatsink liggen.(zit zelfs een papst fan op, en dat voor nix :))
Papst fan haal ik er uit :) Maar die heatsink weegt 500 gram, kan ik er die met dat Artic Silver Cohesive gewoon er aan hangen? Of is ie te zwaar??

• ExcaliburDexter
dat is te zwaar en te groot die krijg je nooit goed vastgeplakt en als ie valt is t bye bye geluidskaart/MoBo/Videokaart/watjenogmeereronderhebthangen
(er vanuitgaande dat je een tower hebt)

sommige mensen willen ook net weer wat teveel :D

• DannyL

DannyL

Geen ondertiteling..

Topicstarter
En als ik een stukkie van de heatsink afzaag >:)
hehehehe.... dan voor de helft afzagen ofzo... of 3 kwart ???
Is dat wel een oplossing ??? Want die gaatjes die er in zitten, daar wou ik de koeler ook nog extra mee vast maken :D

Verwijderd

Pollewob schreef op 22 oktober 2002 @ 22:53:
Zit die oude heatsink niet met een soort pinnetjes door de kaart heen vast? Dan moet je ff goed kijken hoe het precies vastzit en kan je het makkelijk loskrijgen. Als het gelijmt zit dan werkt een tijdje in de vriezer (met een plastic zak eromheen!) en dan voorzichtig met een schroevendraaien los wrikken meestal wel (natuurlijk geheel op eigen risico).
Hoe lang moet hij in de vriezer liggen,zit er ongeveer al 5 uur in.

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

Verwijderd schreef op 23 oktober 2002 @ 14:26:
Hoe lang moet hij in de vriezer liggen,zit er ongeveer al 5 uur in.
Totdat ie roept dat ie het koud krijgt.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Verwijderd

Ik zit ook met het probleem dat mijn fan van mijn GTS 2 pro
lawaai begint te maken.
Heb het al proberen te cleanen maar dat helpt niet.
Het is zo'n blue orb en daat zit een rond koel lichaam op met
een ronde fan.

maar ja die fan is rond en je kan in de winkels hier alleen maar
vierkante krijgen :( 8)7

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

Verwijderd schreef op 30 oktober 2003 @ 23:34:
Ik zit ook met het probleem dat mijn fan van mijn GTS 2 pro
lawaai begint te maken.
Heb het al proberen te cleanen maar dat helpt niet.
Het is zo'n blue orb en daat zit een rond koel lichaam op met
een ronde fan.

maar ja die fan is rond en je kan in de winkels hier alleen maar
vierkante krijgen :( 8)7
Ja, en nu? Waarom schop je deze meer dan een jaar oude topic hiervoor omhoog?

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Is dat nou een geinponum :?

Affijn, die kick was inderdaad lekker nuttig :z Dicht.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.