PCI kaart in combinatie met geïntegreerde videochip

Pagina: 1
Acties:

• Sakete
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21-02 19:25
Beste mensen,

Ik heb een Compaq PC (AMD K6-2 550MHz) met een geïntegreerde Trident Blade3D/MVP4 videochip.
Nu vraag ik me af of het mogelijk is om een PCI kaart (met name een nvidia TNT2) erin te steken en die te gebruiken als primaire video-kaart.
Ik had Compaq zelf gebeld, maar die zeiden dat het niet kon. Maar ik heb zo 't gevoel dat hun niet zo snugger zijn op dat gebied (de helpdesk dus).

In de BIOS kan ik iig geen optie vinden om de videochip uit te schakelen. Het moederbord heeft ook geen AGP bus.

Zou ik dus zo'n PCI kaart kunnen gebruiken in deze computer?

Greetz! (en alvast bedankt)

Sakete.

• Gardocki
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Meestal zit er op het moederbord een jumper om de onboard videokaart uit te schakelen, dus dan zou je even in de handleiding van je mobo moeten kijken...

They made me do it.

• elgringo
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-08 21:04
gaat oook vaak automatisch, maar het kan echt wel (anders in apparaat beheer)

if broken it is, fix it you should

• Sakete
Ik heb geen handleiding van m'n mobo. Ik zou wel ff een speurtocht kunnen organiseren om te zoeken naar die jumper :p
Maar voor het geval ik zo'n jumper niet vind, zou ik dus niet zo'n pci kaart erin kunnen steken en die kunnen gebruiken?

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
kun je niet in je bios instellen "Boot first: AGP/PCI" ? Want als die geintergreerde kaart op de AGP poort zit hoef je dat volgens mij alleen maar op PCI te zetten en die nieuwe kaart wordt de primaire.

• SnicK_v_r
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07:05

SnicK_v_r

Zero

Heb je geen pci video kaart waarmee je dat zou kunnen proberen.

Dan weet je in ieder geval wat er gebeurt, en je zult er echt niks mee slopen
Tis het proberen waard lijkt me

FFXIV-id: Sarah Kindred, FC: League of the Damned <DAMN>, Zodiark

• Jiffy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17-08 21:39

Jiffy

God, you're ugly!

Het zou in principe moeten werken. Ik zou voor de zekerheid wel eerst ff met een geleende pci-kaart proberen of het idd zo is.

Probeer de handleiding op internet op te sporen, al heb je kans dat er niet echt veel info in staat: de Compaq handleidingen die ik gezien heb (diverse Deskpro's) blinken nou niet echt uit in de hoeveelheid technische informatie die gegeven wordt. Het voldoet, maar that's it...

Met een beetje mazzel wordt de interne videokaart automatisch uitgeschakeld zodra je een PCI videokaart in je pc steekt. Check anders voor een jumper op je modo: dat komt ook voor, maar wel minder vaak.

Mijn Intel MU440EX (oud slot 1 bordje) schakelt ook probleemloos over van de interne (AGP) video naar PCI zodra ik er een PCI-kaart insteek.

Life sucks. Then you die. Then they throw mud in your face. Then you get eaten by worms. Be happy it happens in that order...

• Sakete
Bedankt voor de hulp allemaal. Ik heb inmiddels een GeForce 2 MX400 PCI kaartje gekocht en 'm erin gegooid. Blijkt dat mijn BIOS hem gewoon herkent en automatisch mijn geïntegreerde chip uitschakelt. BETER dus :)

Greetz!!

• prisselada
  • Laatst online: 22-11-2025
Zit ik me net af te vragen: zou je met zo'n geintegreerd videochippie ook een dual-monitor setup kunnen maken? GeForce of Radeon oid erbij prikken en twee monitoren er aan hangen. Was destijds bij Windows 98 wel leuk om te zien, sindsdien heb ik er niet meer mee ge-experimenteerd...

if you're gonna be dumb you gotta be though

• SonyEricsson
  • Laatst online: 18-08 23:04
Ik had deze ook.
Op oude moederborden die nog geen disable o/n vga functie hadden maar wel een onboard vga..dan steek je gewoon je pci kaart erin boot via de o/bvga in windows en daar disable je hem. Je reboot je machine en dan neemt tie je PCI kaart als primairy en is je o/b vga disabled
Pagina: 1