raid controller op av78x

Pagina: 1
Acties:
  • 38 views sinds 30-01-2008

• OGangstah
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 04-01-2022
heb zaterdag een nieuwe mobo gekocht: Asus a7v8x

deze heeft een ATA133 Raid controller onboard van promise, en een SATA cotroller van Promise. alleen lijkt de raid controller maar één poort te hebben :?

nu staat in de fuckin' manual het volgende:

code:
1
if you are creating a RAID0 (striping) array..bla bla..use two new drives.

dus zou je denken, ik hang 2 schijven (een als master en anders als slave op die poort, maar dan staat er het volgende:

code:
1
2
3
The chipset supports RAID0 (striping) or RAID1 (mirroring) for master drives only

The promise PDC20376 chipset only supports one Master HDD on the PRI_RAID1 connector.

maar je kan toch maar EEN master op EEN connector hangen, hoe wil je dan een array maken?

nu is bij mij ook nog het geval dat ik mn data van een andere RAID0 array wilde 'omzetten' naar deze controller. de oude array was op een A7v133-RAID, dit was een ATA100 RAID controller van Promise, maar deze had WEL 2 connectors, dus als ik de schijven nu aan de RAID controller van me nieuwe mobo hang, ziet hij dus maar EEN HDD :? en kan ik m niet rebuilden...

• Brakius
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 24-03 06:36
Maar 1 poort voor raid? Vreemd. Mijn Asus A7V333 heeft twee poorten voor raid. Het is bij raid0 de bedoeling namelijk dat je twee harde schijven als master op twee poorten (dus elke hd een eigen ide kabel). Dit omdat zo de hd's tegelijkertijd aangesproken kunnen worden en de raid0 performance optimaalst is.

Ik weet uit mijn eigen ervaring dat raid0 twee hd's als master / slave op 1 ide poort ook mogelijk is. En dat je ze als master / master op eigen poort kunt aansluiten zonder dat je een nieuwe array hoeft op te bouwen (ging bij mij goed).

• yogy
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 25-03 15:10
Volgens mij werkt RAID 0 op een A7V8X alleen goed met serial ATA. Want RAID 0 draaien op 1 poort heeft ook erug weinig nut.

• Mr.Wop
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20-03 19:54
In de handleiding is op pagina 1-9(puntje 13) te lezen dat dit mobo 1 ATA133 channel en 2 serial channels ondersteunt. dus ik denk dat het helaas niet gaat lukken met 2 normale schijfjes(als raid dan).

Op pagina 2-19 wordt het nog eens netjes uitgelegd....

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

(jarig!)
Ziehier de principe van de PDC20376: Asus P4PE Mobo en RAID :)

Verwijderd

Het is al eerder op forum langs gekomen.

Dit zijn de combinaties:

1x ultra dma HD master op native raid aansluiting (de blause connector)
+
1x SATA HD master
------

1x SATA HD master
+
1x SATA HD master

Ik heb ook zelf geprobeerd om een master/slave combo op de blauwe connector aan te sluiten, maar dit werkte niet.

Je kan wel één HD op de blause raid connector aansluiten. De schijf wordt in tweeen verdeeld. De snelheidswinst is dan wel nihil.
Kortom: Je kan op de Raid controller wel één HD kwijt, wat toch handig is als je 3 Harddisken hebt.

• OGangstah
dus om ff terug te komen op het recoveren van me oude RAID0 array, ik zou due een gewone HD op de IDE3 kenne aansluiten en eventueel de andere via SATA-->gewone IDE controller convertor aanlsuiten en hem dan 'recoveren'....

Verwijderd

Dat zou moeten lukken in principe

• OGangstah
waar ken ik die convertorz krijgen...

Verwijderd

Dat laaste zou ik ook graag willen weten. Zit met een gelijksoortig probleem nl.

Verwijderd

Ik zit dus ook met dat probleem, en zou dus ook graag willen weten hoe/wat/waar over die converter ......

• Kleintje81
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 01-03 15:18

Kleintje81

Blaat

Bij MyCom hebben ze die converters o.a. te koop. Hier staat ie bovenaan.

BF2 stats Systemen

• Joni
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
De ASUS SATA-->ATA Converter is oa te koop bij Informatique en MyCom.

Verwijderd

idd, mycom (waar k jaar geleden nog werkte :() heeft mijn oplossing !
Perfect, toch nog RAID aansluiten :)

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

(jarig!)
Wil je in het vervolg voor dit soort zaken gewoon in de Pricewatch kijken in plaats van om een oud topic omhoog te kicken?
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.