The - DDD schreef op 25 oktober 2002 @ 10:02:
Grootste nadeel van EJB's? Geen single point of definition. Je moet een implementatie schrijven, een remote interface, een home interface en dan ook nog een aparte deployment descriptor. Vier files voor 1 component!! MAAR XDoclet lijkt hier de oplossing voor te zijn.
ga hier toch eens snel naar kijken
Grootste voordeel van EJB's is naar mijn idee dat het ontzettend goed te configureren is. Transacties?? Geen probleem, moeten ze ook distributed zijn? Beveiliging? Tuurlijk, als je me even verteld welke methode ik moet gebruiken doe ik het voor je. Database? Zal ik even al DB code voor de genereren (CMP) of heb je het toch liever zelf in de hand...(BMP). Concurrency? Als je je aan de standaard houdt dan hoef je er bijna niet meer bij stil te staan.
Dit zijn dingen die je allemaal moet instellen en waar je allemaal over moet nadenken, als je nog geen handigheid hebt in J2EE dan is dit toch lastig en ben je er best lang mee bezig.
Een van de nadelen van J2EE en EJB's is dat er wel documentatie is maar die lijkt niet altijd helemaal te kloppen of is onvolledig, omdat niet veel mensen wat met EJB's hebben gedaan vindt je ook niet veel als je zoekt.
Kortom voordelen. En er zijn er nog veel meer. Veel mensen zitten heel makkelijk J2EE met .NET gelijk te trekken. Eh, niet dus volgens mij. (mijn mening, dus flip hier niet om)
Ik weet niet precies wat .NET is, maar dacht eigenlijk dat het net zoiets als J2EE is...
Leukste van J2EE is nog wel het volgende, je bengint er mee en je wordt overspoeld met ontzettend veel kennis en informatie... Je zwoegt verder en langzaam gaat er een lichtje branden. (kan lang duren of nooit gebeuren voor sommigen) Maar als je zo ver bent dan draai je in no time dingen in elkaar die, zodra ze draaien, staan als een huis. Heb al een paar keer gehad dat ik iets had gedaan en anderhand echt dacht: "Damn, dat in zo weinig tijd? Vet man!!"
Mja ik heb alleen nog maar wat testapps gemaakt om J2EE te leren en bij mij is het meer geweest van: "hé hé het werkt eindelijk".
Hoewel ik de laatste keer zoiets had van: "huh werkt het al?"
Daarom zeg ik: "J2EE is vet."
J2EE is ook vét, maar in veel gevallen in mijn mening overdreven, maar als je het wel nodig hebt dan is het zeker vét!