"I reject your reality and substitute my own." ~Adam Savage | "When does the hurting stop?" ~Bill
Misschien een beetje achterlijk van mij maar probeer eens 4.2.0 te installeren ipv 4.2.1
Mijn geforce4 werkt nl. wel met die XFree-versie
Mijn geforce4 werkt nl. wel met die XFree-versie
Je moet waarschijnlijk ipv "nvidia" de "nv" drivers gebruiken of met de drivers van de site van nvidia drivers downloaden en installeren. Deze zijn waarschijnlijk verwijderd bij de herinstallatie, maar je hebt de config file somehow bewaard.
SolarEdge SE5K-RWB + 17 × AIKO Neostar N-Type type ABC | WeHeat Blackbird P80 | 3 × MHI Diamond 2kW
4.2.0 installen heeft ook geen effect. En ook met de nv driver doet hij het niet. Had voor het gemak de nvidia driver al geinstalled. ik hoopte dat hij het dan wel deed, maar dezelfde error blijft.
Ook de beta's van 9 geven dezelfde fout en ik heb geen zin om steeds mijn gf2 er in te zetten tijdens de install
Ook de beta's van 9 geven dezelfde fout en ik heb geen zin om steeds mijn gf2 er in te zetten tijdens de install
"I reject your reality and substitute my own." ~Adam Savage | "When does the hurting stop?" ~Bill
Verwijderd
Banaan-x heeft ergens de 3d drivers gepost (mandrake 9.0 is uit - topic), die doen het prima. Maar ik geloof dat je 3d al werkend hebt...
Er is duidelijk iets mis met de mdk9.0 xfree4.2.1 nv driver; wat ik deed om het te fiksen, is voor de install zorgen dat ik de glx en kernel driver weet te vinden (op /home partitie), evenals de werkende XF86Config-4 (die je dus ff naar een veilige plek moet kopieren) en daarna gewoon installen, na de install in een terminal (niet grafisch dus) je XF86config file terugkopieren naar de /etc/X11 dir en je glx en kerneldriver installeren.
Zo werkte het voor mij in elk geval, en met de 'nv' driver krijg ik helemaal niks, kan na een reboot zelfs niet meer met ctrl-alt-F[1-6] naar een console gaan, blijft zwart....
Verder: ik heb naar je xfconfig file gekeken, die lijkt me helemaal niet compleet (geen muis, geen monitor definitie met frequenties oid). Je logfile is ook errug kort, maar dat is omdat hij eruit knalt...
Dus neem werkelijk je werkende xfconfig file van de gf2, en pas daar de zaak aan naar gf4.
Er is duidelijk iets mis met de mdk9.0 xfree4.2.1 nv driver; wat ik deed om het te fiksen, is voor de install zorgen dat ik de glx en kernel driver weet te vinden (op /home partitie), evenals de werkende XF86Config-4 (die je dus ff naar een veilige plek moet kopieren) en daarna gewoon installen, na de install in een terminal (niet grafisch dus) je XF86config file terugkopieren naar de /etc/X11 dir en je glx en kerneldriver installeren.
Zo werkte het voor mij in elk geval, en met de 'nv' driver krijg ik helemaal niks, kan na een reboot zelfs niet meer met ctrl-alt-F[1-6] naar een console gaan, blijft zwart....
Verder: ik heb naar je xfconfig file gekeken, die lijkt me helemaal niet compleet (geen muis, geen monitor definitie met frequenties oid). Je logfile is ook errug kort, maar dat is omdat hij eruit knalt...
Dus neem werkelijk je werkende xfconfig file van de gf2, en pas daar de zaak aan naar gf4.
Probeer het eens als je de default depth op 24 zet. En je moet idd de nieuwste drivers van nvidia downloaden want daar zit support voor xfree4.2.1 in. In de oudere versies is alleen tot 4.2.0 opgenomen.
24 Bit heeft geen nut.
Ik heb NVIDIA_GLX-1.0-3123.tar.gz en NVIDIA_kernel-1.0-3123.tar.gz, dat zijn toch de nieuwste versies?
Ik heb NVIDIA_GLX-1.0-3123.tar.gz en NVIDIA_kernel-1.0-3123.tar.gz, dat zijn toch de nieuwste versies?
Verwijderd
Neem de binary RPMs uit dat grote Mandrake-9.0 topic toch gewoon, veel makkelijker. Installeren, "nv" in "nvidia" veranderen, klaar. Toch?
.
Nope. Werkt ook niet, de fout zit ergens anders. Ik blijf dezelfde foutmelding houden.
Verwijderd
ik had die foutmelding ook.
wat ik gedaan had.
Nvidia drivers installeren (tar ball) en met xf86config een nieuwe config maken.
voila het werkte toen.
wat ik gedaan had.
Nvidia drivers installeren (tar ball) en met xf86config een nieuwe config maken.
voila het werkte toen.
Thnx het werkt. Ik heb handmatig mijn config aangevult met keyboard en muis. En de Nvidia drivers waren al geinstalled.
Kan ik eindelijk game-en.
Kan ik eindelijk game-en.
Pagina: 1