Engineering is like Tetris. Succes disappears and errors accumulate.
Probeer eerst je mesh zelf een displace te geven.armageddon_2k1 schreef op 22 oktober 2002 @ 17:26:
Ik heb dus in 3ds max een material gemaakt, en nu voeg ik ook een displacement map daaraan toe. In het Materialvoorbeeld zie je duidelijk dat ie gedisplaced (?) wordt, maar als ik het material apply aan een mesh (met veel segmenten en polygonen e.d.) gebeurt er niks. De Displacementvalue veranderen heeft ook geen zin. Wat doe ik fout?
http://eu.battle.net/d3/en/profile/Paus-2178/hero/2313958
Dus ik moet mij Mesh een displace geven? En dan zou de Displace van de material moeten werken?
ik doe het altijd alsvolgt :armageddon_2k1 schreef op 22 oktober 2002 @ 17:29:
Dus ik moet mij Mesh een displace geven? En dan zou de Displace van de material moeten werken?
maak mesh met veel polys...
zet displace aan op mesh (zelfde rijtje als edit mesh etc.)
vervolgens kun je op de DISCPLACE opties een bitmap gebruiken
Die koppel je aan de mesh.
dan geef je de displace een value, en klaar is kees.
beetje tweaken nog...
Je kunt ipv bijvoorbeeld een bitmap ook SMOKE gebruiken als optie.
http://eu.battle.net/d3/en/profile/Paus-2178/hero/2313958
ik snap het wel hoor
zo doe ik het ook altijd, maar dat is de knop Map of Bitmap van de Displace Modifier zelf, maar waar dient de Displace map van een Material in de Material-editor dan voor? Toch voor hetzelfde? Maar die werkt dus niet.
Displacement map in de materials editor werkt prima. Alleen is het niet zichtbaar in de viewport. Wel als je renderd.
-Maak een mesh, mag ook met weinig polygonen.
-Maak materiaal met displacement map en ken deze toe aan de mesh.
-Onder de modify tab, laatste eigenschap van je mesh: Surface Properties, zet Subdivision Displacement aan.
-Maak een render
-Geniet
-Geef RunaR een complimentje
-Maak een mesh, mag ook met weinig polygonen.
-Maak materiaal met displacement map en ken deze toe aan de mesh.
-Onder de modify tab, laatste eigenschap van je mesh: Surface Properties, zet Subdivision Displacement aan.
-Maak een render
-Geniet
-Geef RunaR een complimentje
Aah....Subdivision Displacement aanzetten...dat moest ik weten!!RunaR schreef op 23 oktober 2002 @ 09:37:
......
Geef RunaR een complimentje
* armageddon_2k1 geeft RunaR een welverdiend complimentje
Pagina: 1