Toon posts:

[raid] Vaag probleem met 3 HDD

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
vaag probleem, nadat ik een extra 120GB schijf heb toegevoegt:

Alleen raid 1 |2x 60GB IBM| op highpoint controller > boot perfect

Alleen IBM 120GB op VIA controller > boot perfect

Raid 1 |2x 60GB IBM| op HP "met" IBM 120GB op VIA > boot niet, kapt bij highpoint controller...

Met "kapt bij highpoint controller" bedoel ik dat hij beide schijven van de raid-1 config, niet kan vinden (dit duurt ook nog enkele minuten)

rara hoe kan dit, ik snap het niet echt.
mobo is een abit kr7a.

Verwijderd

Topicstarter
aan de voeding kan het ook niet liggen die is 450 Watt

Verwijderd

Welk OS staat d'r op en wat voor partities heb je allemaal op de schijven?

Verwijderd

Topicstarter
nieuwe ontdekking:
Als ik inplaats van die ibm 120 GB een 10 GB seagate plaats is er niets aan de hand in combinatie met de raid-1 configuratie.

Ik draai zowel windows xp als linux op die machine.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

100GB? 120GB? RAID0? RAID1? Wat heb je nou? Ik volg het even niet meer.. 8)7 Wil je in het vervolg misschien opletten wat je in je post vermeldt? Verder hierbij de verzoek om in het vervolg niet meer in korte tijd achter elkaar te posten. Daar hebben we dit uiterst handige edit-knopje voor :)

Terugkomend op je probleem: is die nieuwe IBM leeg? Van wélke controller wil je booten? (ergo: welke HDD is bootable gemaakt?)

• Scoopbles
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 01-03 14:51
nieuwe bios drivers?

Verwijderd

Topicstarter
BalusC schreef op 22 oktober 2002 @ 23:40:
100GB? 120GB? RAID0? RAID1? Wat heb je nou? Ik volg het even niet meer.. 8)7 Wil je in het vervolg misschien opletten wat je in je post vermeldt? Verder hierbij de verzoek om in het vervolg niet meer in korte tijd achter elkaar te posten. Daar hebben we dit uiterst handige edit-knopje <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/update_message/15662415/" target="_blank">[img]"http://images.tweakers.net/forum/templates/got/images/icons/edit.gif"[/img]</a> voor :)

Terugkomend op je probleem: is die nieuwe IBM leeg? Van wélke controller wil je booten? (ergo: welke HDD is bootable gemaakt?)
Ja sorry ik ben een beetje slordig met de informatie omgegaan, in middels verbeterd.

Extra informatie: Ik boot van de highpoint controller en de nieuwe IBM heeft al een paar partities. Verder heb ik de bios van mijn abit moederbord upgedate hierbij ook die van de highpoint controller.

Maar nu ik ontdekt heb dat als ik andere hardeschijven op mijn Via controller aansluit er niets aan de hand is, denk ik dat de highpoint zich verslikt om het feit dat er een IBM van een gelijk soort als "die 2 IBM op de raid config" aanwezig is...

Logisch is het niet maar ik kan er niets anders van maken.
Pagina: 1