Toon posts:

d.m.v. keuzevakje naar een database schrijven met ASP

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben bezig om een aanwezigheidregistratiepagina te maken met behulp van ASP.
Nu ben ik al een heel eind opgeschoten en wil ik vanaf een pagina waar achter elke persoon een keuzevakje staat kunnen aanvinken of deze persoon aan- dan wel afwezig is.
Ik heb voor de personen in access een databaseje aangemaakt waarin de volgende waarden opgeslagen worden:
-nummer (komt overeen met de eigenschappen van een vergadering)
-Persoon (in deze tabel staat de naam van de persoon)
-Aanwezig (hierin heb ik als veldtype ja/nee gekozen en moet worden aangegeven of de persoon al dan niet aanwezig is.).

Ik wil dus op mijn internetpagina een vinkje achter de persoon kunnen zetten zodat in de database ook een vinkje bij aanwezig komt te staan.

Daarnaast wil ik de eigenschappen van de personen weer kunnen geven op een internetpagina waarbij de database geraadpleegd wordt en er achter het nummer van de vergadering en de naam van de persoon een keuzevakje staat waarin te zien is of de persoon aanwezig is.

Kan iemand mij helpen, ik ben er nu al 5 dagen mee bezig en heb al tig websites bezocht maar kom niet verder.

• nescafe
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:49
welke database gebruik je?
wat heb je tot nu toe zelf geschreven in code?

je zult een boel form elements in je pagina laden en submitten naar je script.
het probleem is dat je drie variabelen moet doorgeven, vergaderingID, persoonID en het vinkje (aan/uit)
ik los dit tot nu toe op door twee id's te combineren in de "name" eigenschap van het selectievakje, dus bv. <input name="243-432" type="checkbox" value="">, waarbij 243 en 432 id's zijn. Deze string split ik vervolgens dmv InStr en Left/Right (naar mijn weten kan VB niet standaard regular expressions)

ik ga er overigens van uit dat je visual basic schrijft
code:
1
2
3
4
5
For Each key In Request.Form
   ' hier kun je code uitvoeren
   ' key bevat dus "243-432"
   ' Request.Form(key) bevat de waarde (True of False, denk ik)
Next

* Barca zweert ook bij fixedsys... althans bij mIRC de rest is comic sans