[gentoo]xfree 4.2.0 installeren

Pagina: 1
Acties:

• xos
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 26-03 10:21
Hallo,

ben ook eens begonnen aan gentoo. Zo op het eerste gezicht werkt het allemaal perfect. Vanochtend ermerge kde gedaan in de hoop dat ik vanmiddag eens kon gaan genieten van kde 3.0.4. Het blijkt dus dat er een fout zit in de nieuwe versie van xfree (zie ook hier: http://bugs.gentoo.org/show_bug.cgi?id=9423). De oplossing is redelijk simpel unmerge xfree4.2.1 en merge eerst xfree 4.2.0 alvoorens kde te installeren.

Alleen hoe kan ik versie 4.2.0 installeren, simpel emerge 4.2.0 gaat niet omdat hij niet meer in het portage systeem staat?

Verwijderd

sh-2.05a$ cd /usr/portage/x11-base/xfree/
sh-2.05a$ dir
ChangeLog xfree-4.1.0-r6.ebuild xfree-4.2.1.ebuild
files xfree-4.2.0-r12.ebuild xfree-4.2.99.ebuild

dus emerge xfree-4.2.0-r12.ebuild

• xos
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 26-03 10:21
Dat had ik zelf ook kunnen bedenken natuurlijk achteraf. Heb ik het geluk weer dat ibiblio momenteel voor hardwareonderhoud down is. Maar het zal wel voor een groter doel zijn ;)

Iig bedankt.

• DiNo!
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 17-05 18:11
Schiet mij maar lek, tot mijn (niet zo) grote verbazig heb ik dus deze combinatie hier werkend draaien (dit bericht schrijf ik in Konqueror). Misschien iets met mijn compiler flags te maken? geen idee:
/etc/make.conf
CFLAGS="-mcpu=athlon-xp -O4 -pipe -mmmx -msse -m3dnow -funroll-loops"

https://github.com/atoomnetmarc/

• Arioch
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 06-05 14:11

Arioch

<geek>

hmm... ik denk het niet, want ik heb xfree4.2.0 en 4.2.1 met een *beetje* aggresievere flags gecompiled:

CFLAGS="-march=athlon-xp -m3dnow -msse -mfpmath=sse -mmmx -O3 -pipe -fforce-addr -fomit-frame-pointer -funroll-loops -frerun-cse-after-loop -frerun-loop-opt -falign-functions=4 -maccumulate-outgoing-args"

• LollieStick
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-02 12:09
en is dat verschil nihil tussen die compiler flags of moet ik mijn bakje de v olgende keer ook maar eens op deze manier compileren ;)

Verwijderd

dat kan best DiNo7, de bug gaat er ook om dat je na een emerge van XFree-4.2.1 geen kde kan emergen, dan moet je eerst 4.2.0, dan kde, en dan pas 4.2.1 emergen

als je dus al eerder kde ge-emerged hdad kan je echter wel (zoals ik ook heb gedaan), gewoon XFree-4.2.1 emergen

• DiNo!
Verwijderd schreef op 23 oktober 2002 @ 01:20:
dat kan best DiNo7, de bug gaat er ook om dat je na een emerge van XFree-4.2.1 geen kde kan emergen, dan moet je eerst 4.2.0, dan kde, en dan pas 4.2.1 emergen

als je dus al eerder kde ge-emerged hdad kan je echter wel (zoals ik ook heb gedaan), gewoon XFree-4.2.1 emergen
Ja, klopt inderdaad, nu je het zegt had ik inderdaad KDE eerder dan XFree-4.2.1.

• LollieStick
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-02 12:09
waarom compileert * LollieStick kde 3.0.4 gewoon met xfree 4.2.1 :?

ben ik vaag of lijkt dat zo :?

• DiNo!
LinuxUser schreef op 23 oktober 2002 @ 17:00:
waarom compileert * DiNo! kde 3.0.4 gewoon met xfree 4.2.1 :?

ben ik vaag of lijkt dat zo :?
Lijkt erop dat het probleem zich niet altijd manifesteerd.

• Ansenyi
  • Laatst online: 03-05 14:57
En met gnome zijn er geen problemen?

To be, or not to be...

• mmax91
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11-08-2020

mmax91

alles is moeilijk

ahhhhh...

Zit hier ook met het probleem, heb xfree-4.2.1 ge-unmerged.
daarna xfree-4.2.0-r12.ebuild ge-emerged... ok alles ging goed.
daarna emerge kde... bam fout in Qt.
Dus ik denk ff opnieuw Qt compileren... bam fout |:(

dus ik weer Qt re-merged (eerst unmerge en daarna weer opnieuw).
bam weer zelfde fout.

Ik heb een xp-athlon en compilereer met een i686 flag.
iemand een idee hoe ik kde wel kan compileren???

Als het niet moeilijk is, dan zal het wel makkelijk zijn

• Ansenyi
Hah, ik heb dus net installatie van gentoo achter de rug, en ga denk ik gnome erop zetten en later kde (als dat xfree probleempie weg is)

Maar Gnome heeft dus geen last van dat xfree probleem?

En nog iets. Als ik emerge --pretend kde doe of emerge --help krijg ik een leuke waslijst, alleen hoe kan ik zien wat er bovenaan stond. Hoe doe ik datgene wat in dos dir /p was?

To be, or not to be...

Verwijderd

de bug die op gentoo.org vermeld staat gaat over kde, voor gnome hoef je waarschijnlijk geen narigheid te verwachten, ik ben het nu ook aan het compilen, ik ga toch maar weer terug naar gnome om diverse redenen (wacht eigenlijk op gnome 2.2 maar ja, vind kde toch wat te vervelend doen, windows open laten staan enzo)

• Ansenyi
Mooi, Ik begin er nu ook aan.

En weet iemand hier wat op?

Als ik emerge --pretend kde doe of emerge --help krijg ik een leuke waslijst, alleen hoe kan ik zien wat er bovenaan stond. Hoe doe ik datgene wat in dos dir /p was?

To be, or not to be...

Verwijderd

gooi er een |more achter .. of probeer met shift pagup/down er door heen te scrollen (kan ook ctrl zijn)
Pagina: 1