Nieuwe tv

Pagina: 1
Acties:
  • 246 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Sen
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01-04 05:55
Ik was vandaag in de stad. En besloot toen ik door de megapool liep een nieuwe tv te kopen. Mijn tv is alweer 4 jaar oud en het is eigenlijk maar een dom ding.

Nou heeft een verkoper mij het volgende voorgesteld. (ik weet totaal niks van tv's of audio)

1x beovision 5
1x standaart
4x beolab 6000
1x beolab 2

Ik vond het er best wel mooi uit zien en het klonk erg aardig. (Daar ben ik dus heel tevreden mee) Alleen heb ik totaal geen vergelijkings matriaal omdat ik nog nooit zo iets heb gekocht.

Dus als iemand een ander iets weet wat beter is. Laat het mij horen dan heb ik morgen weer wat te doen :)

• vegterb
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-06 20:44

vegterb

[ZzZ]Vighter

Wat mag de TV kosten?

My Laptop Specificaties vs My Desktop Specificaties

• Sen
Ehh dit pakket kost volgens de verkoper € 25000 en dat is denk ook wel het maximale bedrag dat ik wil besteden.

• vandenhende
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-08 01:23
Als topicstarter naar B&O heeft zitten kijken/luisteren dan is hij vast van plan om er een vermogen tegen aan te kwakken.

hmm ik zat er ff naast nog met mijn schatting.... (vandaar deze edit ;) )

P.S. Ik denk dat je beolab bedoelt en geen biolab. Dat klinkt meteen zo dierproef-achtig }:O

Verwijderd

Koop nou maar gewoon de duurste breedbeeld van sony.

Meer waar voor je geld..
koop een zware dolby suuround versterker+ 5 speakers en een sub woofer en je blaasts de deur eruit..

• Sen
vandenhende schreef op 22 oktober 2002 @ 16:55:
Als topicstarter naar B&O heeft zitten kijken/luisteren dan is hij vast van plan om er een vermogen tegen aan te kwakken.

hmm ik zat er ff naast nog met mijn schatting.... (vandaar deze edit ;) )

P.S. Ik denk dat je beolab bedoelt en geen biolab. Dat klinkt meteen zo dierproef-achtig }:O
Ik denk dat je gelijk hebt. Kan niet zo goed zijn hand schrift lezen eigenlijk. Het zou voor mij een i zijn maar als ik naar de rest kijk is het een e denk ik.

• vandenhende
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-08 01:23
Verwijderd schreef op 22 oktober 2002 @ 16:59:
Onder het motto: de duurste zal wel de beste zijn????

Daarnaast vind ik een B&O setje qua design wel ff een stuk mooier dan sony om te zien.

• Sen
Verwijderd schreef op 22 oktober 2002 @ 16:59:

Meer waar voor je geld..
koop een zware dolby suuround versterker+ 5 speakers en een sub woofer en je blaasts de deur eruit..
Het kan dan wel zo blazen maar dat is voor mij niet het aller belangrijkste. Het moet meer een sieraad zijn in mijn woonkamer.

• vegterb

vegterb

[ZzZ]Vighter

Afbeeldingslocatie: http://www.tiscali.nl/images/8/9/BEOVIS.jpg
B&O 'BeoVision 5'

De televisie als schilderij tegen de wand was lang een droom van veel fabrikanten van tv-toestellen. De Plasma- en LCD-techniek maakt het mogelijk die droom te verwezenlijken. Maar met de realisatie van de droom alléén, is zo'n fabrikant er eigenlijk nog niet.

Of hoort er niet te zijn, want de meeste fabrikanten beperken zich inderdaad tot een plat 'frame' dat u desgewenst tegen de muur bevestigt of op een standaard neerzet. B&O heeft er zich lange tijd het hoofd over gebroken om die eenduidige kijk te doorbreken en komt nu met een Plasma-televisie dat u als een schilderij schuin tegen de wand kunt zetten.

Alsof u het nog op moet hangen. In eerste instantie denkt u net als wij waarschijnlijk, 'wat vreemd'. Maar al snel zult u inzien dat dit eigenlijk de enig juiste manier is om enerzijds een goede kijkhoek te krijgen en anderzijds zo'n grote Plasma-televisie volledig in uw huiskamer te integreren. Natuurlijk komt hij het mooist tot zijn recht als u hem tegen een lange, verder ongebruikte wand zet, inclusief het onderstel voor bijvoorbeeld een videorecorder, waarop dan de 'schildersezel' kan worden bevestigd om de hellende hoek van 9O te krijgen. Maar ook onder minder ideale omstandigheden, blijft de 'BeoVision 5' een Puur Kunstwerk.

Het plasma-scherm zelf wordt weliswaar door 'derden' geleverd, maar de minstens zo belangrijke elektronica er achter, komt wel degelijk grotendeels uit de B&O-stal. Zo wordt bijvoorbeeld gebruik gemaakt van een unieke bewegensgecompenseerde 'progressieve scan' waarbij alle horizontale lijnen van het beeld in één keer worden geschreven om storende bewegingseffecten door het gescheiden schrijven van de even en oneven beeldlijnen effectief te kunnen opheffen.

Daarna verhoogt het eigen Digital Adaptive Luminance Peaking systeem de uiteindelijke beeldkwaliteit nog verder door de pieken extra te versterken tot de hoogte van het helderheidsniveau. B&O's eigen Breedband Digitale CTI zorgt tenslotte voor een grotere nauwkeurigheid in beeldgeometrie.

Theoretisch natuurlijk allemaal prachtig, maar wérkt het in de praktijk ook? Eigenlijk nog beter dan op basis van de theorie al werd verondersteld. Uitgaande van een hoogwaardige beeldbron, zoals een DVD-film, is het beeld van de 'BeoVision 5' haast ademloos mooi. Maar ook bij 'live'-televisie staat de 'BeoVision 5' zijn mannetje.

In een directe vergelijking met andere 106cm brede Plasma-schermen op de markt, 'vecht' de 'BeoVision 5' zich zonder noemenswaardige moeite naar het front. Alleen op één punt blijft zo'n B&O-televisie moeilijk: dat is het prijskaartje dat er uiteindelijk aanhangt. Maar ja, bij een beroemd mode-ontwerper vraagt u ook niet direct naar wat iets kost. Net als bij B&O koopt u daar immers veel meer het gevoel van uniek-zijn.

Media Paspoort

Beelddiagonaal: 42", 106 centimeter
Aansluitingen: V.Tape (Scart, RGB-in, Composiet in/uit), AV (Scart, RGB-in, S-Video in/uit, Composiet in/uit), Decoder (Scart, Composiet in/uit), S-Video in (Hosiden), Dolby Digital (5x PowerLink), Luidsprekers (front/achter), Subwoofer, Digitaal Audio-in (2x Coaxiaal), BeoLink (1x MasterLink), Hoofdtelefoon (mini-jack)
Teletekst: level 2.5
Uitgangsvermogen: 4x39 Watt
Afmetingen (bxhxd): ca. 1066x1132x170mm ('BeoVision 5'), 1065x195x375mm (onderkast), ca. 727x63x270mm (vloerstand)
Gewicht: ca75kg ('BeoVision 5')
Gemiddelde Winkelprijs: € 19.995,-
Importeur: Bang & Olufsen Nederland BV, Hilversum. 035-6260622; www.bang-olufsen.nl

De voordelen
+ Fantastische Beeldkwaliteit
+ Superieur Design
+ Hoogwaardige TV-tuner
+ Dolby Digital Decoder
+ Actief luidsprekersysteem

Het nadeel
- Gepeperd Prijskaartje

TOTAALINDRUK: Visueel Hoogstandje

Verwijderd

vandenhende schreef op 22 oktober 2002 @ 17:00:
Daarnaast vind ik een B&O setje qua design wel ff een stuk mooier dan sony om te zien.
Persoonlijk vind ik beeldkwaliteit een hogere prioriteit hebben dan het design hoor. Nou weet ik niet hoeveel verschil er tussen Sony en B&O zit, maar goed.

Zelf ben ik btw een Philips-geek, shows how much I know ;)

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

Sen schreef op 22 oktober 2002 @ 16:54:
Ehh dit pakket kost volgens de verkoper € 25000 en dat is denk ook wel het maximale bedrag dat ik wil besteden.
Er is nooit iets zinnigs op TV? :?

En als je films wilt kijken dan kun je voor 25.000 euro heel wat jaartjes naar de bioscoop.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• vegterb

vegterb

[ZzZ]Vighter

De boxen:
Afbeeldingslocatie: http://www.simonisbrielle.nl/Lab8000.jpg
De 6000:
Afbeeldingslocatie: http://www.simonisbrielle.nl/2BL6000-72%5B1%5D.jpg
De 8000:
Afbeeldingslocatie: http://www.simonisbrielle.nl/lab8000-boven.jpg
Een lust voor zowel het oog als voor het oor, de BeoLab 6000 en de BeoLab 8000 rekenen af met conservatieven ideeën over luidsprekers en leveren optimale weergave uit een minimum aan ruimte.De kwaliteit van een luidspreker wordt echt niet alleen bepaald door het feit dat hij erg luid kan spelen. Minstens zo belangrijk is dat u in uw favoriete stuk muziek de fijnste nuances kunt horen -of u nu luid of juist zacht afspeelt. De BeoLab 1 is onze grootste luidspreker en vult ook de grootste kamer met een weergave die zo natuurlijk is als maar enigszins denkbaar. Afmetingen BeoLab 6000
bxh 22x110

Leverbaar in 5 kleuren
-zwart
-blauw
-groen
-rood
-naturel

Afmetingen BeoLab 8000
bxh 15x132

Verwijderd

? ik snap ff iets niet ik weet niet in welke stad jij woont maar B&O bij de Megapool???
Dat kan niet. B&o is alleen te verkrijgen bij geselecteerde dealers.
Er zijn nog een paar dingen onduidelijk biolab bestaat ook niet maar ik ga ervan uit dat je Beolab bedoelt.
dan, wat moet je met 4 Beolab 6000? en een Beolab 2 ?
Het klinkt leuk maar je kan beter een setje Beolab 8000 kopen en een setje Beolab 6000.
Bij elkaar ongeveer zo'n 30000 euro.daar komen nog bij de masterlink kabel en de powerlink cables.
Erg ongeloofwaardig bericht dit.
Als je dus idd dit geld in je zak hebt voor een setje dan denk je daar niet eens over na en dan koop je het gewoon.
Je koopt B&O om 2 redenen:
1. je vind het design mooi en het gebruikersgemak.
2. je wilt een beetje indruk maken over hoe goed je het doet.

Mocht je het kopen koop er gelijk een setje dimmers bij.

• Sen
Exirion schreef op 22 oktober 2002 @ 17:04:
[...]

Er is nooit iets zinnigs op TV? :?

En als je films wilt kijken dan kun je voor 25.000 euro heel wat jaartjes naar de bioscoop.
Er is zat op tv (formule1) maar daar gaat het niet zozeer om :) Het gaat mij meer om dat het er mooi uit ziet en nou is de tv een beetje het lelijkste in mijn kamer :(

• Sen
Verwijderd schreef op 22 oktober 2002 @ 17:08:
? ik snap ff iets niet ik weet niet in welke stad jij woont maar B&O bij de Megapool???
Dat kan niet. B&o is alleen te verkrijgen bij geselecteerde dealers.
Er zijn nog een paar dingen onduidelijk biolab bestaat ook niet maar ik ga ervan uit dat je Beolab bedoelt.
dan, wat moet je met 4 Beolab 6000? en een Beolab 2 ?
Het klinkt leuk maar je kan beter een setje Beolab 8000 kopen en een setje Beolab 6000.
Bij elkaar ongeveer zo'n 30000 euro.daar komen nog bij de masterlink kabel en de powerlink cables.
Erg ongeloofwaardig bericht dit.
Als je dus idd dit geld in je zak hebt voor een setje dan denk je daar niet eens over na en dan koop je het gewoon.
Je koopt B&O om 2 redenen:
1. je vind het design mooi en het gebruikersgemak.
2. je wilt een beetje indruk maken over hoe goed je het doet.

Mocht je het kopen koop er gelijk een setje dimmers bij.
Megapool en de b&o dealer zitten naast mekaar. (en toen zag ik daar al de tv's en ben ik maar een hoekje om gegaan.)

En ik was eigenlijk al van plan om hem te kopen. Maar ik dacht laat ik het eerst op got vragen. Ik heb niet zo'n hoge hoed op van verkopers over het algemeen.

• vegterb

vegterb

[ZzZ]Vighter

Het hele setje?
Afbeeldingslocatie: http://www.bang-olufsen.nl/upload/3c72324f83d71_BeoLab2.jpg
Vind Het allemaal nogal groot, gaat het erom dat je het niet ziet of dat het er mooi uitziet?

• Sen
vegterb schreef op 22 oktober 2002 @ 17:11:
Het hele setje?
[afbeelding]
Vind Het allemaal nogal groot, gaat het erom dat je het niet ziet of dat het er mooi uitziet?
Tv is een ander. Woofer is wel goed en de 2 dicht bijzinde boxen zijn het.

• vegterb

vegterb

[ZzZ]Vighter

Sen schreef op 22 oktober 2002 @ 17:13:
[...]

Tv is een ander. Woofer is wel goed en de 2 dicht bijzinde boxen zijn het.
Denk dat weinig mensen ervaring hebben met dit soort setjes, het is wat veel geld om uit te geven, maar ik denk wel dat je ervan verzekerd kunt zijn dit goed spul is. Sowieso is B&O wel kwaliteit... :7

Toch vind ik deze een lust voor het oog:
Afbeeldingslocatie: http://www.tiscali.nl/images/8/9/BEOVIS.jpg

• Sen
vegterb schreef op 22 oktober 2002 @ 17:15:
[...]

Denk dat weinig mensen ervaring hebben met dit soort setjes, het is wat veel geld om uit te geven, maar ik denk wel dat je ervan verzekerd kunt zijn dit goed spul is. Sowieso is B&O wel kwaliteit... :7
Het is voor mij ook de eerste keer dat ik zo iets koop. Ik weet er totaal niks vanaf. Maar wat ik gehoord en gezien heb stond mij wel aan.

• FitNiX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 12-08 18:33
Heb je geld over ofzo :?
Wel mooi tvtje, maar over zulke dure dingen heb ik geen verstand :'( :'(

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-08 14:46
mijn oom en tante hebben zo'n aso dure B&O op een draaibaar plateau.
damn wat geeft dat me toch een slecht beeld! viel me vies tegen (maar niet gezegt, heeft ze vet €€€ gekost)
ech, een elcheapo philips zag er beter uit.
nu zal dit wel exemplarisch ofzoiets zijn geweest, maar ik zou gewoon idd de duurste sony breedbeeld halen.
lekka boeie design, sony's zien er ook 1337 uit.

van het geld dat je overhoud koop je een vet 5.1 setje en een xbox/ps2/cube :D

• vegterb

vegterb

[ZzZ]Vighter

Sen schreef op 22 oktober 2002 @ 17:16:
[...]

Het is voor mij ook de eerste keer dat ik zo iets koop. Ik weet er totaal niks vanaf. Maar wat ik gehoord en gezien heb stond mij wel aan.
Maar ik begrijp dan dus dat dit het setje wordt? Of zijn de boxen kleiner? Ik zou de Subwoofer wegwerken en de boxen wel goed neerzetten voor optimaal geluid. B&O staat bekend om kwaliteit, maar is ook erg gericht op het uiterlijk in de kamer.
Afbeeldingslocatie: http://www.discobole.ch/images/BO/BV5_D.jpg

edit:

Mijn excuses voor alle plaatjes, maar dat leek me duidelijk, als het vervelend wordt dan kan ik de eerste paar wel weghalen... (of de mod's doen dat ;))

• vegterb

vegterb

[ZzZ]Vighter

sharkzor schreef op 22 oktober 2002 @ 17:18:
mijn oom en tante hebben zo'n aso dure B&O op een draaibaar plateau.
damn wat geeft dat me toch een slecht beeld! viel me vies tegen (maar niet gezegt, heeft ze vet €€€ gekost)
ech, een elcheapo philips zag er beter uit.
nu zal dit wel exemplarisch ofzoiets zijn geweest, maar ik zou gewoon idd de duurste sony breedbeeld halen.
lekka boeie design, sony's zien er ook 1337 uit.

van het geld dat je overhoud koop je een vet 5.1 setje en een xbox/ps2/cube :D
Helaas nemen die dingen zoveel ruimte in beslag, inderdaad ik heb ook Plasma gezien, het is minder dan de duurste normale TV, maar geen lost voor het oog en neemt veel meer ruimte in beslag...

• vegterb

vegterb

[ZzZ]Vighter

Beovision 5 is dus een vrij goed plasma scherm:

BeoVision 5 is veel meer dan een schilderij aan de muur

De Beovision 5 is het eerste plasmascherm van Bang & Olufsen. Met het grote scherm en het moderne geluidssysteem, de originele opstelmogelijkheden en de vele bedieningsfacetten, stelt de BeoVision 5 nieuwe normen in plasmatechniek, niet in het minst qua integratie in het interieur. In de tijd voor het schrijven van de plasmatechnologieen werd het aan de muur hangen van een televisiebeeld gezien als een idee uit science fiction films. Nu deze droom meer en meer werkelijkheid wordt, gaat Bang & Olufsen nog een stap verder door een plasmascherm te bieden dat heel wat anders is dan een 'schilderij' aan de muur. De BeoVision 5 is daardoor een natuurlijke keus voor hen die een fantastische kijk- en luisterervaring willen combineren met opperste flexibiliteit in opstelling.

Alle beeldtechnieken van Bang & Olufsen zijn ingezet om het vlijmscherpe beeld van het 42" plasmascherm nog verder te verbeteren. Het 16:9 plasmascherm staat op een paar geintegreerde actieve luidsprekers en biedt een omringend stereogeluid voorzien van alle akoestische kwaliteiten waar Bang & Olufsen bekend om is. Dat betekent dat de BeoVision 5 geen aanvullende apparatuur nodig heeft om zowel qua beeld als geluid op het hoge

Bang & Olufsen niveau te worden gebracht. Bovendien kan de BeoVision 5 dienen als BeoLink master en zo beeld en geluid in huis distribueren via het unieke Bang & Olufsen Masterlinksysteem. Volledige compatibiliteit met alle voor BeoLink geschikte producten is vanzelfsprekend net als de naadloze aansluiting op de Bang & Olufsen DVD 1 dvd-speler en BeoCord V 8000 videorecorder. Bediening van alle producten vindt plaats via de Beo4 afstandsbediening.

Geborsteld aluminium, op de hoeken onder verstek gemonteerd, omringt zowel het beeld- als het geluidsdeel van het plasmasysteem. Geinspireerd door klassieke kunst kunnen beeld en geluid aan de muur een plaatst vinden, net als een schilderij in een galerie. Anderen vinden een televisie die aan de wand hangt het ultimo in de zin van

decoratieve vrijheid. De speciale beugels en stands voor de BeoVision 5 onderstrepen nog eens het belang dat Bang & Olufsen hecht aan flexibiliteit in opstelling. Het is uiteindelijk terecht dat alleen de gebruiker bepaalt hoe het apparaat wordt opgesteld. Zou mijn BeoVision 5 in het midden van de kamer op een stand kunnen staan? En wat te denken van een geintegreerd ladesysteem waarin een dvd-speler en videorecorder kunnen worden geplaatst? Zet ik hem tegen de wand? Of hang ik hem op als een schilderij?

Als altijd is de keus aan u ...

• FitNiX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 12-08 18:33
vegterb schreef op 22 oktober 2002 @ 17:20:
[...]

...knip...
[afbeelding]

edit:

Mijn excuses voor alle plaatjes, maar dat leek me duidelijk, als het vervelend wordt dan kan ik de eerste paar wel weghalen... (of de mod's doen dat ;))
Ik vind de plaatjes wel handig, ik had geen flauw benul waar we het over hadden. :+
Nou ja, iets van "Audio, Video & HiFi Forum" twv €25000 :o

• StanTheMan
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-07 07:48
M'n ouders hebben ook b&o staan. Het grote voordeel is dat het mooi blijft, de set is nu al >8 jaar oud en dat zie je er niet aan (daar moet je niet bij sony mee aankomen). Ook kwalitatief zit het wel snor, misschien geen "audiofiele" kwaliteit, maar het oog wil ook wat.

Het enige wat slecht was en kapot is gegaan is de videorecorder, maar ja, er zijn maar weinig videorecorders die probleemloos >3 jaar meegaan.

Ook hebben we nog een andere B&O tv van ik denk wel meer dan 12 jaar oud, deze doet het ook nog toppie, en ziet er nog steeds niet verkeerd uit. M'n broer is er iig tevreden mee.

• Munchkin
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10:42
Persoonlijk zou ik (als ik zoveel geld zou hebben) en een tv wilde hebben die niet uit de toon valt, en CRT-beamer halen. Die kan je mooi wegwerken in een hushbox aan het plafond, en dan zie er niets meer van. Mooi voordeel: beeldformaat kan meerdere meters groot zijn (de ultieme bioskoop ervaring dus). Wat betreft speakers zou je dan aan electrostaten kunnen denken (ik dacht dat Elac elecktrostaten had die je als schilderijen aan de muur kon hangen, eventueel zelfs voorzien van een schilderij). De sub voor het laag valt altijd wel weg te werken en datzelfde geldt voor de complete hometheather set (mooi meubel, in een muurkast,etc).
Maar goed, dit systeem ziet er ook niet verkeerd uit. Alleen vind ik de boxen er niet ze denderend uitzien qua design. Er zijn boxen te koop die zowel beter in geluid zijn als meer plezierig voor het oog (en die beter integreren in een interieur).
Wat betreft het advies koop de duurste sony maar, negeer dat maar gerust! Als je zoveel geld beschikbaar hebt voor een home theater systeem, dan moet je dus niet bij sony zijn.
Die maken uiteindelijk nu eenmaal geen hoogstaande beeldsystemen. Ik zou dan eerder voor (plasma / LCOS) schermen van Philips (vergis je niet, hoewel dit een "budget" merk is hebben ze wel de beste technieken qua beeldverwerking in huis, veel high-end merken kopen deze techieken rechtstreeks bij Philips in), Marantz of Loewe gaan. Wat audio betreft heeft Sony overigens wel hele aardige (high-end) systemen, maar ook daar zou ik in eerste instantie naar andere merken kijken.
Pagina: 1