Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[cm]Fanadapter zelf maken

Pagina: 1
Acties:

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14:33
He mensen,

Ik ben deze week een beetje in de casemod stemming. Nadat ik mijn eigenste baybus heb gemaakt waarmee ik mijn fans op 7 of 12 volt kan laten draaien (zonder ledjes.. want dat vind ik beetje te lastig ). Dacht ik van kom ik doe eens gek en ga kijken wat ik kan doen aan het lawaaiu van mijn proc koeler.

Al snel kom ik op het idee om een fanadapter te gebruiken zodat ik een 80mm fan erop kan zetten (ipv de 60 die er nu op zit) zie ik dan in die baybus bij zet. Alleen die fanadapters zijn wel ERG duur. 9 euro voor de goedkoopste en 18 voor eentje van aluminium..

Mijn vraag is dan ook of zo'n ding zelf gemaakt ken worden met huis/tuin en keuken spul. Heeft iemand ervaring met dit en natuurlijk nog de hamvraag.. heeft zo'n ding zin.. niet aleen voor het lawaai weg te halen maar ook voor koelprestaties.. wordt de luchttoevoer van zo'n 80mm fan niet een beetje geblokeert door de adapter?

Strava | AP | IP | AW

• Solosmots
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 30-11 09:08
Met een draaibank zou het kunnen, maar dan moet je wel draaibank skillz hebben.

Verwijderd

Alsjeblieft :z

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~dahath/80mmfandapter.gif

maak van plastic, karton, blik ofzo

• Mitchelll010
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14:00
waar hebbie da mee getekend ? (als je dat zelf hebt getekend :?

Verwijderd

MaChOmIdGeT schreef op 22 oktober 2002 @ 18:29:
waar hebbie da mee getekend ? (als je dat zelf hebt getekend :?
heb ik ooit eens gedownload ergens.

• SmauG
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11-01-2022
handig, kan je zon ding ook rond maken... zou wel lekker fingeren als fanduct.. dat spul kost ook genoeg pleuro's

• Silentpuma
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 30-11 19:21

Silentpuma

To much mind...

(jarig!)
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0802/Kartonnen_fanduct_92mm.JPG

Zelf gemaakt met wat karton en een flinke portie inspiratie :). Alles dicht gelijmd en met plakband glad gemaakt. Best wel stevig geworden.

Was bedoeld om op mijn proc te komen, maar de temps gingen niet echt de goede kant op... En ik had die 92mm fan voor de outtake nodig ;)

Use the Search Luke...

Pagina: 1