goedkope MPEG2 capture kaart

Pagina: 1
Acties:

• jordz.
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 27-06-2025
Wij hebben: Pentium 3, 733 Mhz - 384 MB SDRAM - 40 GB WD - Studio DV Plus.
Nou willen we een videobanden opnemen, maar met een gewone PCTV kaartje werkt dat niet zie > PCTV kaart > 720*576 in 'gewone' AVI
Dat trekt de CPU niet. Nou hebben we dus een kaart nodig (liefst alleen met TV-IN) die hardwarematig kan caputeren. Ik heb ff een Asusv3800 TNT 2 Ultra met Video-In geleend van iemand maar daar dropt hij nog steeds een hoop frames. Heb alles geprobeerd.. Maar daar gaat het nou niet om, want welke kaart kunnen we nou het beste kopen? Een DC10+ is een dure oplossing want dat is weer een videobewerkings kaart met analoog in en uit. Want analoog uit hebben we al > Studio DV Plus. Welke kaart kunnen we het beste kopen?

PS: Gooi aub niet opslot! want ik heb de search gebruikt en het beste is natuurlijk gewoon DC10+ kopen maar die zijn ook meteen zo duur en overbodig voor ons.. (voor ons = mijn vader en ik)

Arch Linux

• tbusquet
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-02 23:14
Ati Radeon All in Wonder 8500 schijnt het te kunnen. Veel info kan ik je er niet over geven voor de rest. De rest van de boarden die ik ken zijn goed duur, en dan heb ik het dus over een spruce, darim of een pinnacle board maar die kosten dus rond de >5000 euro.

Hmmm.. uit je verhaal wordt ik dus eik. niet zoveel duidelijk, maar antwoord is gebaseerd op de titel in je topic.

"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©

• tbusquet
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-02 23:14
Ahhh wacht ff, als ik het goed heb wil je dus analoog capturen. En dat in DV formaat dan weer bewerken. Heb ik helaas ook geen goedkope oplossing voor gevonden nog. Iets wat je kunt overwegen is een transcoder, die dus van een composite of Y/C videosignaal een DV-conform signaal maakt wat je weer via je firewirekaart binnen kunt halen.

"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©

• jordz.
Pinnacle DC10+ in de goedkoopste winkel is ie 220 euro
pricewatch: Pinnacle Studio DC10 Plus

Edit:
Waar kun je dat zo'n transcoder vandaan halen en hoe duur? Of bedoel je via de Digicam.. Ja dat hebben we geprobeerd maar dan is het beeld vervormt. Net als je probeert Canal + te kijken zonder decoder.

Arch Linux

• justice strike
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-02 15:49
je kan ook firewire gebruiken als het een dv camera betreft daar heb je mischien 1 of 2 frames loss op een half uur... das wel te doen dacht ik zo

U can call me sir.... or justice as long as u bow down ;)

• sampoo
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Naar welke avi codec wordt er weggeschreven? Je harde schijf zou toch wel raw video moeten kunnen trekken of huffyuv codec http://math.berkeley.edu/~benrg/huffyuv.html
Later kan je deze omzetten naar je benodigde formaat.

• jordz.
justice_strike schreef op 23 oktober 2002 @ 00:57:
je kan ook firewire gebruiken als het een dv camera betreft daar heb je mischien 1 of 2 frames loss op een half uur... das wel te doen dacht ik zo
die gebruik ik toch al :?

Arch Linux

• jordz.
Ik denk dat het toch een DC10+ wordt, omdat meerdere mensen banden omwillen zetten naar digitaal. Dan betalen we allemaal een deel en wij krijgen de kaart :). Maar als je nou bijvoorbeeld het beeld een beetje donkerder of lichter wil maken kan dat zo maar?
edit1: Met de Studio 7/8 software of met anders programmatjes?
edit2: Ik heb net Adobe Premiere 6.0 geprobeerd en het werkt daar goed mee, alleen nog ff oefenen denk ik :)

Arch Linux

Pagina: 1