Toon posts:

Email dataverkeer 10000+ users

Pagina: 1
Acties:
  • 38 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb laatst en mail server gebouwd voor een paar klanten 100+ ergens in die richting. Maar nu heb ik er ineens een grote klant bij gekregen 10000+ users
die allemaal webased hun email willen ophalen. Maar ik moet weten hoeveel dataverkeer 10000+ users gemiddeld per maand trekken.
Heeft iemand hier ervaring mee en kan me helpen ?

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Je zou natuurlijk een provider als Zonnet kunnen mailen en vragen wat webmail per maand trekt.

• mavink
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 27-05 09:16
Whew da's een leuke! Ik zou niet alleen naar dataverkeer kijken, maar ook naar de server(s) zelf. Willen ze aparte folders gaan gebruiken (IMAP), moet het verkeer ssl encrypted worden (extra CPU-gebruik) etc...? Vooral als je SSL wilt gebruiken kan je denk ik al snel niet meer met 1 server toe.
Hoeveelheid dataverkeer hangt er vooral vanaf hoe vaak ze hun mail checken :) Heb je daar al enig idee van?
Afhankelijk van waarom je het moet weten (ik neem aan een offerte?) zou ik gewoon zeggen "ik installeer de server(s), jullie sluiten een contract af voor hosting/dataverkeer", en ze misschien een schatting gegeven van dataverkeer maar dat verder buiten je offerte houden.

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

E.e.a. hangt nogal van het gebruikers profiel af (sturen ze 1 mailtje per dag of 40?).
Verder is de vraag wat je nog meer meestuurt behalve hun mail: graphics, advertenties, scripts/activeX en wat dies meer zij.
Op TechNet zou wel een case study te vinden moeten zijn voor het gebruik van OWA (Exchange server), maar in hoeverre dat te vergelijken is met het pakket wat jij wilt gaan gebruiken kan ik niet bepalen.
Kwoot van technet:
For the tabulated results of the log-on and log-off tests for each mail client, see LogOnLogOff.xls on the Exchange 2000 Server Resource Kit companion CD

[ Voor 0% gewijzigd door Brahiewahiewa op 22-10-2002 16:56 . Reden: kwoot ]

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14:46

Predator

Suffers from split brain

Ik vind hier toch dat je niet echt veel moeite in je vooronderzoek & je topicstart gestart gestoken hebt.
Je vermeldt niet eens wat je zelf denkt te gaan gebruiken kwa implementatie (software/hardware).

Zoals gezegd hangt er ook veel af van het gebruikersprofiel.
Daar wordt ook geen info over gegeven.

Kortom dit topic voldoet niet en ontbreekt eigen initiatief.

http://gathering.tweakers.net/forum/faq/forumgedrag#topicstart

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

Dit topic is gesloten.