[printer] HP Business vaaage print probs

Pagina: 1
Acties:

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23-02 11:04

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Topicstarter
Hallo,

Ik heb onlangs een HP business inkjet 2600dn printer geinstaleerd (dus met 100mbit netwerk aansluiting). Deze printer wordt voornamelijk gebruik voor het afdrukken van tekeningen op A3 formaat.
Printer op server geinstalleerd(NT 4), daarna op de diverse werkstations geinstalleerd (95/98), test pagina afdrukken en alles werkt so far so good.

Maar als ik nu een grote opdracht wil afdrukken op A3 formaat, dit zijn printopdrachten van zon 6-10 MB maar dat moet opzich geen probleem zijn aangezien de printer 48MB intern heeft.
Alleen zo'n print opdracht duurt wel 3 kwartier!!! de opdracht wordt vnaaf het werkstation verstuurd, na 1a 3 minuten begint het lampje op de printer de knipperen dus hijs bezig de opdracht te ontvangen. Als ik op dat moment op de server kijk zie ik dattie nog bezig is om de opdracht vanaf de wachtrij naar de printer te versturen... dit gaat alleen supertraag hij gaat een paar honder kb omhoog dan blijftie tijden stilstaan en dan wordt er bv weer 300kb naar de printer gestuurd. zon printopdracht van 8MB duurt dan dus 3 kwartier en das niet de bedoeling van een netwerk printer met intern geheugen.

Ik dacht ff slim te doen door op de server printer spooling uit te zetten, want dan wordt rechtstreeks naar de printer verstuurd (moet kunnen met 48MB intern). Als ik op dat moment vanaf een werkstation een opdracht geef krijg ik een foutmelding dat de Toegangscode ongeldig is oid..... :?

Daar zit ik dus met een printer van 1600 euro die geen grote printopdrachten aan kan..... Ik heb alles kwa instellingen geprobeerd alle protocollen etc, maar niets helpt. nieuwste firmware en drivers zijn ook aanwezig.

nog ff dit op de achterkant van de printer knipperd een oranje ledje op de HP pcl card. (groen ledje "ON" brand, daaronder oranje ledje knipperd dus en een rood ledje staat uit, dat oranje en rooie ledje staat niets bij) iemand enig id wat dit is?

khoop dat iemand iets weet want ik zou niet weten wat ik nog kan proberen. 8)7

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08:37
Is die printer toevallig een PostScript printer?
Ik heb hier een Deskjet 1600CM met 10Mb Jetdirect kaart erin, print grafische documenten ook zo traag als maar kan. Zit 26MB geheugen in dat ding. Oorzaak: er zit maar een 486DX2-66-achtige CPU in die printer, en normaal ben je een winprinter gewend waarop het door een Athlon 1900 wordt berekend :P

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Topicstarter
_JGC_ schreef op 22 oktober 2002 @ 16:44:
Is die printer toevallig een PostScript printer?
Ik heb hier een Deskjet 1600CM met 10Mb Jetdirect kaart erin, print grafische documenten ook zo traag als maar kan. Zit 26MB geheugen in dat ding. Oorzaak: er zit maar een 486DX2-66-achtige CPU in die printer, en normaal ben je een winprinter gewend waarop het door een Athlon 1900 wordt berekend :P
Neej hij ondesteund zowel postscript als PCL. verder zit er in deze printer een 160 en een 167Mhz cpu met dus 48MB intern . lijkt me genoeg voor een opdracht van 6-10 MB

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Topicstarter
Niemand?

tis dus zo dat de oude Hp deskjet 1120 het sneller deed en das een gewone printer die was aangesloten via LPT en dan geshared op het netwerk. DAT werkte al slecht dus vandaar datwe een kleuren netwerk printer hebben aangeschaft. maar nu doet die er NOG langer over.

HELP!!! :'(

Verwijderd

Bij het installeren van de Jetdirect met Jetadmin heb je bij de instellingen Jetdirect/EX de mogelijkheid de parallelle modus aan te geven 1. BiTronics 2. Centronics en 3. ECP/MLC (standaard) Kies hier voor centronics (Deze instelling heeft bij mij veel problemen verholpen)

Mogelijk dat je dit in je workstations of server ook moet aanpassen

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 24-10-2002 09:37 . Reden: typo ]

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Topicstarter
Verwijderd schreef op 24 oktober 2002 @ 09:35:
Bij het installeren van de Jetdirect met Jetadmin heb je bij de instellingen Jetdirect/EX de mogelijkheid de parallelle modus aan te geven 1. BiTronics 2. Centronics en 3. ECP/MLC (standaard) Kies hier voor centronics (Deze instelling heeft bij mij veel problemen verholpen)

Mogelijk dat je dit in je workstations of server ook moet aanpassen
Ik heb hem niet via HP jetadmin geinstalleerd, maar geowon via printer toevoegen van win nt.

hij is dus niet via zon apart jetdirect kastje aangesloten, maar dat ding heeft een interne jetdirect server. heeft het dan uberhaupt iets met parallelle modus te maken?

maar HP jetdirect admin staat wel op de server ik zal eens gaan kijken of ik iets van die jetdirect/EX instellingen kan vinden.

Verwijderd

Chaoss schreef op 22 oktober 2002 @ 17:00:
[...]

Neej hij ondesteund zowel postscript als PCL. verder zit er in deze printer een 160 en een 167Mhz cpu met dus 48MB intern . lijkt me genoeg voor een opdracht van 6-10 MB
Wat is 6-10 MB? het bestand wat je afdrukt?, wat voor bestand is dat, een 6-10 MB jpg zou bv veelste veel data opleveren, of bedoel je dat als je een print to file doet, dat bestand 6-10MB groot is

een word bestand van 6-10MB is een aardig groot bestand lijkt me(omover excell maar te zwijgen)

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 24-10-2002 12:05 . Reden: gramatica ]

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Topicstarter
Verwijderd schreef op 24 oktober 2002 @ 12:04:
[...]

Wat is 6-10 MB? het bestand wat je afdrukt?, wat voor bestand is dat, een 6-10 MB jpg zou bv veelste veel data opleveren, of bedoel je dat als je een print to file doet, dat bestand 6-10MB groot is

een word bestand van 6-10MB is een aardig groot bestand lijkt me(omover excell maar te zwijgen)
Het zijn tekenbestanden van een 3D teken programma, en als de opdrachten dus op de server in de wachtrij staan zijn ze gemiddeld zo'n 6-10mb.

Kheb bv ook geprobeerd een jpg van 3Mb uit te printen die komt er vrijwel direct uitrollen.

Maar dus zelfs de oude Hp deskjet 1120c deed het sneller.

• Orac
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22-02 14:03

Orac

Ik mis je papa.

Welk type port gebruik je op de server voor de printer? LPR? Probeer als de printer dat ondersteund eens SMB of IPP printing.

Verwijderd

Chaoss schreef op 24 oktober 2002 @ 13:34:
[...]

Het zijn tekenbestanden van een 3D teken programma, en als de opdrachten dus op de server in de wachtrij staan zijn ze gemiddeld zo'n 6-10mb.

Kheb bv ook geprobeerd een jpg van 3Mb uit te printen die komt er vrijwel direct uitrollen.

Maar dus zelfs de oude Hp deskjet 1120c deed het sneller.
lijkt me een goede indicatoe dat je het niet moet zoeken in de printer of het netwerk, hoostens de driver, ik zal vandaag eens in de KB kijken of ik een alternatieve driver kan vinden om mee te testen.
Welk 3D programma gaat het om?

Verwijderd

Chaoss schreef op 24 oktober 2002 @ 11:57:
[...]

1.
Ik heb hem niet via HP jetadmin geinstalleerd, maar geowon via printer toevoegen van win nt.

2.
hij is dus niet via zon apart jetdirect kastje aangesloten, maar dat ding heeft een interne jetdirect server. heeft het dan uberhaupt iets met parallelle modus te maken?
1. Heb je hem via een parallelle kabel op de server aangesloten? zet in dat geval de bi-directionele comm uit op de server

2. Via een netwerk-kaart van de printer zelf? In ieder geval wil de interne printserver weten hoe het met de jobs moet omgaan...bi-directioneel, ecp/mlc of centronics. Nogmaals dit laatste heeft bij mij veel problemen met hp kleurenprinters storingen m.b.t.het niet goed kunnen printen van jobs verholpen. Wel moet ik erbij vermelden dat het in mijn geval een Novell netwerk betrof. Desalniettemin denk ik wel dat je het in deze hoek zal moeten zoeken.

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Topicstarter
Verwijderd schreef op 25 oktober 2002 @ 06:55:
[...]

lijkt me een goede indicatoe dat je het niet moet zoeken in de printer of het netwerk, hoostens de driver, ik zal vandaag eens in de KB kijken of ik een alternatieve driver kan vinden om mee te testen.
Welk 3D programma gaat het om?
Het gaat op een branche specifiek programma, dus tis vrij onbekend het is een programma specifiek voor het tekenen van keukens in alle aanzichten het heet KIMSDesign.
Verwijderd schreef op 25 oktober 2002 @ 17:05:
[...]

1. Heb je hem via een parallelle kabel op de server aangesloten? zet in dat geval de bi-directionele comm uit op de server

2. Via een netwerk-kaart van de printer zelf? In ieder geval wil de interne printserver weten hoe het met de jobs moet omgaan...bi-directioneel, ecp/mlc of centronics. Nogmaals dit laatste heeft bij mij veel problemen met hp kleurenprinters storingen m.b.t.het niet goed kunnen printen van jobs verholpen. Wel moet ik erbij vermelden dat het in mijn geval een Novell netwerk betrof. Desalniettemin denk ik wel dat je het in deze hoek zal moeten zoeken.
Ik heb de printer op de server geinstaleerd via een HP jetdirect poort, hij is dus aangesloten op de interne netwerk kaart van de printer zelf (100mbit utp).

ik heb gezocht naar de bi-directioneel, ecp/mlc of centronics instellingen, maar die heb ik nergens bij de printer instellingen of bij de hp jetdirect admin instellingen kunnen terug vinden.

Het kan toch niet zo zijn dat 48mb intern te weinig is om een printopdracht van 8MB te verwerken??

BTW moeten die instellingen van de parralle modes ook ergens in de ingebouwde webserver staan? of is het echt alleen via het HP jetadmin progje in te stellen?

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Topicstarter
meschien is dit nog handig voor iemand:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
------ HP JetDirect Configuration ------            --------------- IPX/SPX ----------------
Status:                   I/O Card Ready            Status:                         Disabled

Model Number:                     J6057A                                                    
Hardware Address:           0001E6813C67                                                    
Firmware Version:                R.22.09                                                    
Port Config:                  100TX FULL                                                    
Auto Negotiation:                     On                                                    
Manufacturing ID:         22014228902201                                                    
Date Manufactured:               07/2002                                                    

------------ Novell/NetWare ------------
---------- Security Settings -----------            Status:                         Disabled
Admin Password:            Not Specified                                                    
SSL/TLS:                        Disabled                                                    
Cert Expires:             Not Applicable                                                    
SNMP Versions:                       1;2                                                    
SNMP Set Cmty Name:        Not Specified                                                    
Access List:               Not Specified                                                    

---------- Network Statistics ----------                                                    
Total Packets Received:             4065                                                    
Unicast Packets Received:           1247                                                    
Bad Packets Received:                  0                                                    
Framing Errors Received:               0                                                    
Total Packets Transmitted:          1488                                                    
Unsendable Packets:                    0                                                    
Transmit Collisions:                   0                                                    
Transmit Late Collisions:              0                                                    
                                                    -------------- AppleTalk ---------------
---------------- TCP/IP ----------------            Status:                         Disabled
Status:                            Ready                                                    

Host Name:                     NPI813C67                                                    
IP Address:                     10.0.0.9                                                    
Subnet Mask:               255.255.255.0                                                    
Default Gateway:                10.0.0.2                                                    
Config By:                User Specified                                                    
BOOTP/DHCP Server:         Not Specified            --------------- DLC/LLC ----------------
TFTP Server:               Not Specified            Status:                         Disabled
Config File:               Not Specified                                                    
Domain Name:                 vanderwoude                                                    
DNS Server:                Not Specified
WINS Server:               Not Specified
Syslog Server:             Not Specified
Idle Timeout:                    270 sec
Web JetAdmin URL:          Not Specified

Verwijderd

Chaoss schreef op 29 oktober 2002 @ 10:12:

BTW moeten die instellingen van de parralle modes ook ergens in de ingebouwde webserver staan? of is het echt alleen via het HP jetadmin progje in te stellen?
Voor zover ik me kan herinneren ben ik deze mogelijkheid alleen tegengekomen in Jetadmin. Met webjetadmin of de ingebouwde webserver heb ik tot nu toe nog niet zo'n soortgelijk probleem hoeven op te lossen en kan je dus niet vertellen of een van deze programma's dezelfde functionaliteit hebben.

• Jaap-Jan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08:45
code:
1
2

Als dit een groot bedrijfsnetwerk (Class A) is dan kijk ik wat gek tegen dat subnetmasker aan. Dat is voor een Class C netwerk. Gebruik je op de andere computers niet 255.0.0.0?

Edit: Oké, het was natuurlijk te proberen.

| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Topicstarter
Japie_17 schreef op 29 oktober 2002 @ 17:21:
code:
1
2

Als dit een groot bedrijfsnetwerk (Class A) is dan kijk ik wat gek tegen dat subnetmasker aan. Dat is voor een Class C netwerk. Gebruik je op de andere computers niet 255.0.0.0?
Nope alle pc's draaien op een subnet van 255.255.255.0 de ip's binnen dit domain zijn allemaal in de vorm: 10.0.0.xx

Verwijderd

Chaoss schreef op 30 oktober 2002 @ 00:02:
[...]

Nope alle pc's draaien op een subnet van 255.255.255.0 de ip's binnen dit domain zijn allemaal in de vorm: 10.0.0.xx
Daar boven op maakt het bij een 10.0.0.xxx IP adress weinig uit, het network ID is toch 10.0.0.0 ongeacht of het submask nou 255.255.255.0 is of 255.0.0.0

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Topicstarter
Verwijderd schreef op 30 oktober 2002 @ 10:19:
[...]

Daar boven op maakt het bij een 10.0.0.xxx IP adress weinig uit, het network ID is toch 10.0.0.0 ongeacht of het submask nou 255.255.255.0 is of 255.0.0.0
dat dacht ik dus ook,

andere opties? :)

Verwijderd

Staat er iets bij de printer wat je kunt instellen als timeout??
Of spaarstand??
Daar willen sommige netwerkprinters ook wel eens op haken.

• ludo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-04-2024
Verwijderd schreef op vrijdag 26 november 2004 @ 16:35:
Staat er iets bij de printer wat je kunt instellen als timeout??
Of spaarstand??
Daar willen sommige netwerkprinters ook wel eens op haken.
Check de datum van dit topic nog eens ;)

[ Voor 3% gewijzigd door ludo op 26-11-2004 17:17 ]

Pagina: 1