Pc crasht continu , proc, voeding of dvd speler oorzaak?

Pagina: 1
Acties:

• shotputty
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 29-09-2025

shotputty

I'll be back

Topicstarter
Ik heb een vaag probleem met m'n Thunderbird 1200mhz :o op een MSI k7T pro 2A. Intern zit een 40Gbyte 5400 rpm Maxtor, Powercolor Geforce 2GTS, 3com netwerkkaart, dvd speler, 8 speed cd writer, floppy drive en een 400 watt voeding. Ik heb tot 7 keer toe unreal tournament geinstalleerd waarbij het de 7e keer lukte en de eerste 6 keer niet bij 95%. Ik heb vanalles zitten monitoren als de pc crashte, 1 ding is zeker, de cpu load was 100% de proc zelf slechts 43 graden. Als de pc crasht dan gaat het beeld op zwart en werkt zelfs de reset knop niet. Ik heb de 6e keer de Vcore omlaag gezet van 1,75 naar 1,70 bij wijze van test, de 7e keer heb ik hem naar 1,675 gezet toen werkte het wel, toch lijkt het me sterk dat dat de oplossing is. De dvd speler wordt flink warm van het installeren, ik heb eerder het idee dat de voeding ineens inzakt ofzo, waardoor het systeem/beeld uitvalt en niet meer terugkomt. Iemand een suggestie? Ik weet niet wat ik er mee moet. Ik heb overigens dezelfde crash (beeld op zwart, kan niks meer) als ik warcraft III of UT demo 2003 speel, maar ik weet dat dat iets softwarematigs is want alle andere games lopen vlekkeloos.

Mijn specs; Arm 47cm | Benchpress 175kg | Shotput 16,99m | BW 125kg

Verwijderd

Misschien een probleem met je grafische kaart ?
Heb je al geprobeerd om de laatste nvidia drivers te installeren

• shotputty

shotputty

I'll be back

Topicstarter
Ehm ja en ook de originele powercolor drivers. Maar ik heb niet het idee dat een UT installatie de videokaart kan laten crashen want het is in principe bijna 100% een kopieeractie toch?

Verwijderd

Voor mij een bekend probleem, beeld signaal valt weg, en daarna nix meer. Moet ie een tijdje uit blijven of bios reset voordat ik weer beeld krijg.

Ik heb video kaart vervangen; geen effect. Ik heb netwerk kaart vervangen; geen effect. Toen ik de voeging had vervangen had ik nogsteeds hetzelfde probleem. Geheugen was het ook niet. En OS niet, hardeschijf niet. Nu heb ik een andere proc en mobo (ik had ook msi, en thunderbird 1400) en is het probleem weg. Dus ligt het af A. aan het mobo, of B. aan de cpu. Ik had een verkeerd moederbord van de garantie terug gekregen. En nu krijg ik strax een ander msi moederbordje. Dus ik denk dat het aan je moederbord of proc ligt. Ik kan pas zeker zeggen dat het aan je moederbord ligt als ik een andere terug heb.

Suc6 :)

• shotputty

shotputty

I'll be back

Topicstarter
Shit, nou hier zit vast geen garantie op, ik heb ht moederbord en de cpu al sinds Januari 2001... Had jij hetzelfde moederbord?