if you're gonna be dumb you gotta be though
Verwijderd
Ik denk niet dat je ergens een multiplier of fsb kan veranderen bij een laptop. Dan wordt oc'en een beetje onmogelijk
Koeling draait amper, dus dat zou t best kunnen hebben dan...
Gaat moeilijk. Laptops hebben meestal zo'n zelf gebakken bios, vooral van toshiba, ibm, dell. Daar kan je gewoon niks in doen. Hardwarematig denk ik ook niet want er zitten waarschijnlijk geen settings voor fsb en/of mp op je mobo.
Zijn er dan ook geen software-matige manieren om een Laptop wat over te klokken? Of word t gewoon moederbordje open en bloot legen en solderen als ik m sneller wil hebben?
Ik heb net ff zitten kijken op http://www.podien.onlinehome.de/default.htm , ik ga t zo uitproberen !
zit idd 512KB L2 cache op dat op half speed draait (133Mhz dus)
De Som van de Momenten ten opzichte van punt " A " = NUL
Verwijderd
Laptop overclocken -> Don't do it
Why?
Voeding niet leuk (Accu)
Koeling niet leuk
Hdd niet leuk
Software niet leuk
Verkoop je shit en koop nieuwe maar ga niet overclocken.
Ook openmaken en solderen is onzin want het enigste wat er meestal valt te solderen zijn volt mod's en soms multiplier settings.
Alleen bij een laptop is alles geintegreerd waardoor het bijna onmogelijk is om er iets in te solderen. Je hebt een Intel proc dus vergeet de multiplier veranderen maar.
FSB zou heel misschien kunnen dat je toevallig een standaard clock generator hebt. Maar meestal hebben die laptops custom dingen waardoor er via software ook niet veel te doen valt.
Why?
Voeding niet leuk (Accu)
Koeling niet leuk
Hdd niet leuk
Software niet leuk
Verkoop je shit en koop nieuwe maar ga niet overclocken.
Ook openmaken en solderen is onzin want het enigste wat er meestal valt te solderen zijn volt mod's en soms multiplier settings.
Alleen bij een laptop is alles geintegreerd waardoor het bijna onmogelijk is om er iets in te solderen. Je hebt een Intel proc dus vergeet de multiplier veranderen maar.
FSB zou heel misschien kunnen dat je toevallig een standaard clock generator hebt. Maar meestal hebben die laptops custom dingen waardoor er via software ook niet veel te doen valt.
Pagina: 1