Toshiba laptop overklokken

Pagina: 1
Acties:
  • 161 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• prisselada
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22-11-2025
Thuis ben ik al aardig aan de gang geslagen met overklokken van mn Athlon, maarre... is er een manier om laptops over te klokken?!? Ik heb een Toshiba 490XCDT (P2-266), lijkt me wel leuk om dat eens voor elkaar te krijgen :) Ik zie net trouwens dat ik op dit dingetje 512kb L2 heb zitten (net zoveel als een P4, of was dat L1 cahe ofzo?!? - ben t ff kwijt...).

if you're gonna be dumb you gotta be though

Verwijderd

Volgens mij gaat je koeling dat niet echt leuk vinden voor een laptop.

Verwijderd

Ik denk niet dat je ergens een multiplier of fsb kan veranderen bij een laptop. Dan wordt oc'en een beetje onmogelijk

• prisselada
Koeling draait amper, dus dat zou t best kunnen hebben dan...

• C00KW4US
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-02 19:38
Gaat moeilijk. Laptops hebben meestal zo'n zelf gebakken bios, vooral van toshiba, ibm, dell. Daar kan je gewoon niks in doen. Hardwarematig denk ik ook niet want er zitten waarschijnlijk geen settings voor fsb en/of mp op je mobo.

• prisselada
Zijn er dan ook geen software-matige manieren om een Laptop wat over te klokken? Of word t gewoon moederbordje open en bloot legen en solderen als ik m sneller wil hebben?

Verwijderd

speedfan oid kunnen softwarematig ( windows ) je FSB opkrikken.. mischien is dat iets?

• prisselada
Ik heb net ff zitten kijken op http://www.podien.onlinehome.de/default.htm , ik ga t zo uitproberen !

• MWAD
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-12-2025

MWAD

Morron With A Dress

zit idd 512KB L2 cache op dat op half speed draait (133Mhz dus)

De Som van de Momenten ten opzichte van punt " A " = NUL

Verwijderd

Laptop overclocken -> Don't do it
Why?
Voeding niet leuk (Accu)
Koeling niet leuk
Hdd niet leuk
Software niet leuk

Verkoop je shit en koop nieuwe maar ga niet overclocken.

Ook openmaken en solderen is onzin want het enigste wat er meestal valt te solderen zijn volt mod's en soms multiplier settings.

Alleen bij een laptop is alles geintegreerd waardoor het bijna onmogelijk is om er iets in te solderen. Je hebt een Intel proc dus vergeet de multiplier veranderen maar.

FSB zou heel misschien kunnen dat je toevallig een standaard clock generator hebt. Maar meestal hebben die laptops custom dingen waardoor er via software ook niet veel te doen valt.
Pagina: 1