wat kan hiervan de oorzaak zijn, canon

Pagina: 1
Acties:

• kimielco
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-12-2025
Hallo mede forum leden

heb een canon 150 onder xp geinstalleerd, drivers gebruikt v/d 210
Printer draaide keurig, echter omdat printer al ca 4 mnd niet gebruikt was, was de kwaliteit v/d print niet goed.
Normaal moest men middels een icon aangeven dat de cartridge vervangen moest worden. Omdat dit echter niet meer ging (geen icon) heb ik de totale kap v/d printer eraf gehaald. Ik heb e.e.a. losgekoppeld v/d pc en stroom waarna ik de totale kap heb verwijderd. Heb vervolgens de cartridge naar midden geduwd (geen weerstand). Daarna schoongemaakt en naar orginele stand geplaatst vervolgens aangesloten.
Nu blijft echter het de cartrigde in het midden en knipperd het powerlampje voortdurend.
BTW aan achterzijde bevind zich een reset knop welke ik uiteraard ook heb geprobeerd.

Nu heb ik een aantal vragen
-Wat betekend dit? Ik geloof niet toen al (1996) automatisch naar het midden gingen als aanduiding dat inkt op was.
- Wie weet waar ik diagnose software kan vinden om deze printer te testen. Heb al gekeken bij google.

thanks

• Ruud2001
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11-08 18:18

Ruud2001

a.ka. Ruud2000

Zoals je het omschrijft, klinkt het als een kapotte printkop. Welk type cartridge gebruik je?

"Imagination is more important than knowledge" - Albert Einstein

• kimielco
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-12-2025
Bedankt voor je reactie ik gebruik de bc 05 cartrigde welke ik al heel lang gebruik btw het is orgineel
Zou je kunnen uitleggen wat dat er mee te maken kan hebben!!

• Ruud2001
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11-08 18:18

Ruud2001

a.ka. Ruud2000

Het kan zijn dat de electronica van de printkop beschadigd is. Je zegt namelijk dat je de printer een tijdje (4 maaden) niet gebruikt hebt. Als je al die tijd de cartridge in de printer hebt laten zitten, bestaat de kans dat de inkt, die gebaseerd is op waterbasis, op plaatsen komt waar de electronica niet tegen kan.

Wat je eventueel kunt proberen is om de contactpuntjes schoon te maken met een wattenstaafje en een beetje alchohol. Het gaat dan om de contactpuntjes die op de BC05 zitten.

Trouwens, knippert het lampje op de printer enkel en alleen groen, of knippert die soms ook oranje en zo ja, hoevaak knippert die dan oranje?

"Imagination is more important than knowledge" - Albert Einstein

• Jaap-Jan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14:45
Hoe lang heb je de printer aan laten staan? Beneden staat een Canon BJC-600 en als je daar de printkop vervangt dan duurt het altijd een x aantal minuutjes voordat de printer weer gereed is. Hij gaat dan een uitgebreide self-test doen. Hierbij knippert inderdaad het powerlampje.

| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett

• Gerritjuh
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:25
Printkop is defect, als ik me niet vergis vul je alleen inkt bij, de kop blijft zitten bij deze printers. Je kunt niet onbeperkt inkt bijvullen, kop geeft op een gegeven moment de geest, gaat naar het midden en lampje begint te knipperen.

"If it ain't broke, don't fix it!"

Pagina: 1