Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[EL] Keyboard Afsluit Weerstand

Pagina: 1
Acties:
  • 141 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• WeaZuL
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-11 11:54

WeaZuL

Try embedded, choose ARM!

Topicstarter
Na heftige aarzelingen mijn eerste topic op Tweakers.net, bij deze -> gegroet u allen mede-Tweakers.....

Probleem:

Ik ben in het bezit van een !!BIOSLOZE!! Compaq Deskpro DP2000 166MMX.

Nou wil ik die pc laten draaien als Server zonder Keyboard, resultaat-> foutmelding : "304-Keyboard error " + "press F1 for boot " |:(

Is het mogelijk om de toetsenbord te laten detecteren door een aantal (1 van de 5) Keyboard pinnen te overbruggen met een Weerstand of met een iets relatief kleine schakeling ( niet de controller zelf uit de Keyboard :) ) zodat de pc een keyboard "ziet"?

Google + Search used maar nix specifieks te vinden hierover!!!
toetsenbord faken
Wil geen toetsenbord op de computer
Keyboard error verhindert boot

En please, alleen topic gerelateerde reply's...

NSLU2, SheevaPlug, Pogoplug, Espressobin and Odroid H2 addict

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21-11 11:28

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Volgens mij moet je toch wel op 1 of andere manier in het BIOS kunnen komen en dan daar de halt on keyboard error uit zetten. :)

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

Verwijderd

BIOSLOOS? Waar denk je dan dat die tekst vandaan komt "304-Keyboard error " + "press F1 for boot " ??? Die komt dus ECHT wel uit een BIOS he... Je kunt in de CMOS wel een aanpassing maken dat je "Halt on keyboard error" uitschakeld. Dan boot hij door.

Ik denk dat je bedoelt dat je niet weet hoe je in het BIOSmenu moet komen om de CMOS aan te passen... meestal doet DEL, INS, F2 of ALT-F2 ofzo drukken tijdens de boot wonderen... Zie handleiding mainboard....

Als het ECHT niet lukt kijk dan of je ergens een "BIOS CMOS editor" kunt vinden, veel van dit soort dingen staan namelijk op een standaard plaats in de CMOS. Als dat zo is -> waarde aanpassen en je error komt nooooit meer trug >:) keyboard of niet... Ik heb zelf ook zo'n soort probleem... mij servertje scheld altijd over een CMOS checksum error bij rebooten, ook als de spannign er niet vanaf is geweest. Batterij is al vervangen --> hielp niet. Mijn server werkt dus ALTIJD met zijn defaults (die voldoen gelukkig), maar betekent wel dat ik na elke reboot op F1 moet drukken om te resumen :r... Maar een keyboard kun je ver wegstoppen hoor onder je bureau >:)

Verwijderd

Mischien is het een van die compaq's met een bios setup op de HD
in dat geval kun je hier http://www.compaq.com/sup...o/us/locate/24_68.html#17
je bios downen !!
Met F10 kom je in het bios !!
Klein probleempje is dat het bios op een non-dos partitie komt de staan. Dwz als de machine al een installatie heeft dan heb je een probleem !!
Suc6

• redguy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

redguy

Can Cow come out to to play ?

bij oudere compaq machines kun je alleen in de bios door met een bepaalde diskette op te starten of door een speciale bios partitie te installeren op je HD.. daar kom je dus niet in d.m.v. een funktie toets.

Een keyboard faken m.b.v een weerstand heeft geen enkele zin, dat kan niet. de computer heeft bidirectionele communicatie met je keyboard. Dus je moet of je bios aan kunnen passen of een keyboard aansluiten..

IP Rocks

• WeaZuL

WeaZuL

Topicstarter
@--EasY--
Zoiets had ik al verw8! Er zit wel een bios in maar niet zoals de meeste mensen hem kennen door hem te accessen via Del of F1 button. Ik zal eens gaan zoeken naar die "BIOS CMOS editor" thnx!

@182
Je mag nooit meer raden ;), Bios stond op een vage partitie -> huh? was da? Kick; weg ermee |:( ! En ja, nu staat er Win2kSP3 op geinstalleerd, als ik nou de partitie met PM kleiner maak zou het dan alsnog mogelijk zijn om een bios te laten installeren? iig ga ik dit ook eens verder uitzoeken....

Thnx Dudes....

• tie-rep
  • Laatst online: 04-11 22:06

tie-rep

nu met ir. !

waarschijnlijk staat die idd op het eerste stukje van je HD.
toevallig ook nog een SCSI systeem??

met de software van Compaq kom je er wel uit. Even downen en een "bios-flash" draaien.
edit:
ok, je was er zelf al achter gekomen :)

• WeaZuL

WeaZuL

Topicstarter
@tie-rep
Whaha , ook jij mag noit meer raden; tis ook nog zo'n scsi systeem ja! Anyway Thnx 4 the reply dude

Verwijderd

Mischien kun je :
1. Een ghost image maken van je partitie waar win2k op staat.
2. Hd leeg gooien ??
3. Bios installeren??.
4. Partitie aanmaken ??
5. Partitie (ghost) terug zetten ??

Zorg iig voor een goed "backup" van je installatie ;)

• WeaZuL

WeaZuL

Topicstarter
@182
Geen slecht idee, de Win2kSP3 installatie is toch maar een schamele 800MB! Kga eraan werken, ik laat nog ff weten of het werkte ja of nee en hoe...!!

[ Voor 0% gewijzigd door WeaZuL op 22-10-2002 17:49 . Reden: ff wat onzin weg gegehaald :X ]

• arjandijk162
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-11 17:02
maar een server stop je weg op een plaats waar je m niet ziet, dan kun je er toch best een keyboard naastgooien

• pierre-oord
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19-11 15:17
De print die in keyboards zit is vaak heel klein. Een stukje van die print daar lopen vaak alleen maar nutteloze aansluitingen op van lampjes... Als je nou die print een uit je KB mod...

Ondernemer in tech (oud LOQED.com, nu UpToMore.com)

• fleppuhstein
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21-10 21:48
Beter idee start je server op. En als ie dan volledig is opgestart trek je het KB eruit ! wat een 1337 idee, heb ik ook gedaan. Ik zal snel een how to schrijven.

• Xtremer
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19-11 07:30
Dat zou ik niet doen dan is je mobo kapot.(de tb er uit trekken als je pc aan staat) Ervaring mee helaas:( Ken de helft van de tb niet meer op de pc aansluiten. je ken wel een bios downloaden bij compaq die hordt dan niet meer op de hd.
Waar en wat weet ik niet email anders naar compaq

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Speedy-power-II schreef op 22 oktober 2002 @ 22:37:
Dat zou ik niet doen dan is je mobo kapot.(de tb er uit trekken als je pc aan staat) Ervaring mee helaas:( Ken de helft van de tb niet meer op de pc aansluiten. je ken wel een bios downloaden bij compaq die hordt dan niet meer op de hd.
Waar en wat weet ik niet email anders naar compaq
mobo kapot als je keyb los trekt?
waar haal je dat in de vrede vandaan?
ik kan op mijn PC gewoon keybs en muizen hotswappen op PS2.
nooit ergens last van, behalve dat het keyb na de hotswap een beetje langzaam is, maar dat is te verhelpen met een bezoekje aan configscreen->keyboard en dan op OK rammen.

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

• Demo

Demo

fleppuhstein schreef op 22 oktober 2002 @ 22:31:
Beter idee start je server op. En als ie dan volledig is opgestart trek je het KB eruit ! wat een 1337 idee, heb ik ook gedaan. Ik zal snel een how to schrijven.
• Neem een server
• Zet de server aan
• Wacht tot de server opgestart is
• Geef een ruk aan de toetsenbordkabel, zodat deze uit het moederbord komt
• Berg het toetsenbord op
Zoiets? :P

Maar dat kan je met PS2 idd beter niet doen, daar kunnen je poorten van dood gaan. Mijn baas die gelooft dat niet, nou dan komt ie er vanzelf een keer achter >:)

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.

Verwijderd

FireWurX schreef op 23 oktober 2002 @ 01:24:
[...]

mobo kapot als je keyb los trekt?
waar haal je dat in de vrede vandaan?
ik kan op mijn PC gewoon keybs en muizen hotswappen op PS2.
nooit ergens last van, behalve dat het keyb na de hotswap een beetje langzaam is, maar dat is te verhelpen met een bezoekje aan configscreen->keyboard en dan op OK rammen.
Dat mag toch zo onderhand wel als bekend worden verondersteld dat je dat nooit moet doen..
't is geen gloeilamp die je even los draait.

Verwijderd

Demoniac schreef op 23 oktober 2002 @ 10:32:
[...]

• Neem een server
• Zet de server aan
• Wacht tot de server opgestart is
• Geef een ruk aan de toetsenbordkabel, zodat deze uit het moederbord komt
• Berg het toetsenbord op
Zoiets? :P

Maar dat kan je met PS2 idd beter niet doen, daar kunnen je poorten van dood gaan. Mijn baas die gelooft dat niet, nou dan komt ie er vanzelf een keer achter >:)
Het lijkt me ERG sterk dat je een ps/2 poort stuk krijgt door te hotswappen.... Doe de test maar eens!!! Trek je muis eruit, en boot windows.

Wat gebeurt er? Een melding... "Mouse not found you may connect a ps/2 mouse safely now" of zoiets dergelijks. Lijkt me sterk dat Microsoft zo'n risico zou nemen |:(

• Jaime
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 08-10 22:36
Klopt niet

Windows heeft geen muis aangetroffen. U kunt nu veilig een seriële muis aansluiten.

Als u een muis op een PS/2- muispoort wilt aansluiten, dient u eerst de computer uit te zetten.

Intell 630, 1024RAM, 6600GT Silencer 256mb DDR3, 450GB HDD (1X200, 1X250), WinXP prof

Verwijderd

Jaime schreef op 23 oktober 2002 @ 11:41:
Klopt niet

Windows heeft geen muis aangetroffen. U kunt nu veilig een seriële muis aansluiten.

Als u een muis op een PS/2- muispoort wilt aansluiten, dient u eerst de computer uit te zetten.
owwwww hahahaha het gaat daar om serieel... aha

toch zie ik het probleem niet echt van ps/2 hotswappen. Het is allemaal 5V logica... kortsluiten door schuin insteken kan ook niet... hmmm.... twijfelachtig. Niet hotswappen dus maar bij twijfel :P

• AcouSE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-11 15:54

AcouSE

Swedish Chef

PS/2 mag je wel hotswappen, maar dan onder de voorwaarden dat je éérst de datalijn+clk verbreekt en daarna pas de power-lijnen. bij het inpluggen moet dat andersom (eerst de power dus).

Bij de PS/2 plug is hier helaas geen rekening mee gehouden, ze hadden dat simpel kunnen doen door Power en Ground iets langere pinnen te geven. (Zoals dat dus wel is gedaan bij USB)

• Polderdijk
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21-11 17:46
pierre-oord schreef op 22 oktober 2002 @ 21:40:
De print die in keyboards zit is vaak heel klein. Een stukje van die print daar lopen vaak alleen maar nutteloze aansluitingen op van lampjes... Als je nou die print een uit je KB mod...
Dit heb ik inderdaad ook gedaan met mijn Compaq 166 MHz.

Ik had dus inderdaad eerst de HD leeggegooid en het BIOS proggy geinstalleerd maar daar kan de dus HELAAS niet je keyboard error laten onderdrukken. Wat ik nu gedaan heb is het printje eruit gehaald Is denk ik 8 bij 5 cm als het niet kleiner is! En nu werkt alles als een trein!!!

Webhosting van SkyHost.nl: 25 Mb / 1 Gb windows hosting € 4,50 p/m excl.btw!

• WeaZuL

WeaZuL

Topicstarter
@Polderdijk
Was dat ook een Compaq Deskpro dp2000?

• SlinkingAnt
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Demoniac schreef op 23 oktober 2002 @ 10:32:
[...]
Was laatst op school lachu, moesten pc uitzetten vanwege netwerkmeting. Om een beetje meer ruimte te maken, trekt die (terwijl de pc aanstaat) de ps/2 van Keyb & muis eruit. Ik zo van: goh, wist je dat je daar je poorten mee kunt opblazen? Leest zeker ook nooit handleidingen. Je zag m een rooie kop krijgen. Leraar stond er namelijk ook bij, en die gaf me gelijk >:) >:)

Intel C2Q 9450@3.3 | Gigabyte P35-DS4 | Sapphire R280x | 4x 2GiB PC6400 Kingston DDR2 | 1x Intel 320SSD 240GB | 2x Spinpoint F1 320GiB

• Demo

Demo

AcouSE schreef op 23 oktober 2002 @ 13:04:
PS/2 mag je wel hotswappen, maar dan onder de voorwaarden dat je éérst de datalijn+clk verbreekt en daarna pas de power-lijnen. bij het inpluggen moet dat andersom (eerst de power dus).

Bij de PS/2 plug is hier helaas geen rekening mee gehouden, ze hadden dat simpel kunnen doen door Power en Ground iets langere pinnen te geven. (Zoals dat dus wel is gedaan bij USB)
S-ATA heeft dat toch ook geloof ik?

Verwijderd

AcouSE schreef op 23 oktober 2002 @ 13:04:

Dat is zeer goed mogelijk ja. Als je namelijk EERST op een logische ingang vaneen IC b.v. +5V aansluit, dan gaat deze trap "ondersteboven" werken (alsof de source en drain omkeerd van een fet). Sluit je DAARNA de power aan, dan zal de hele chip ik dikke kortsluiting gaan en opblazen. Vooral heel vroeger met CMOS IC's (HEF4000 serie) was dat een groot probleem, vandaar dat je vaak zag dat er 100ohm weerstanden in serie met de datalijnen werd opgenomen om schade te voorkomen.

• pierre-oord
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19-11 15:17
o o, ik swap al heel m'n computer leven met m'n TB. Ik heb veel merken gehad, en nooit last. Waarom hebben sommige last van een opgeblazen ps/2 poort, maar zoveel ook niet? Als ik aan het modden ben en ik wil pc aan doen vergeet ik vaak het tb aan te sluiten. "Keyboard error. Press F1 to continue"of zo ik plug kb in en ram op f1 en gaan. Misschien een modder die ff een veilige tussenplus ontwerpt. Ook voor de muis misschien. Ik doe dit vanaf de eerste pentiums met ps/2, en ja, zelfs de IBM grote bakken. Die heten zelf ps/2 modellen. ZOeen heb ik gehad een 286 en een 386 er stonden zelfs nog waarschuwingen op om je niet te vertillen. En die HD's waren grooooot. O ik ben herinneringen aan het ophalen. Offtopic duz ;)

Ondernemer in tech (oud LOQED.com, nu UpToMore.com)

• WeaZuL

WeaZuL

Topicstarter
[OnTopic]
Nou kheb ut voor elkaar, het bios staat geinstalleerd op de harde schijf ... en ja nu kan ik eindelijk instellingen overhoop halen alleen staat er nix over "halt on errors" :'( .... sjah... ik denk dat ik maar een keyboard ga slopen >:)
[/OnTopic]

offtopic:
kd8 ff diezelfde HD leeg te halen en waarom geen PM 8.0 daarvoor gebruiken? Sjah resultaat: verrote HD, PM 8.0 mekkerde iets over een fout in de header -> "Fix tis error?" -> Sure why not?! Hopla fix.... sjah ff booten en schijf gewoon rot -> low level, nix mocht baten -> geen PM meer voor mij iig ..... sjit twas zo'n schattig schijfje 8)7 8)7

Pagina: 1