Toon posts:

netwerk pc <> mac

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil een netwerkje maken tussen twee computers; een pc (w2k) en een Mac. Weet iemand hoe ik dit het beste kan opzetten? Als het kan met crossover cable, en 2 kaartjes. Kan iemand mij helpen?
joost

• i2Paq
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:00

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

Hallo Joost,

Welkom! op GoT.
Voor de duidelijkheid, lees eerst even de FaQ over hoe je het beste een topic opent.
Graag willen we weten wat je zoal hebt aan OS en Hardware.
Met de informatie die je nu geeft kun je een antwoord verwachten in de trand van "ja dat kan" :)

En, wij doen automatisch al de groeten.

• Timmert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Toevallig heb ik dit zelf laatst ook gerealiseerd. Ik heb hier een server die op win2k draait, 1x win2k client, en 1 iBook. Ik heb de pc's verbonden via een hub, maar in jouw situatie zou je prima een crosscable kunnen gebruiken.

In de iBook zat al een netwerkkaart, dus wat voor kaart je in je mac kan gebruiken zou ik niet weten. Als je mac over een usb poort beschikt zou je een usb-lan controller kunnen gebruiken. Ik weet verder vrij weinig van mac hardware af, maar misschien kan er ook wel gewoon een 3Com of Intel pci kaartje in stoppen, dat zou ik verder niet weten.

Mijn win2k server heb ik het ip 192.168.0.1 gegeven, en het delen van m'n adsl verbinding aangezet. Voorwaarde is dan wel dat er 2 nics in je server zitten natuurlijk.

Op de mac heb ik aangegeven bij TCP/IP settings dat ie moet verbinden via ethernet, en dat ie moet configureren via dhcp. Als naamserveradres geef je dan het ip van je server op, en dan moet het werken :) Althans.... internet sharing... Hoe filesharing werkt daar ben ik ook nog niet helemaal uit, maar dat wil ik zeker nog een keer uitzoeken, gebrek aan tijd is een beetje het probleem hier :(

In ieder geval succes, en mocht je vragen hebben dan horen we het wel :)

Verwijderd

Heb me eens laten vertellen dat je hier Appletalk voor nodig hebt (of voor kan gebruiken).

Welkom btw en lees idd even de FAQ