Toon posts:

ADSL, DECT en nummerweergave

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een KPN-ADSL-abbo, een Philips Zenia DECT centrale en nummerweergave.

ADSL werkt als een zonnetje sinds februari, DECT centrale al voor die tijd, maar nummerweergave ( in september aangevraagd ) ho maar.

Nou vraag ik : zijn er meerdere mensen die dit probleem hebben (gehad). Als je dit gehad hebt, hoe is dit dan opgelost ?

• i2Paq
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08:10

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

Al contact gehad met Philips?

Weet dat ze nogal wat problemen hebben met het doorgeven van nummerweergave via hun centrales en toestellen |:(

• schwarzenegger
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07-08 11:15
heb je al eens een ander toestel aangesloten met nummerweergave zodat je zeker weet dat KPN ook nummerweergave aangezet heeft?

Verwijderd

Ik heb een Zenia 200 en ADSL en nummerweergave.

Ik HAD een probleem met nummerweergave doordat er in een andere kamer nog een "oud" toestel aangesloten was, dat geen mogelijkheid had tot nummerweergave. Het loskoppelen van dit toestel loste de problemen in één klap op.

• Rattlehead
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 09-07 22:11
Verwijderd schreef op 22 oktober 2002 @ 18:27:
Ik heb een Zenia 200 en ADSL en nummerweergave.

Ik HAD een probleem met nummerweergave doordat er in een andere kamer nog een "oud" toestel aangesloten was, dat geen mogelijkheid had tot nummerweergave. Het loskoppelen van dit toestel loste de problemen in één klap op.
Misschien zou je het oude doorverbindingsbruggetje tussen pen B en D kunnen verwijderen, dit is alleen nog nodig voor hele oude toestellen.

Zoals Baldrick schreef was zijn probleem opgelost door het toestel weg te halen,
misschien is alleen de verbindingdraad wel genoeg.

't Gaat om het draadje tussen rechtsboven rechtsonder in de aansluitdoos.
Let wel: Haal ze dan wel allemaal weg, dus uit elk aansluitpunt.

Verwijderd

Ik had ook nummerweergave. Duurde lang voordat KPN het had geregeld. Opeens was hij ook weer afgesloten. Heb KPN gebeld. Volgens hun lag het aan het toestel. Maar vanaf dat telefoontje deed nummerweergave het weer. Geloof KPN dus niet altijd als het over dit soort dingen gaat.

Verwijderd

Bij mij werkt alles perfect! Maar ik heb al ruim twee jaar nummerweergave, anderhalf jaar adsl en sinds vorig jaar die philips telefoon. Heeft het altijd goed gedaan.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 23 oktober 2002 @ 13:13:
Ik had ook nummerweergave. Duurde lang voordat KPN het had geregeld. Opeens was hij ook weer afgesloten. Heb KPN gebeld. Volgens hun lag het aan het toestel. Maar vanaf dat telefoontje deed nummerweergave het weer. Geloof KPN dus niet altijd als het over dit soort dingen gaat.
Dat klopt, blijkt dus nu :(

Bel naar KPN, vraag ik of het technisch wel in orde is, of hij e.e.a. wil meten. Zegt ie dus eerst dat in zijn overzicht staat dat alles in orde moet zijn. Vraag ik hem of hij daadwerkelijk kan meten, begint ie over of er iets tussen het toestel zit. Ik antwoordt: "alleen de ADSL-splitter. Die is o.a. door jullie goedgekeurd en nergens staat dat dit NIET zou moeten werken."

Heel wat over en weer gepraat, heeft ie volgens mij nog steeds niet daadwerkelijk getest. Zegt dan dat hij iemand in de centrale er naar laat kijken. ( na ruim 20 minuten :( ). Bel ik later weer naar KPN - na tussentijds ook Philips gebeld te hebben ( voor de 2e keer ) - krijg ik een ander ( een vrouw ) aan de telefoon. Deze meldt me na 5 minuten zoeken doodleuk dat het mogelijk kan zijn dat de lijn alleen administratief aangesloten is!!

Wordt ik de volgende dag gebeld door Philips, zien ik in mijn display al dat het werkt ...

Ik zou nog teruggebeld worden door de KPN-er, wat dus niet gebeurd is...
Pagina: 1